GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ny link til oss som har planlagt å prøve i 2009, og få en 2010 baby. Selv om mange av oss muligens skal tjuvstarte litt til sensommeren/høsten:-)
13:02 29.04.2008
Tenkte jeg skulle lage en ny link jeg, den andre ble jo så lang!!
Syns det er litt spennende å bli kjent med andre i samme situasjon som meg, og det blir jo utrolig gøy når vi møtes på bligravid forumet når den tid kommer:-)
Hvordan går det med dere?
Har dere bestemt dere for når prøvingen skal starte enda, eller er det fortsatt usikkert?
Jeg håper på at tiden fremt til 15. juni skal gå fort, slik at jeg får vite når vi skal begynne:-)
Skrulla86 - SnartKlar!
Sv: Ny link til oss som har planlagt å prøve i 2009, og få en 2010 baby. Selv om mange av oss muligens skal tjuvstarte litt til sensommeren/høsten:-)
14:13 29.04.2008
Hei igjen. Så fint at du har fikset en ny link:-) Fikk ikke surret meg til å gjøre det jeg gitt.
Her går det fint, men har en oppgave som skal leveres i morgen og har sååå mye igjen.Prøver å ikke tenke så mye baby-tanker, men må liksom innom her støtt og stadig.

Tenker jeg skal bruke tiden før prøving på å trene, spise litt sunnere og pusse opp ett rom eller to;-) Flere som har mange planer før prøving her?

¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
Sv: Ny link til oss som har planlagt å prøve i 2009, og få en 2010 baby. Selv om mange av oss muligens skal tjuvstarte litt til sensommeren/høsten:-)
15:26 29.04.2008
En oppgave? Studerer du eller? (kan hende du har sagt det allerede, men jeg er litt glemsk..hehe)

Prøver å ikke tenke så mye på baby jeg heller, men det er vanskelig! Har bestemt meg for å ikke å snakke så mye om baby til samboern da, så han får tid til å tenke litt selv også:-)

Jeg har iallefall tenkt å bruke tiden til å trene opp valpen vi får, og kjøpe nytt skap i gangen slik at babyen får et rom helt for seg selv(skal flytte hundene ut i gangen)
Skrulla86 - SnartKlar!
21:48 29.04.2008
Vi har mye planlegging med leiligheten vi skal flytte inn i.. Mange ting som skal kjøpes osv :) Er leilighet med to soverom, kunne jo tenkt meg å innredet det ene som barnerom med en gang vettu, men skal klare å holde meg til jeg blir gravid ;) Går å titter på babyklær/vogner osv.. Er så kjekt :) Er det bare meg ??
dropsen88
21:50 29.04.2008
Vi tenker også mye på hunden vi skal få når vi flytter ut! :) Så har egentlig nok i tankene, sånn utenom denne babygreia! :p
dropsen88
22:57 29.04.2008
Det er nok ikke bare deg nei dropsen. Jeg har allerede funnet ut hvilken vogn jeg skal ha og hvor jeg skal bestille den fra, føler meg skikkelig tragisk...hehe.
Driver også å planlegger hvordan barnerommet skal se ut og sånn...huff. Slitsomt alle disse tankene!
Skrulla86 - SnartKlar!
10:13 30.04.2008
Ja, jeg er student. En sliten en akkurat nå:-(

Å så godt det ikke bare er meg! Hvis jeg er i butikken så stikker jeg alltid en liten tur innom babyavd. Møter jeg noen jeg kjenner så sier jeg bare at jeg kikker på noe til nevøen min. hehe:-) Har vel kikket litt på vogner og senger. Prøver å finne ut hvor mye det vil koste med en liten en, men det blir nok ikke noe stort prob tror jeg. studerer frem til jeg får barnet så da får jeg penger av Lånekassa, i tillegg til at jeg skal prøve å få jobbet 6 mnd før det h*n kommer:-) Pappa er i full jobb i tillegg, så vi skal nok klare oss.

Nok en gang ble jeg offer for kommentarer fra mamma da! Holder på å bli sprø altså. Hun sa: "Tenk, når jeg var på din alder var søstra di 3 år allerede. Men vi var jo mer voksne på den alderen før da".
Hun kommer iallfall til å få sitt livs sjokk!

Har dere fortalt det til foreldre at dere har planer?

Hva driver dere med for tiden? Jobb/studier (mulig det ble sagt i forrige tråd,men mistet litt oversikten;-)
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
10:51 30.04.2008
Jeg går på helsefagarbeider linjen, og skal ut i lære nå til høsten :)

Har fortalt mamma at vi har tenkt litt på det, men hun vil stelle istand brullyp neste sommer, såh! :) Hun vil vi skal vente til etter det. Men får nå se hvordan det blir ;) hehe..

duda? :)
dropsen88
10:59 30.04.2008
Huff, ja denne tiden på året er vel det mest slitsomme som student. Masse eksamener og sånt. Du får ha lykke til!

Jeg og samboern var på barnas hus og så på babyting her om dagen(vogner, senger, klær osv.) det var kjempe koselig!!

De sier jo det at en av de beste tidene å få barn på er i studietiden, for da får du ganske mye penger og har maneg rettigheter.

Pappa tror nok at vi kommer til å vente 2-3 år. Men foreldrene til samboern tror vi kommer til å vente 1-2 år. Men de blir nok ganske sjokkert hvis jeg blir gravid i august. Hvis jeg ikke blir gravid før i mai 09 tror jeg nok ikke de blir overrasket.
Ellers tror alle tantene og onklene til samboern at jeg kommer til å bli gravid i år, siden vi har gått så fort frem.

Jeg begynner å jobbe i bank i august, som finansrådgiver. Skal jobbe bare 2-300 meter unna leiligheten, barnehagen og barneskolen. Så det passer jo perfekt:-)
Hva er det du studerer da?
Skrulla86 - SnartKlar!
14:55 30.04.2008
Jo takk for det:-) Det blir veldig godt med ferie snart!
Jeg studerer ernæring. Har igjen et år. Ganske skole-lei nå merker jeg. Håper på et år hjemme med baby fra neste vår/sommer før jeg søker på jobb.

Finansrådgiver ja. Hva slags arbeidsoppgaver får du da?
Det var jo ikke akkuart lang vei til jobb og div da.

Er det ett år du skal ha i lære eller?

¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
19:01 30.04.2008
Ernæring ja, har en venninde som skal til lillehammer å studere det nå til høsten..

Jeg skal drive med innvilgelse av boliglån og gi veiledning ang. privatøkonomi.
Blir deilig med kort vei:-) Iallefall siden samboern jobber på barneskolen, som som sagt er rett ved også:-)

Heldig du som har så lang sommerferie forresten:-)
Skrulla86 - SnartKlar!
11:30 1.05.2008
Jeg skal ut 2 år i lære:)

Nå ser det veldig ut som at vi skal prøve å få en baby neste år istedenfor 2010 .. :) Typen hadde faktisk lyst å være med ut å se på vogner, bilseter o.l så det var jo veldig kjekt! :)
Og det blir mest sansynlig bryllup i 2010!

Sånn ser ihvertfall planene ut idag :) Er så lykkelig!!
dropsen88
12:25 1.05.2008
Så koselig da! Og bryllup også:-) Bra dere har kommet til enighet! Samboern min var også med meg å så på babyting her om dagen, kjempe hyggelig!
Når har dere avtalt å begynne å prøve da?

Jeg snakket nettop med samboern, og vi ble enige om at jeg skal slutte på prev. i oktober. Men at vi ikke skulle prøve da. at vi skal bruke kondom de dagene med mest sannsynlighet for å bli gravid, og hvis jeg blir gravid fordet så er det bare hyggelig:-) Men vi skal ikke bli prøvere for fullt før i mai.
Tror dette er en ordning som funker for både meg og samboern.
Skrulla86 - SnartKlar!
16:57 1.05.2008
Ja er veldig gla vi har funnet sånn sirka ut av det :)

Så bra at dere har blitt enige da! :)

Vi er ennå litt usikre på hva tid vi begynner å prøve, men kanskje nå til høsten fram til desember, men er stort mulig at det kan bli på nyåret også.. Får se hvor lenge vi klarer å vente;) Får oss en valp i hus i august, så den krever sitt den også.. Så vi får ta det der i fra :)
dropsen88
00:18 2.05.2008
Oi, ja hvis dere får en valp i hus i august så er det nok greit å vente iallefall til høsten med prøvinga.
Hund og baby er kjempe hyggelig!
Men det er utrolig slitsomt å ha en hund i tenåringstidene(7-12mnd) når du er høygravid/har liten baby.
Har to venninder som har gått på den feilen, og begge hundene er blitt utrolig vanskelige å ha med å gjøre.

Hunden min er verdens snilleste og kjempe lydig, men når han ble 9-10 mnd. så plutselig gadd han ikke å høre på oss mer. Nå er han 13mnd og har endelig begynt å bli litt voksen, og god å ha med å gjøre igjen...hehe:-)

Hunder har trassalder de og..

