GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kan en vanlig lege kjenne PCO på eggstokker v vanlig gyn.undersøkelse?
13:38 29.04.2008
Var hos lege i dag og tok standard GU, og hun mente at siden hun ikke kjente noe unormalt eller at de ikke oppdaget noe unormalt ved UL i forbindelse med aborten i desember, så var det neppe noe galt der.

Synes bare det er rart at jeg har disse smertene i forb. med samleie....kun på ene siden og har hatt det sålenge jeg kan huske.

Antar dere har erfaring her inne. Setter stor pris på svar :)
Giina
Sv: Kan en vanlig lege kjenne PCO på eggstokker v vanlig gyn.undersøkelse?
09:15 30.04.2008
Hei! Det leste jeg om på en av de pcos sidene,der stod det at cystene oppdages sjeldent ved vanlig gyn fordi cystene er så små at de kunne ikke kjennes. Jeg venter på å få komme til UL,hormonprøvene mine var unormale. Men har du andre symptom da?Be vertfall legen din om å ta noen hormonprøver og litt flere undersøkelser så de er litt mer sikre enn som så..
trallatausa
09:53 30.04.2008
Symptomer:

- smerter i ene siden v samleie (hatt det noen år, men legen har ment at det ikke er noe farlig)
- uren hud i perioder
- lett for vektøkning
- manglende eggløsning
- 1 MA

Har fått henvisning til Gyn nå, for denne usikkerheten vil jeg ikke gå med lenger. Hører med til historien at jeg måtte MASE meg til dette da legen mente de ville sett dette på UL i forb. med aborten. Tull og tøys sier akupunktøren min,,, så det er hun som har overtalt meg til å ta dette alvorlig å få en time.
Giina
13:07 30.04.2008
Bra! Det er ikke alltid så lett å få hjelp, enn må som regel kreve den.. Jeg har også smerter ved samleie da, spesiellt etterpå, i eggstokk området og underlivet. Jeg skal til UL 8 mai. Både gleder meg og grur meg. Det er godt å få vite. Vil så gjerne ha baby. =)
trallatausa
13:31 30.04.2008
Nei, det er IKKE lett. Jeg er så glad for at jeg henger inne på disse forumene og får tips og råd fra andre likesinnede. Ellers hadde jeg nok ikke gjort noe før det hadde gått over et år med prøving, og i værste fall enda flere aborter....

Tenker at jeg heller betaler litt for å få time fort og finne ut hva dette er istedetfor å sitte på ventelister. Gidder ikke tenke penger når det kommer til dette iallefall.

Vil også så gjerne ha en baby og heller ikke ta sjansen på å gå gjennom en abort til, så har fått time hos gyn tirsdag 6/4 :)

Lykke til!!!!

Giina
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------