Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
18 åringer som får barn..
13:16 27.04.2008
hva synes dere om det ?
Jeg er selv 18 (blir 19 i år) er 28 uker på vei å gleder meg helt villt.
jeg er sammen med barnefaren og vi bor for oss selv. han har fast inntekt, og jeg kommer til å få noe inntekt av nav å litt sånn. jeg rekker akkuret å bli ferdig med det siste skole året mitt nå i år før babyen kommer. så blir det ett fri år med babyen og så begyner jeg i læra..
vet det er mange som synes det er tidlig å håper dere svarer meg ærlig, liker å høre hva andre mener.
jeg mener selv jeg er klar for det, har jobbet i barne hage å har flere søsken så vet jo hva jeg har å vendte meg, vi har god nåk økonomi, samboer har lappen, jeg holder på å ta, hus, bil osv har vi også så mener selv det kommer til å gå fint, å at ugen får det bra, den har mere nok av klær å utstyr allerede å =P
jeg er 23år :) har to flotte barn.. fikk første som 18åring.. nå er nr tre på vei :D så nei.. syntes ikke det er noe galt jeg :) har kosa meg fint jeg og vi klarer oss flott. ser ikke ut som dere trenger frykte noe.
Men klart, du får jo ikke gått ut like mye som før :) men kos deg med barnet :D
Jeg er selv 30, og jeg ser ikke noe galt med at du er 18. Du har valgt det selv. Det er ikke noe problem å gå skole gang selv om man har barn. Jeg går høgskole og har to barn. Det har gått fint. Bruker barnehage på dagen. Fordeler og ulemper med det meste. Jeg syns det er flott å være ung og få barn. Det er en påkjenning for kroppen å gå gravid. 18 år da er man ung og har mye energi. Barn er krevende. Uansett om man er 18 eller 40.
Du vil nok vokse mye på bli mamma. Det er andre ting i livet som blir mer viktige. Men hvem kan ha vondt av det?
Alle trenger litt barnevakt innimellom til å gå ut og gjøre andre ting. Det er viktig. Det gjør jo de som er over 30 også. Det trenger du ikke ha dårlig samvittighet for.
Jeg tror du vil klare deg kjempe bra. Med første barn blir det jo uansett litt prøving og feiling i barneoppdragelsen. Men man lærer jo etterhvert. Ingen er feilfrie. Lykke til!!
Anonym
Sv: 18 åringer som får barn..
01:24 14.05.2008
Nei,sålenge man er fornuftig å har noe mellom øra, så synes ikke jeg at alder har så mye å si.
Dere har jo orden på økonomi og hus,bil etc, så hvorfor ikke?
Virker som at dere tar dette seriøst i motsetning til mange andre jeg kjenner på deres alder som venter barn;)
Så stå på, og masse lykke til;)
Anonym
00:46 19.05.2008
Hei Hei:)
Jeg ser ikke noe galt i å få barn i alder av 18 år. er enig i anonym over her.
er selv 20 år, og har prøvd å blitt gravis siden jeg var 18. og det hadde jeg planlagt siden jeg var 16. useriøs planlegging, men da dagen kom og "planen" skulle settes til verks, begynte vi jo også å prøve. må si meg mektig lei av negative prøver og alle skuffelser som følger med, men det er en annen sak.
og, ja, jeg føler meg voksen nok til å bli mor. til at i blir en familie. om noen lurer. har vært sammen med sambo/forloveden en god siden jeg var 16.
Det er jo litt forskjell på deg på 20 og ei på atten, og det ville vært for tidlig om du ble gravid som 16! men ja, 20- det er passe. Noen takler det også som 18 men ikke alle.
Anonym
18:29 26.05.2008
Jeg ser ikke noe galt i det:)
Du er ikke den første og garantert ikke den siste.
Lykke til:)
Hei! Jeg ser ikke noe galt i det! Dere klarer det nok kjempe fint! Det er så koselig! Jeg er selv 19, var 18 da jeg fikk først, og nå er jeg 27 uker ut i svangerskap nr 2. =) jenta mi er nå 10 mnd. Jeg angrer ikke et sekund på å bli mor tidlig! Er i sammen situasjon som deg, og så lenge man klarer seg økonomisk og har noe å gi så er det greit!