Gruer du deg så voldsomt til fødselen at det kan karakteriseres som angst? Her kan du lette på trykket.
er det noen flere her som har fått vridning på bekkenet eller knekt halebenet under fødselen?
19:47 29.04.2008
jeg vridde bekkenet, vridde korsbenet og knakk halebenet under fødselen. er det flere i samme situasjon? hviken oppfølging fikk dere etterpå?
ble dere tatt på alvor under fødselen?
jeg opplevde å bli avfeid både under fødselen og etter fødselen, det var ingen som trodde meg når jeg sa at det ar noe galt,
det ble ikke konstatert at jeg hadde rett før jeg var til koripraktor lenge etterpå.
kjenner jeg gruer til denne fødslen, da jeg vet at jeg vil få de samme problemene på nytt. er redd jeg ikke blir tatt på alvor denne gangen heller.
Sv: er det noen flere her som har fått vridning på bekkenet eller knekt halebenet under fødselen?
21:53 29.04.2008
Ja, jeg brakk/bristet/forskjøv halebenet kraftig under fødselen. Jeg opplevde fødselen som svært tøff, og har fått angst i ettertid. Kunne ikke sitte normalt i laaaang tid etter fødselen.
Jeg fikk ingen spesiell oppfølging etterpå, noe som er min feil....Jeg var redd for å gå til legen, og håpet at det ville ordne seg av seg selv.
Først nå, ca 6 mnd senere, føler jeg at kroppen har blitt så og si normal igjen. Kjenner fortsatt smerter i halebenet, men mye sjeldnere nå.
Sv: er det noen flere her som har fått vridning på bekkenet eller knekt halebenet under fødselen?
01:30 18.06.2008
Hei
Jeg brakk halebeinet under fødselen med nummer 1. Det er ingenting man kan gjøre med et knekt halebein, det må lege seg av seg selv så jeg fikk ingen oppfølging. Men jeg ble tatt på alvor og fikk fin forståelse fra jordmor og senere legen min. Gjorde vondt lenge etterpå, men er nå så godt som bra :o) (med mindre jeg sitter på veldig harde stoler/benker). Med nummer 2 brakk jeg ikke halebeinet :o)
Fikk et tips om at å føde på siden var det beste man kunne gjøre for å legge minste press på halebeinet. Nest etter det er skulle det være OK å stå på knæ. Det som oftest forårsaker halebeinsbrudd er å føde liggende på ryggen. (Jeg kunne av forskjellige årsaker ikke benytte meg av tipsene selv, så jeg fikk ikke testet dem ut)
Anonym
10:13 18.06.2008
Hva mener dere egentlig med å bli tatt på alvor? Skulle jordmor stoppet fødselen og bedt legen ta keisersnitt fordi halebenet brakk? Og hvor lett er det å avgjøre om det er det som gjør vondt og ikke fødselen i seg selv? Det finner man lettere ut etterpå. Dessverre er det vondt, men ingenting å gjøre med og det blir bra av seg selv.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem