GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Spør her også.Har barna deres som har atopisk eksem, en hudfold under øynene?
20:33 29.04.2008
dårlig forklart, men en buet strek i huden liksom, rett under øynene?Legen kommenterte det på minste mann idag, og spurte om hun hadde eksem eller astma pga hudfolden. Hun har ikke eksem foreløpig, men søsteren har atopisk eksem, og muligens astma, og hun har samme hudfolden. Har deres barn det? Har aldri hørt om det før, men det stemte jo på eldste, så jeg bør vel gjerne forvente at minste får det også.
Nickynick er 2barnsmor:-)
Sv: Spør her også.Har barna deres som har atopisk eksem, en hudfold under øynene?
20:41 29.04.2008
Min har atopisk eksem, astma og allergi...har ikke sånn hudfold som du skriver:) Skjønner hva slags hudfold du skal frem til da:)
MammaLukas
Sv: Spør her også.Har barna deres som har atopisk eksem, en hudfold under øynene?
22:49 3.05.2008
Jenta vår på 2 har en del atopisk eksem, og hun har ikke akkurat en ekstra hudfold, men mer en slags strek under øyet, ser av og til litt hoven ut. Noen ganger mer, andre ganger vises det ikke...
Anonym
13:29 5.05.2008
Hei

Denne hudfolden er typisk på barn med atopisk eksem. Alle mine fire barn har denne eksemen i tillegg til div allergier og astma. Da jeg først ble kjent med denne hudfolden , var det en venninne som kommenterte den. Alle hennes fem barn har akkurat samme sykdommer som mine. Jeg undret meg litt (dette var på mitt første barn, faktisk) og bestilte time hoslege som igjen henviste til barnespesialist , og jo ganske riktig så hadde datteren min atopisk eksem. En slik hudfold ER veldig vanlig på barn med atopisk eksem, men det har ingenting med f.eks astma å gjøre. Så et lite tips til andre som ser barnet har en slik hudfold og i tillegg har antydning til tørr hud: kontakt lege og få riktige salver for å holde eksemen under kontroll. Den trenger ikke bli veldig ille om du vet hva du skal gjøre for forebygge litt. Atopisk eksem er veldig plagsomt for mange barn, da den ofte klør mye og noen ganger sees relativt lite. Er barnets hud f.eks litt "skorpete/sjur" er dette er typisk tegn på tørr hud som igjen kan være atopisk eksem.

Lykke til
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------