Men fra den positive siden: Å eie en hund gir deg en stor ansvarsfølelse som er bra å ha når man skal få barn sammen. Og hunder er kjo ofte veldig glad i små barn
Skrulla86 - SnartKlar!
00:18 2.05.2008
Vi får forresten valpen vår om 1 uke idag:-))))
Skrulla86 - SnartKlar!
07:45 2.05.2008
Ja jeg har hørt det kan bli veldig krevende med en valp i hus, så vi må nok bruke god tid på den først! :) Gleder oss veldig til dette da! Håper det lever opp til forventningene.
dropsen88
11:48 2.05.2008
Krevende, men veldig hygelig!!Vi syns egentlig ikke det var så veldig krevende. Litt å gjøre med innetrening, men valpen er jo så nydelig at det gjør ikke noe.
Det eneste jeg syns var litt tungt var tenåringsalderen. For da er de liksom store og lydige, også plutselig så gidder de ikke å være lydge lenger, tester grenser, jokker(hvis hannhund). Da må du gå igjennom all treninga på nytt, men denne gangen med en stor hund og ikke en liten nydelig valp:-) Og det krever litt tålmodighet! hehe...

Lykke til da!

Står dere på venteliste på et kull siden dere får valp i august? Er det fra en kennel?
Skrulla86 - SnartKlar!
12:26 2.05.2008
Vi har også planer om å starte prøvingen i 2009, for å få en liten 2010 skatt! :D
Men vi prøver nok ganske "sent" i 2009 vi da.. juli/august eller sånn. Men gleder meg innmari mye!
Vi har forresten en hund som er blitt 14 mnd nå, kunne aldri hatt baby samtidig med hans tennåringsfakter (selv om han var en av de snilleste tennåringshundene jeg har vært borti!) Men hund og baby virker som det er kjempe kjekt! :D
Xabi
13:14 2.05.2008
Hei xabi:-)
Hyggelig å høre om flere som planlegger 2010 baby, grit å kunne få ut noen frustrasjoner og tanker i ventetiden:-)
Hvor er du fra da?

Det er helt utrolig den tiden hunden kommer i tenåringsalderen, verdens snilleste hund blir plutselig bøllete...hehe.
Hvis vi får barn tidlig 2010, så er hundene våre 2 og 3 år gamle. Føler det er veldig greit!
Hvilken rase har du?

Gleder meg skikkelig til vi kan la babyen krabbe rundt på gulvet sammen med hundene..hehe
Skrulla86 - SnartKlar!
13:52 2.05.2008
Hei hei!
Jeg er fra møre og romsdal.
Ja, jeg må innrømme det blir mange tanker rundt dette temaet! Føler jeg har så utrolig mye jeg må lære meg, før vi sitter midt oppe i prøvingen (jada, vet det er en stund til, men pluttselig går tiden fort!) :)
Så nå leser jeg om barnevogner og slikt. Veldig spennende, for jeg finner ikke en vogn som har "alt" jeg vil ha! ;p

Ja, gleder meg også til voffsen og babyen krabber rundt ilag! ;D Har en papillon vi, liten og grei rase egentlig ;) Hvilken rase har du? Og hvor er du ifra?
Xabi
15:31 2.05.2008
Ja, det er ganske mye å sette seg inn i. Har sett en del på vogner jeg og. Jeg har lyst på TFK joggster III, men det som er kjipt er at det ikke er vendbar sportsdel.
Syns liksom det er mange fine vogner, men ingen har alle kvalitetene jeg vil ha! hehe
Også er det jo mye å lære om hvordan svangerskapet foregår, når man skal til kontroll++

Vi har en engelsk bulldog og får en staffordshire bullterrier valp om en uke:-) Ganske ivrige krabater, så jeg må iallefall ha en sportsvogn så jeg har en god vogn å gå tur med.... Er ifra slemmestad(like ved drammen)
Skrulla86 - SnartKlar!
15:48 2.05.2008
Ja, kjenner igjen dette med vogner som ikke har "alt"

Jeg er litt kresen på utseende, og vil gjerne ha en moderne vogn, men ikke en som ser stygg ut, slik jeg mener mange gjør ;D
Vil ha endten en stabil 3hjuling eller en 4hjuling med svingbare hjul
Vil ha vendbart styre (iallefall om det er 4hjuling, da de svingbare hjulene ofte er mindre, og ikke egner seg på vinterføre, kan være greit å få "bakhjulene" fremst)
Vil ha en vogn som kan brukes leeenge
Vil ha stor bag, slik babyen har god plass og den kan brukes vinter
Vil gjerne ha full liggestilling i sportsvogndelen
Vil ha en vogn vi kan feste bilsetet på, slik den er liten og praktisk
Vil ha en vogn som tar LITEN plass sammenlagt, da kanskje jeg slepper å bytte ut min bittelille drømmebil. ;D
Også vil jeg at det skal være bra oppbevaringsplass i vognen
Jeg vil også ha en vogn som veier lite, siden jeg jobber i barnehage, og har trillet nok av de TUNGE vognene..!

Ja, nå fikk jeg oppsummert meg litt, håper det er greit! Syntes det var litt greit å lage en oversikt, slik jeg vet hva jeg vil ha... ;D
Sikkert noe jeg ikke kom på i farten men..

åå, staffer er flotte hunder! Forelsket meg litt i den rasen jeg også! Hvilken farge skal dere ha? Jeg har falt helt for de som er rød! <3

Jaa, jeg har igjen å lese mye om dette med kontroller og slikt, spennende å lære!
Xabi
21:20 2.05.2008
Skjønner hva du mener, vi har egentlig ganske samme kriterier.

TFKen har jo håndbrems, er liten sammenlagt, god å gå med i forskjellige terreng. Men er så kjipt at den ikke har vendbar sportsdel!!

Vi er også helt forelsket i staffer:-) Jeg likte fargen rød først, men jo flere staffer jeg møtte jo finere syns jeg mørke staffer var. Så vi skal få en som er svart med hvite tegn på. Gleder meg!! Blir slit med to hunder i hus, men gøy og!!
Nå har jeg nettop gått tur med hunden(engelske bulldogen). Han er 13 mnd. og jeg trodde tenåringsalderen var over(har blitt veldig lydig og flink i det siste). Men idag viste han en side av seg jeg aldri har sett! Han trakk meg, hørte ikke på meg og bare var drittunge!! Tror det har noe å gjøre med at det har blitt lite tur i det iste, og at han hadde mye energi i seg. Men fy søren å jeg ble sinna! Hunden min som er så snill:(

Memen-...
Skrulla86 - SnartKlar!
07:26 3.05.2008
Vi er på ett vis på ei liste, de har sakt at de har lyst å selge til oss:) Vet at de skal få valper i juni, og rekner ca 2 måneder etter det, så er vi i august :)
Håper dette går greit da med tanke på planlegging av baby i tillegg. Hører jo nå at de blir en del rampitte etter hvert.. ;)
dropsen88
10:47 3.05.2008
Ja, etter å ha hatt hund i noen år, så bestemte vi at når vi fikk valp, skulle det gå 2 år før vi fikk baby. Selv om vi har en enkel rase, som er lett å ha med å gjøre, så har de sine perioder, å alle hunder blir regnet som "voksene" når de er 2 år, selv om dette varierer fra individ til individ. Men en unghund har ikke samme språk som en 2åring, og har kanskje vanskligere for å gjøre seg forstått(redd, lekende, truende osv) i tillegg har de lett for å bare ville leke, og det KAN gå hardt utover et lite spebarn, og vi ville ikke ta noen sjangser ;)

Men dette var våres valg. I tillegg ville jeg ha god til til å oppdra hunden (å ja, det tar en stund, selv om våres kan alle komandoer og triks jeg vil den skal kunne, har den enda et stykke på å bli moden nok i hodet til å klare å oppføre seg i alle situasjoner. Vår hund er jo bare litt over året, men blir fremdeles hoppende glad og surrer rundt når vi får besøk, og andre småting jeg vil luke av den før det kommer en baby i hus, slik hunden er "ferdig oppdratt" og det ikke blir fustrasjon fordi vi ikke ventet ;)

Men hey, igjen, dette er oss! vi er kanskje litt spesielle her? ;) Ikke vet jeg..

Over til noe annet (pratesjuk idag ja)
Hva synes dere om vogen Bugaboo Cameleon?
Den har alle punktene jeg har på listen, og har hørt MYE skryt om den
Problemet er at jeg synes den er litt stygg-pen...! ;D tror jeg må venne jeg til utseende...
Xabi
13:04 3.05.2008
Ahh ja men takk for du gir oss råd :) Greit å høre litt fra folk med erfaring med hund!

