Parforhold-debatten
Trenger noen synspunkter.. (litt langt) |
13:25 29.04.2008 |
|---|---|
Nå er det like før jeg går..og jeg burde sikkert gjort det for lenge siden.. Samboeren min og jeg har vært sammen i mange år, har leilighet, hund og bil sammen. Han er en kjempefin fyr, og vi har et godt forhold basert på vennskap og gjensidig respekt. Vi kommuniserer bra, men jeg føler at jeg mangler "den meningsfulle samtalen" og at han kanskje ikke møter meg på det intellektuelle plan (hvor nedlatende det enn høres ut..). Vi liker å gjøre ting sammen, og har mange av de samme interessene, skal jeg finne på noe vil jeg gjerne gjøre dette sammen med ham. Familie og venner er veldig godt integrert i forholdet vårt, og vi har et veldig fint dagligliv sammen. MEN det fysiske mangler fullstendig fra min side. Det er sikkert to år siden jeg mistet disse følelsene for ham, og jeg føler ingen gnist mellom oss. Dette fører igjen til at jeg er veldig var for andre gutter, og har en periode latt vær å drikke/gå ut på byen for dette fører bare til at jeg innrømmer for meg selv at jeg skulle ønske jeg kunne vært typen til å være utro. Jeg elsker gutten min, og det meste av forholdet vårt..men jeg føler at jeg mangler så mye av det vesentlige, og klarer ikke la vær å tenke på hvordan det ville vært å være med noen jeg er tiltrukket av. Jeg er bare så lei av å gå rundt og føle at noe mangler, for jeg føler at både han og jeg fortjener, og kan få, noe mer fullverdig? Så da er kanskje spørsmålet mitt; er det bare å innse at vi er venner heller enn kjærester, og å gjøre noe med dette? Noen som har erfaringer å dele? |
|
| Anonym | |
Sv: Trenger noen synspunkter.. (litt langt) |
11:48 30.04.2008 |
|---|---|
Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men må nøye meg med å si at jeg har det på samme måten. Alt er fint og jeg kan ikke klage egentlig, men fellesskapet oss to i mellom er minimalt. Vi er to forskjellige sjeler i samme hus |
|
| Anonym | |
12:52 30.04.2008 |
|---|---|
http://www.barnimagen.com/forum/thread/137222544 Henviser her til en tråd som ble skrevet for en måneds tid siden. Det å holde liv i et forhold krever mye fra begge parter, og spesielt om man ønsker at "gnisten" skal være der. Det er mest sansynlig en del du kan prøve å gjøre for å få liv i forholdet igjen, og det å gå ut og lete etter en ny for å få en ny spenning vil gjerne bare resultere i at du ender opp i samme situasjon bare med en ny mann. Når det gjelder ditt problem med at han ikke møter deg på det intellektuelle plan, vet jeg ikke hva du har forsøkt for å oppnå en god samtale. Har du tatt deg tid til å innlede en samtale om noe som engasjerer deg? Det tar litt tid å lære seg å snakke om ting som man gjerne ikke er vant til å snakke om (slik som følelser og sterke meninger). Det kan jo godt være samboeren din ønsker å gi deg dette, men at han rett og slett ikke vet hvordan. Viser din samboer null interesse for å blåse liv i forholdet, selv om du har snakket med ham om det og du gjør så godt du kan etter alle kunstens regler, kan du heller vurdere å gå fra ham. For isåfall er det hans engasjement i forholdet som er problemet, og ikke mangel på kunnskap om hvordan holde liv i forholdet. Ellers vil jeg påpeke at jeg synes det er beundringsverdig at du har så mye respekt for partneren din at du unngår situasjoner der du risikerer å være utro. Gjensidig respekt er et godt grunnlag i et forhold! Ønsker dere lykke til! |
|
| Anonym | |
18:52 30.04.2008 |
|---|---|
Tusen takk for svar.. Jeg har lest tråden nå, og selv om jeg er enig med veldig mye av det som står der, føler jeg likevel at det ikke er mine forventninger til et forhold det er feil med. Jeg vet at en ikke kan gå rundt og være forelsket hver eneste dag, men skal det ikke være "noe" der, likevel? At du ser på ham, og kjenner at du har lyst på ham, eller at han i det minste kan kysse deg og du føler noe..? Det er sikkert to år siden jeg følte "kjærestefølelser" for ham.. Han er verdens snilleste, beste og mest omtenksomme fyr, og han forguder og vil gjøre alt for meg. Han er handy og det han ikke kan, det lærer han seg.. Jeg har så mange fine historier om ham, og ting han har gjort for meg, og vi er virkelig gode mot hverandre. Vi snakker fint sammen om hverdagslige ting, og han hører gjerne på det jeg har å si. Men jeg føler at han ikke forstår på det nivået jeg gjerne vil, og bidrar aldri til å åpne min horisont, igjen - det høres ille ut at jeg tenker slik om han.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det føles hele tiden som om det mangler noe, og jeg er bare så lei av å gå rundt og skyve vekk negative tanker. Jeg føler at jeg har tatt meg tid til å snakke med ham, men han er i grunn ikke den som er flinkest til å sette ord på sine tanker. Jeg har tatt opp problemene flere ganger, men føler aldri at vi oppnår noe mer enn kanskje en dag eller to med håp, for med en gang det kommer til det fysiske er det noe som stopper meg, jeg føler mest bare ubehag når han tar på meg, for det føles bare falskt å skulle gi uttrykk for at det føles positivt for meg - det føles feil. Jeg ønsker heller ikke fokusere bare på det negative hele tiden, så for begges del ønsker jeg ikke å skulle snakke om dette til stadighet. Vi gjorde det slutt for en tid tilbake, men jeg lot meg overtale til å prøve på nytt, fordi jeg følte at vi hadde investert så mye at et nytt forsøk var noe jeg burde gi forholdet. Men jeg lurer nå på om det kanskje ikke er på tide å innse at dette ikke er mannen i mitt liv og gjøre noe med dette? Det er ikke frykt for å være alene, ønsket om å beholde leiligheten og det å måtte skuffe andres forventninger som skal holde deg i et forhold, er det vel..? HI |
|
| Anonym | |
19:57 5.06.2008 |
|---|---|
På meg høres det ut som om "skipet har seilt" og at du allerede egentlig har bestemt deg for hva som er det rette for deg! Ikke for å åvære frekk eller noe, men dersom sexen ikke fungerer, fungerer heller ikke resten av forholdet.. |
|
| Anonym | |