GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
Faddere til det 1.barnet? Og hvem skal jeg be?
12:46 28.04.2008
Hvem har dere som faddere til det 1.barnet deres? Hvem er vanligst å ha?

Lurte også på hvem det er vanlig å be i barnedåp? Er det vanlig å be våres tanter og onkler også? Vi har ikke så stor familie... jeg har ingen søsken, og han har kun en søster med familie....
Tiara-min lille prinsesse
Sv: Faddere til det 1.barnet? Og hvem skal jeg be?
13:43 28.04.2008
Vi har valgt begge våres mødre, samt et søsken hver. Lurte på å ta en venn som en 5. fadder- men ble ikke enige om hvem så vi droppet det. Vi har selv 5 faddere begge to, derfor vi ville ha det til sønnen vår... Men, men...

Vi har ganske stor familie om vi går utenom søsken og foreldre. Derfor har vi kun søsken og foreldre. Ingen av våre søsken har barn enda, så blir bare voksne i dåpen. Begges 4 foreldre, samt sambos 2 besteforeldre som lever enda- jeg har ingen igjen....

Til sammen blir vi 12 voksne pluss dåpsbarnet, synes det er passende. Lurte på å ta med mine kusiner som jeg har veldig god kontakt med, men med mann og barn hadde det blitt 12 stk til så det sløyfet vi..

Så til din sak, jeg ville invitert de jeg har omgang med. Har du mye å gjøre med dine tante og onkler ville jeg tatt de med. Hvis det kun er for å fylle opp og få endel folk ville jeg stått over. Men det er deres dåp og dere som bestemmer!!
♡Miss Fat ™♡
11:02 29.04.2008
Vi har som faddere til junior: min bror og svigerinne, min bestevenninne, sambo's bror og sambo's pappa.. Vi valgte to hver, og min bestevenninne var en selvfølge, så ho var allerede valgt..
Kommer til å velge mange av de samme til nestemann..

Du velger de DU vil skal være, de du vet kommer til å stille opp for barnet..

Vi valgte å be ett tante/onkel sett fra hver side, de som vi har mest kontakt med.. Hvis dere er en liten familie, så er det ingenting i veien for å be deres tanter og onkler, de synes sikkert det bare er koselig =)
Fantasiløs*sønn06 og brud08
23:23 29.04.2008
Hei!
Vi ba mine onkler og tanter (kun en av hans tanter med mann da svigermor ikke ville ha de andre der). Søsken, tanter, onkler, kusiner, fettere, besteforeldre og oldeforeldre til barnet pluss en av våre aller nærmeste venner hver oss. Vi var vel 40 stk av 45 innbudte.

Til faddere hadde vi denne gangen våre søsken og en av våre faddere hver (Vi har spesiell kontakt med disse som var våre faddere så vi syntes det var fint og symbolskt). Første dåpen hadde vi bare våre søsken, andre dåp hadde vi mine søsken, ei venninne av meg, en tremenning av barnet og ei inngiftet tante på far siden. Det er viktig for meg å velge folk som har vist spesiell intersse i barnet. Da vet man de følger opp =D

Personlig ville jeg aldri valgt besteforeldre eller oldeforeldre som faddere. Synes det blir litt feil, men det er personlig valg =D
Tredje-nurk-er-her
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------