Syns den vogna var tøff jeg! Har ikke fått skikket så mye selv på vogner.. Er så mange ting som er kjekke å se på når det gjelder til baby :) Har dere tenkt noe på stellebord? Vil dere ha slik en så dere kan ta opp, eller den "normale" typen? :)
dropsen88
13:09 3.05.2008
Stellebord ja, ahh! Det er vanskelig, jeg vet faktisk ikke! Har dere tenkt på det?
Eneste jeg vet, er at jeg vil ha et som er forholdsvis billig, men jeg aner ikke utseende, og hvile "finesser" vi skal ha! Fyr løs om dere har tips, jeg eeeelsker nemlig å finne ut av slikt, å se på forskjellige typer! ;D

Xabi
13:17 3.05.2008
Nja.. Har ikke sett veldig masse på det, så har ikke funnet ut all verden.. Men mange så velger den typen du kan ta opp som bare henger på veggen, er greit viss du har liten plass. Men jeg liker veldig godt den normale typen også jeg! :) Så er ikke helt sikker hva det blir til! Er ofte bedre plass me skuffer og slikt under den normale typen.
dropsen88
13:21 3.05.2008
Ja, vi har stoort deilig bad, så plassmangel er det iallefall ikke. Har endel venninner som har valgt den "vanlige" typen, men som også har en badebalje under selve stelleflaten, slik man bare kan vippe opp den, og dermed bade ungen i en balje, som vanligvis er sjult. Ahh, jeg er elendig på å forklare... men ja, det er også et alternativ, kanskje.. Ellers funker det jo med en vanlig badebalje også da.. ;)

Nå fikk du meg helt på tanker av stellebord her! ;D Så nå må jeg nok finne litt forskjellige typer av det også! Herlighet, det blir noen LAAANGE mnd å vente.. *ler*
Xabi
13:35 3.05.2008
Hehehe! :) Der sa du noe, det hørtes jo veldig praktisk ut! Alt i en! :)

Dere skulle prøve til neste år? elle nå dette året? :)
dropsen88
13:39 3.05.2008
Ja, det er jo veldig praktisk, prøvde å finne link, men jeg fann jo selvølgelig ingen av denne sorten, jeg får heller legge inn link, dersom jeg finner noe, så får du se! ;) Der er jo skuffer og hyller nederst, også denne badebaljen, og stellebord oppå der igjen, så da har man alt ;)

Vi skal ikke prøve før til neste år vi.. Så jeg kommer sikkert til å ha ALT klart, dersom jeg fortsetter i denne farten her.. *ler* Vi skal nemlig ikke prøve før om ca et år, i mai neste år.. bah! Leeeenge til!
Xabi
13:52 3.05.2008
Det blir vel på en måte som det nederste bildet på denne siden? Bare at dette var et dårlig eksemplar i forhold til mine venninners da.. de er finere, samt har bedre oppbevaringsplass osv..

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.biteringen.no/sitefiles/site29/shop/ 12921_472.jpg&imgrefurl=http://www.biteringen.no/produkter/stellebord/&h=250&w =187&sz=35&hl=no&start=3&um=1&tbnid=8ZqZXLgp0WQAiM:&tbnh=111&t bnw=83&prev=/images%3Fq%3Dstellebord%2Bmed%2Bbalje%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dopera %26rls%3Dnb%26sa%3DN
Xabi
14:04 3.05.2008
Denne synes jeg var finere.. :)

http://www.babykos.no/bilder/bbcomfort07/bbbilsikring07/bbstellebord07/stort_bebecom fort07%20297.jpg

Men beklager, nå bombanderer jeg dere med linker.. Jeg har kanskje sklidd litt ut på denen tråden jeg, blir bare så revet med! ;)
Xabi
23:10 3.05.2008
Bare koselig at du skriver og kommer med linker :) Skal titte mer på det imorgen, har vært på jobb og er veldig trøtt.. Så skriver mer imorgen :) Goa nåttå!
dropsen88
23:26 3.05.2008
Hei igjen!
Bugaboo Cameleon er ikke helt vogna for meg tror jeg, men kan jo hende jeg liker den når jeg ser den "in real life"?!
Jeg liker ikke de små hjula foran. Føler det kan bli veldig klønete i skog og mark(grus, gjørme o.l) Men kan jo hende dette ikke stemmer?!

Jeg er blitt TFK frelst som sagt jeg:-) Eneste er som sagt at den ikke har vendbar sportsdel.

