GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Keisersnittdebatten

Keisersnitt eller vanlig fødsel?

Ingen må tro at et keisersnitt er en enkel løsning for mor og barn. Det beste er å føde naturlig. Men i noen tilfeller er keisersnitt det eneste riktige, enten av hensyn til mor eller av hensyn til barnet. For mor kan dette ha både fysiske og psykiske årsaker og begge deler er like viktige.
Denne debatten er ment som en møteplass for dere som kanskje skal ta eller har fått bestemt at dere skal ta keisersnitt.
Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ååååååååååååå, nå er jeg glad.............
12:30 25.04.2008
skulle til samtale i forhold til å få invilget keisersnitt idag, hadde forberedt meg godt og skrevet ned argumenter og hele pakka. må innrømme at jeg grua meg veldig!!
kom på sykehuset og traff legen, han fant frem journalen fra forrige gang og begynte og lese den........ sa bare: 9dager på overtid, stjernekikker og 1.gansfødende, det må jo bli ks det( forrige fødsel).
spurte nesten ingenting, men begynte å ramse opp ulemper og fordeler med både keisersnitt og vaginal fødsel. mannen min og jeg ga uttrykk for at vi har bestemt oss for ks, og han prøvde ikke å overtale meg en gang!! han sa bare: ja, da blir det ks pga fødselsopplevelsen forrige gang!!
gjett om jeg ble glad når han sa det:)
skal tilbake om 6uker for å sette datoen for ks:)
jeg letta jo mange kilo etter den samtalen!!! deilig å slippe og tenke noe mer på det!!!
mamma`n til keisermarcus&spira
Sv: Ååååååååååååå, nå er jeg glad.............
12:37 25.04.2008
Ja er det ikke deilig med forståelsesfulle leger?! Jeg opplevde også nesten det samme som deg når jeg hadde samtale for første gang med overlegen på Ringerike sykehus.....
Lille my31
13:05 25.04.2008
Det var godt å høre :) Ikke noe er bedre enn å føle seg forstått! Nå kan du slappe av og glede deg til å bli mamma igjen!!!
oftebustat ks.28.4
13:33 25.04.2008
ja, nå gleder jeg meg masse:)
var skikkelig deilig å få det på plass!! slippe og bruke energi på å tenke og gruble så fælt!!!
mamma`n til keisermarcus&spira
13:39 25.04.2008
Gratulerer så masse! Det er deilig å føle at man blir tatt på alvor. Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg på UNN Harstad for ca en uke siden. Det føltes veldig deilig!!
Nasseline
15:03 25.04.2008
:o)
Krusemynthe
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------