GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
hva gjør deres menn av husarbeid?
23:02 29.04.2008
hva gjør de, og hvordan reagerer dere på om han gjør mye mindre enn dere?

Jenta88 med augustgutt08
Sv: hva gjør deres menn av husarbeid?
23:26 29.04.2008
Vi har fast rutine på det. Samboer handler, vasker badet 1 gang i uken og vasker opp når det trengs, mens jeg gjør resten.
LinnR83
23:26 29.04.2008
Hva gjør din?
Balooa konspiratør
23:34 29.04.2008
jeg rydder og tar oppvaksen. må alltid mase på han for at han skal gjøre noe, også bare drøyer han og drøyer. ganske lei zzzzzzz
men når jeg ber han fks støvsuge eller vaske doen, så gjør han det etter ca en time, så det ekke så ille... men de andre tingene kan han drøye i flere dager.

hvordan får dere han til å gjøre litt mer?
Jenta88 med augustgutt08
23:40 29.04.2008
Støvsuge doen?
Balooa konspiratør
23:47 29.04.2008
nei, støvsuge stoler, gulv og sofa. har ikke så støvete do at den trenger en støvsuger for å bli ren.
Jenta88 med augustgutt08
23:52 29.04.2008
det som er, er at når jeg spør, så sier han "ja jeg skal gjøre det". kan ende opp med å mase i flere dager. men jeg nekter å gjøre det før han gjør det. vil ikke at han slipper unna, bare fordi han er lat. men da blir det lett til at det ser stygt ut. noen forslag til hvordan jeg kan få han til å ikke drøye å gjøre det jeg ber han om? og nei, forlate han for dette er et ikke-tema.
Jenta88 med augustgutt08
00:05 30.04.2008
Min erfaring er jo mer damen nægger jo mindre lyst har mannen til å gjøre en dritt :-p.
Her i huset går det på beinharde forhandlinger. Vi hater å gjøre de samme tingene, så da er det stein, saks, papir-prinsippet eller litt kvinnelist som må til. Gir han to alternativer, også får han velge det han syns er minst kjipt.
Men jeg syntes nå det meste er greit å gjøre jeg da, for ikke faan om jeg har lyst til å stå i en stige hele sommer'n for å beise huset eller rote rundt i den gigantiske støvsugebeholderen til sentralstøvsugeren når den vimsete dama hans har klart å støvsuge opp proppen til vasken;-)
AndreVonDrei
00:14 30.04.2008
HAHAHAHAHAHA... *dør av latter*
Sentralstøvsuger er møkk!
LinnR83
01:27 30.04.2008
Hmm.. Min gjør egentlig ikke en dritt..
Flink å leke med småen da, men det er vel stort sett det.
Husarbeid, oppvask og lignende er han ikke flink til.
Men nå holder han da på å sette opp sentralstøvsugern til meg da.. Så han gjør noe vetig i alle fall:)
;)Renate&Gabriel;)
19:26 11.05.2008
jeg og min samboer hadde en avtale da vi flyttet inn sammen, han skulle vaske badet og støvsuge, så kunne jeg ta resten.
han har vel vasket badet 2 ganger på de 2 år årene vi har bodd sammen, samt at han ikke har støvsugd, og det er mange ganger jeg har vasket i protest!
jeg har skjønt litt av min manns "vaske" mønster, og når jeg mener at jeg har gjort mye i huset, og han ingenting, så går jeg i streik!!
funker som bare det!!!:)

men etter at vi ble gravide har han tatt mer ansvar, men for øyeblikket er jeg i streik igjen! :)