Ang. stellebord må nok vi ha et sant som man skrur i veggen, og vipper ned. Har så sinnsykt liten plass!¨Eller så kan det hende vi har plass til en vanlig en med bade"kar" under, men da må den stå inne på barnerommet. Har bare en 55kvm leilighet, ikke store plassen:/ Men med barnerom da...
Skrulla86 - SnartKlar!
14:20 4.05.2008
Det er det som er så flott med at det finnes mange vogner slik alle blir fornøyd ;) Men for min del, synes jeg vogn-jungelen er ALT for stor, så jeg klarer ikke helt ta standpunkt, og velge noe!
De små hjulene kan forresten byttes ut med store hjul, slik den blir super på vinterføre, sand, grus og i skogen! ;) Ellers er det jo også en flott fordel (synes jeg da) at man kan snu styret, slik de store hjulene kommer fremst, og de små hjulene bake. Men ja, hver sin smak!

Vår jakt etter vogn, blir litt begrenset, siden jeg gjerne ikke vil bytte ut min bittelille bil, men denne vognen blir ekstremt liten sammenlangt, å det er jo en diger fordel for meg! Pluss at den har stor plass i baggen og er veldig lett! (veier bare 9 kg!)

Men men
Jeg har laget en liste jeg nå, over alt som trengs før babylille popper ut, slik vi vet litt hva vi skal gå til innkjøp av, og hvilke produkt vi skal velge i forhold til andre og ikke minst PRISEN på de produktene vi har bestem oss på! ;) Sånn vi har noe å gå ut ifra.

Dessuten er det muligheter for at det blir tidligere prøving..? Min kjære hinter litt, men skal gi han noen dager å tenke på før vi tar en ny prat ;)

Jeg er ikke sikker på hvilket av soverommene som bli barnerom. Her har vi tre soverom, er vi bruker nå, et annet vi skal ha under graviditet og når baby er liten. lurer på om vi skal ha det minste soverommer til babyrom (det er 6 kvm) eller om vi skal ha det vi bruker nå (som er 8kvm) det største blir som sagt bare brukt under graviditet og mens jeg ammer ;)

Jeg elsker planleggingen!

Skrulla86: det er jo ikke alltid man trenger så innmari stor plass heller, iallefall ikke når de er små, men det kan jo være en fordel å flytte til baby bli større da? For da tar jo leker og andre saker stoor plass! Dere finner nok ut av det!
Xabi
14:30 4.05.2008
Hei igjen! :)

Har hatt jobbehelg, så har ikke vært like aktiv pga det.. heh..

Fikk ikke opp linkene du sende Xabi :/ Den første kom bare søkemotoren google opp, og den andre kom det opp "siden kan ikke vises"..

Vi har kun 2 soverom der vi flytter, så vi har ikke så mange alternativer ... Det var smart det du sa om liste! :) Da vet du sånn noe lunde hva du må ut med til sammen.. Det blir jo en del penger.. Har dere vurdert å kjøpe noe brukt? Eller kjøpe alt nytt?

Åhh så kjekt viss dere skal prøve tidligere da:) Vi skulle jo egentlig også neste år, men blir kanskje dette året!! :D Føles ikke så lenge til da :)
Planlegging er kjempe kjekt jah!
dropsen88
15:12 4.05.2008
fikk ikke du opp linkene.. Hmm, dene nederste som jeg synes var av de litt penere variantene (mye rare stellebord ute å går..!) Var iallefall fra www.babykos.no :D Med skuffer, balje under stellebordet og såpekopp på siden ;)

Ja, liste er kjempe smart! Ligger en her inne på BIM, under utstyrsguide. jeg har tatt utgangspunkt i den, og byttet til våre behov!
Så har jeg begynt å undersøkt markedet ;)
I tillegg kan man jo kjøpe ting som vaskekluter/hånduker og slik nå, før prøvingen, så slepper man å få ALLE utgifter i løpet av de mnd ;)
Jeg liker tanken på å spre utgiftene mest mulig, men kan jo ikke akuratt kjøpe vognen nå! *ler*

Vi kommer nok til å kjøpe alt nytt vi. Muligens arve/låne noe fra min svoger, som fikk en jente for ettpar år siden. Tror nok også mine foreldre vil være behjelplig med å kjøpe litt ting til deres første barnebarn! ;D
Hvordan gjør dere det? Nytt/brukt? Finnes jo mye som er brukt pent på f.eks finn, noen selger jo vogner f.eks som bare er brukt noen mnd, med ubrukt bagdel og slikt! Da kan man gjøre gode kjøp!

