GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Fødseldebatten

Her kan dere fortelle hverandre fødselen forløp. Dette er også et godt forum for dere som er gravide, og som lurer på hvordan det var å føde. Kom med dine spørsmål her.
Igangsettelse og seteleie
20:34 25.04.2008
Nå er det enda en stund til termin, men jeg tenker da på det..... Babyen ligger mest sannsynlig i seteleie. Dersom hun fortsatt gjør det når det nærmer seg termin, er det da noen mulighet for å få igangsatt fødselen noe før pga seteleiet? Begge brødrene var ganske store, 3740g 8 dg før termin og 4074g 5 dg etter termin, så jeg er redd denne frøkna ikke er noen lettvekter heller. Jeg må si at jeg kvier meg for å skulle føde en firekilos baby i sete.....
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~
Sv: Igangsettelse og seteleie
11:51 2.05.2008
Heisan!

Ville bare si at de neppe lar deg føde i seteleie med en 4 kg baby. De sjekker deg et par ganger i uken med ul for å sjekke hvordan babyen har det og hvordan den vokser. Og ut fra dette foretar de en løpende vurdering av om de skal sette i gang eller la deg gå litt til. Prøver vel også med stripping først.

De vil vel i det lengste forsøke å unngå å sette i gang fødselen da det ofte medfører at fødselen ikke kommer ordentlig i gang eller blir lang og vond.

Lå på barsel med ei som hadde født sitt tredje barn i seteleie og de bare poppet ut, så det behøver ikke å være noe verre en hodeleie fødsel :0)
surreburre
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------