GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
sukk, når passer det egentlig..
13:28 25.04.2008
Nå har jeg fått meg jobb (!) 100% fast stilling fra midten av juni :) da er jeg ferdigutdannet.

Jeg har veldig lyst til å bli gravid igjen. Har en fra før, og mannen og jeg kjenner oss klar for nr to. Men det er dumt å smelles på tjukka før/rett etter man har startet i ny jobb, sant? Jeg kjenner litt på det. Kanskje vi ikke burde begynne å prøve før utpå høsten en gang. Nærmere jul kanskje... Sukk, jeg som har lyst til å starte nu med en gang.. Må smøres med et tjukt lag tålmodighet.

Når tenker dere det "passer" å bli gravid etter å ha begynt i ny jobb? Hehe, umulig spørsmål, men lurer allikevel hva dere tenker :)
annabanana
Sv: sukk, når passer det egentlig..
16:59 25.04.2008
Jeg er selv i en ganske så lik situasjon ;) Begynte i ny jobb i slutten av mars,og dette er virkelig DRØMMEJOBBEN! Har jobbet der i en mnd og trives veldig godt!

Jeg og samboeren hadde som "krav" at jeg skulle få meg fast jobb før vi begynte prøvingen (han har da også fast...),og nå har jeg jo fått det... Men jeg tenker også en del på dette. "Når passer det egentlig?" Tenker da selvfølgelig mest på arbeidsplassen...er jo litt dumt at man bare har jobbet der i 2mnd før man plutselig er på "tjukka" :p Eller? Spesielt for min del iallefall,da jeg jobber under litt spesielle forhold,samt at det til tider kan være fysisk hardt arbeid...

Uansett...jeg har veldig lyst til å ha fått kommet meg grundig inn i jobben min (er ganske krevende og MASSE som må læres),samt blitt litt bedre kjent med arbeidskollegare før vi begynner prøvingen. Vet jo heller ikke hvordan man "reagerer" på det å gå gravid,så for alt jeg vet kan jeg jo ha uflaks å måtte sykemelde meg når jeg er 3mnd'er på vei...
Derfor har vi bestemt oss for at vi begynner iløpet av høsten en gang. Er jo ikke sikkert man får til på første forsøk heller. Regner med vi begynner i september mnd...

Så,som du sikkert har forstått,så jeg valgt å kommet godt inn i rutinene o.l. på min nye arbeidsplass før vi begynner;)
ayka
21:21 25.04.2008
Jeg er i samme båt:(
Jeg er sååå klar, men nylig begynt å ny jobb og pga diverse ting der så kan jeg ikke bli gravid nå. Vi skal begynne å prøve i august. Egentlig så skulle vi vente til jul, men det klarer jeg rett og slett ikke;)
Jeg håper jeg blir fort gravid hvertfall:)
Klar=)
15:59 27.04.2008
Takk for svar begge to :)
Vi hadde også tenkt at så fort kontrakten var i boks skulle prøvingen begynne. Men jeg innser jo at det nok er greit å vente litt. Til september kanskje.. Da er ferieavviklingen over, jeg er ikke helt fersk i jobben og ting har forhåpentligvis roet seg litt. September ja... det er fire måneder til det....
annabanana
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------