Vi kommer nok til å handle endel fra USA, siden dollaren er så lav, man sparer jo litt på det.
Xabi
20:18 4.05.2008
Ja ser den:) Er lurt å spre utgiftene litt jah.. Vi kommer nok til å kjøpe en del nytt, vil liksom ha alt nytt, men det blir nok ganske dyrt, så blir kanskje noe vi må kjøpe brukt evt arve noe! Har en del tant unger så tror ikke det blir det værste problemet og arve noe:)

Usa ja.. Men er dollaren lav hele tiden, er det ikke bare nå for tiden den er veldig lav? ..
Viss dere skal prøve i år hva tid blir det da? :)
dropsen88
20:29 4.05.2008
Jo, dollaren er lav nå. den har vært det en stund, og dersom den fremdeles er lav når det blir snakk om aktiv prøving, begynner vi nok å handle derfra ;) Vi kan blandt annet spare mange tusen på barnvogn derfra, selv med toll og frakt som kommer i tillegg! Men nå skal vi mest sannsynlig ha en ganske dyr vogn i utgangspunktet da..
Men kommer sikkert til å kjøpe ting som dekorasjon og gardiner til barnerom, samt litt klær, pledd osv fra USA

Vet ikke helt hvilken tid det blir prøving i år. Jeg må få meg fast stilling først, jobber ikke fast nå..
Om jeg skulle valgt, ville jeg gjerne startet NÅ jeg.. har lyst på baby fra februar til juli, jada, rent overfladisk!
Men det tar vi litt som det kommer. Har ikke snakket med min bedre halvdel om det enda heller, synes han skal få tenke litt på det selv først, sånn han rekker å vite hva han vil, før jeg kommer å blander meg i tankene hans ;)

Når skal dere starte?
Xabi
22:46 4.05.2008
Ah okei! :)
Hvor gamle var det dere var? Og hvor lenge har dere vært sammen?

Vi har lyst å prøve til høsten en gang, men det kan godt vær vi venter til til våren også... Fikk nå nettop mail om at vi får valp i august garantert så lenge det ikke er noe gale med kullet! :D Såh.. vi får se det litt ut i fra den situasjonen vi kommer i da..

Gleder oss kjempe masse til både valp og baby! :) Er helt gira jeg vettu! hehe
dropsen88
07:36 5.05.2008
Jeg er 21 han er 26 (blir 27)
og vi har vært sammen i over 3 år

Ja, det er lurt å se ann situasjonen litt. Det kommer nok vi også til å gjøre i mnd fremover. Først må jeg få en jobb, med fast ansettelse iallefall, så tar vi det nok litt derfra.
Xabi
10:28 5.05.2008
Okei! Ja ser den, lurt å ikke forhaste noe! :)
dropsen88
10:36 5.05.2008
Ja, vanskelig i alt vognkaoset å finne ut hvilken man vil ha:-)

Vi kommer nok til å kjøpe vogn og seng iallefall ny. Kanskje noen andre ting brukt...får se hvor mye svigers bidrar med:-)

Vi har planlagt å flytte når babyen blir 1-3 år og vi skal begynne prøvinga på nummer 2.

Igår hentet vi valpen vår:-) Derfor har jeg vært ganske lite aktiv inne på forumet. Han er helt nydelig!!

Vi skal forresten begynne prøvinga for fullt i mai 09, men jeg skal slutte på prev. i oktober/november..
Skrulla86 - SnartKlar!
17:55 5.05.2008
Åhh det ble ikke i dette året dere skulle prøve?

Vi fikk vite idag at vi får vår valp i august! :) Gleder oss veldig masse!
dropsen88
20:01 5.05.2008
Nei.... blir ikke det tror jeg...
Men tror egentlig det blir det beste, i forhold til at da er valpen ca. 2 år når vi får barnet.

Så gøy at dere får valp i august da:-) Det eneste dere bør tenke på er at tispen innimellom går tom(altså bare blir innbilt gravid). Så jeg anbefaler å sette dere på flere ventelister, for å være sikre.
Vi ventet på et valpekull i et halvt år, nå i mars fikk vi vite at hun gikk tom, og vi måtte ut å lete etter valp fra et annet sted:(
Skrulla86 - SnartKlar!
21:59 5.05.2008
Åhh så dumt da! Ja de vi er på venteliste hos har to hunder som skal ha valper på samme tidspunkt, så håper det går i box med en av de da :)
dropsen88
15:34 6.05.2008
OK. Ja da er det jo bedre sjanser:-)

Etter alt styret vi har gått gjennom, så anbefaler jeg folk å ikke bare satse på ett kull..

Lykke til da!
Skrulla86 - SnartKlar!
20:55 6.05.2008
Ja, det har dere helt rett i!
Har endel venner som er oppdrettere, og det er mye som kan gå galt under valpingen! Selv skulle vi egentlig ha tispe, men alle døde, så vi endte opp med en herlig hannhund istede! Angrer ikke på det nå da! ;D

Ahh, dere, det tar litt på å jobbe i barnehage når man er babysyk! <3 Nydlige små skattene! *lengte*
Xabi
23:25 6.05.2008
Kan tenke meg det kribler i eggstokkene når du koser med barna ja:-)

Men syns du er ganske heldig også, for jeg skulle gjerne ha jobbet i barnehage. Da hadde jeg iallefall fått døyva litt av behovet mitt for å kose med små barn:-)
Men jeg kan ikke jobbe i barnehage, har ikke råd til at jeg skal få lavere lønn:( Samboern jobber som assistent på barneskole, så han tjener ikke så mye..
Så jeg misunner deg:-)
Skrulla86 - SnartKlar!
12:39 7.05.2008
Hehe, barnehage kunne jeg faktis ikke tenkt meg å jobbe i!! :) Men bra noen vil jobber der også!

Gleder meg så masse til vi skal starte prøvingen :) Snakket nettop med ei som sa de brukte ca 1 år i prøving før de gikk første gang.. Det kan jo faktisk skje med meg også tenker jeg da.. Men hvor normalt er det egentlig at det tar lang tid?
dropsen88
22:48 7.05.2008
Det kan selvfølgelig ta et år. Men tror de fleste blir gravide innen ett halvt år. Og siden vi er så unge i tillegg så er nok sannsynligheten stor for at det ikke blir så mange pp:-)
Skrulla86 - SnartKlar!
11:38 8.05.2008
Ja håper det! :) Håper det klaffer nesten med en gang!
dropsen88
21:12 8.05.2008
Da er jeg tilbake! Vært bortreist noen dager og blitt ferdig med oppgave. Bare eksamen igjen nå:-)
Vi får håpe det går fort for oss alle. Vi er jo "unge og spreke" så det er jo store muligheter for at det skal gå raskt!
For alt jeg vet kan jeg faktisk være gravid allerede. Ikke at det er sannsynlig, men koste oss her om dagen og fant ut etterpå at det kunne være rundt EL. Det er hvis jeg har 28 dagers syklus og det vet jeg ikke ennå siden jeg sluttet på pilla forrige mnd. Får bare håpe det gikk bra for denne gang. Passer jo best å bli gravid etter ferien:-)

Bruker dere alle prevensjon per dags dato?

¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
07:36 9.05.2008
Jeg bruker prevansjon (p-ring) har vel planer om å slutte på den en mnd eller to før vi begynner å prøve, men det er jo en stund til enda så ;)

Xabi
08:52 9.05.2008
Vi bruker ikke prevansjon sånn sett. Bruker babycomp så viser mine usikre og sikre dager! :) Fungerer helt fint! Bruker av og til kondom når de usikre dagene er.

Men hvordan var det nå med alle her? Hva tid begynner prøvingen? :) Sitter og tenker litt selv på hvor lenge vi skal vente før vi begynner.. Er litt usikker...
dropsen88
11:46 9.05.2008
Har faktisk tenkt på å kjøpe en sånn babycomp, men det koster jo litt da. Den er jo også veldig smart i prøveperioden da, så kanskje jeg investerer i en når feriepengene kommer;-)

Vi begynner i august/september.
Men en ting jeg lurer på:
Mest sannsynlig kommer jeg til å utsette mensen med tablettene Primolut mens vi er på ferie i juli. Hater å ha den på sommeren, og jeg klarer ikke å utsette den med pillen! Jeg har hørt fra noen her at disse tablettene kan føre til SA hvis man blir gravid like etter å ha brukt de? Hvis det er tilfellet vil jeg jo helst passe på så den er ute av kroppen før vi prøver.

Noen som har hørt noe om den?
¤¤¤ Babyklar ¤¤¤
18:09 11.05.2008
Synes babycompen er veldig bra jeg! Har fungert kjempe fint som prevansjonsmiddel :) Og gleder meg veldig til å begynne prøvingen med den. Da kommer de mest usikre dagene opp i tillegg til eggløsning! Kjempe greit altså!
Den er dyr ja, men kan kjøpes brukt også.. Det gjorde jeg!

August/september ja, så koselig da! :) Vi å tenkte på det først.. Men vil ha gått 1 år i lære før jeg skal ha, og jeg begynner i midten av august.. Så da passer det best å begynne prøvingen i desember, januar eller februar.. Men så kan det jo ta lengre tid enn vi tenker også.. Såh.. er litt usikker på det altså! :S

Jeg har ikke hørt noe om de tabelettene nei..
dropsen88
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------