+Tina+
09:28 30.04.2008
Jeg har en fantastisk mann som lager mat, vasker klær og gjør annet husarbeid. Jeg trenger aldri å spørre. Han gjør det på eget initiativ:) Siden jeg ble gravid, har han gjort alt selv pga. at jeg har vært dårlig. Han syter aldri. Er rett og slett verdens beste! Jeg er superheldig!
chri
09:47 30.04.2008
Nå som jeg har vært sykemeldt en stund har han ikke gjort noe annet enn å rydde kjøkkenet etter middag. Alt annet har jeg gjort unna mens han har vært på jobb. Han bidrar også svært lite til vanlig, men han gjør det jeg ber ham om.Tror rett og slett ikke at han ser hva som må gjøres. Til gjengjeld er han flink med alt som har med barna og gjøre, hage og oppussing +++
Han er dessuten flink til å vise at han setter pris på det jeg gjør.
Når jeg begynner i jobb igjen har jeg bedt ham finansiere vaskehjelp, og det var selvsagt helt greit.
indianerjenta
10:23 30.04.2008
Jeg og min mann har funnet de tingene vi liker best av husarbeid, jeg liker best å vaske klær og vaske badet, og han liker best å rydde kjøkkenet og ta oppvasken. Resten blir det stein, saks og papir-prinsippet på.
Heldigvis er min kjære utrolig flink, til tross for at første gang han noensinne rørte en støvsuger var han 20 år.. (mammaen hans gjorde alt for han!) Selvfølgelig kan han hale ut tiden når jeg spør om han f.eks. kan støvsuge, men det kan jo jeg også!
lillemy123
10:36 30.04.2008
Før jeg møtte mannen min så trodde ikke jeg det var mulig,men....Han gjør mer husarbeid enn meg og klager ikke. Jeg vasker do og lager mat! Det eneste han krever at jeg gjør er å stryke skjorta hans om han må ha på det. Det er kanskje max en gang i mnd hehe. Drømmemann,han er ikke femi en plass heller.( -sånn,der fikk jeg skryti litt! )
Høres ut som om jeg er lat og ikke gjør noenting men har en veldig hard fysisk jobb og mye vondt i ryggen så det er hans måte å passe på meg tror jeg.
Fru-M
11:18 30.04.2008
Han vasker, støvsuger, vakser opp, vasker klær, henger opp klær, skifter bleier, mater baby... ja.. Alt det jeg gjør, gjør han og han har aldri sagt at det er kvinnfolkarbe.
Supha
15:09 30.04.2008
Han gjoer alt som eg gjere for aa sei da saann..
Vaske kle,henger opp,vasker golv stovsuger,men da fordeler seg ganske likt.av og til eg meir enn han og omvendt..
Dessuten fikser han mykje paa bil,naake ikkje eg kan,hehe....
klompen+klompo,+spire:-)
15:50 30.04.2008
gjør de det uten at dere må minne han 娨gjøre det? eneste samboer gjør uten at jeg må minne han på det, er å vaske klær, henge de til tørk, stryke og brette. og lage mat. resten må jeg minne han på. han har ofrresten tatt ut spøla 2 gnager av eget intiativ. ble veldig glad da:)
Jenta88 med augustgutt08
17:02 30.04.2008
Her er det mannen som forsørger familien, mens jeg tar meg av det inni huset.
Kunne aldri tenkt meg å be mannen min vaske klærne eller gulvet, men å rydde opp etter seg selv må alle gjøre!
Fiffi nr2 14 aug
19:56 30.04.2008
Husarbeid, hva er det? Innendørs eller utendørs?

Det viktigste for meg er ikke hvem som gjør hva, men at ting blir gjort, og alle er tilfredse. Bruker fint lite tid på å klage på det som ikke blir gjort?

Mannen min sin hovedoppgave er å tilfredsstille meg- og det vet HAN hvordan han gjør:)

:P
JAPP™
20:03 30.04.2008
Det viktigste for meg er at han GJØR noe.. og det gjør han :p
Supha
01:40 2.05.2008
Her er det mannen som står for så og si alt av husarbeid. Han støvsuger, vasker gulv, rydder, tar oppvasken, vasker rundt omkring ellers, pusser speil, vasker badet.. Gjør så og si ingenting jeg.. Og alt det gjør han av seg selv, trenger ikke si noe jeg.
Jeg står for klesvasking, matlaging, og innkjøp av varer. Synes jeg er heldig som har en så snill og grei mann =)
Men jeg tar jo i et tak jeg også, som rundvask og pynting og ellers litt annet.
tomtetroll
11:22 2.05.2008
For å si det slik var jeg passe lei av hans ikke-eksisterende initiativ til husarbeide så da han måtte fjerne mandlene for syv måneder siden betalte jeg legen 7000 kroner for å samtidig instalere en chip som virker med fjernkontroll. Nå kan jeg programere ham, enkelt som bare det!! Med tre klikk kan jeg programere rydde stuen - sette på oppvaskmaskinen - skifte på sengen. Anbefales på det varmeste.
Øyenbryn
18:25 13.05.2008
Navn og nummer til denne legen?

Neida, krever ikke så mye av ham ettersom han jobber fullt og jeg går hjemme. Men håpet på litt hjelp den tiden jeg lå rett ut, hadde null energi og var konstant kvalm, men neida! Er heldigvis i bedre form nå, så da ser huset litt bedre ut også.

Kan jo bli jævli spennende når jeg skal ut i jobb da..
Line m 2 snart 3
21:42 2.05.2008
Hos oss gjør jeg det meste av husarbeidet. Han jobber i full stilling og det gjør ikke jeg, så det fungerer for oss.Han er kjempeflink til å ta seg av datteren vår må jo bare nevnes :o)
CEVi
20:18 11.05.2008
Alt unntat: å vaske klær, sette på og rydde ut av oppvaskmaskinen å vaske gulver :o) Meget fornøyd med innsatsen her.
Beibifot
12:52 12.05.2008
Min vasker klær.
Ellers ikke en dritt, lover ja, men blir aldri gjort!
Han leker en sjeeeeeelden gang med noen av barna!
Cili73
14:45 12.05.2008
Min gjør egentlig veldig mye, det varierer fra uke til uke :p Men han er veldig flink :) Sann som nå har jeg vært veldig dårlig en ukes tid go da har han gjort ALT av husarbeid...Men sann ellers så vasker han klær, skifter på sengen og sanne ting..Og jeg vasker gulv, støvsuger, lager middag ++
m0ngo får julebaby<3
20:21 14.05.2008
De siste tre mnd har min sambo gjort ALT.... Og det er fra å kle på meg til å gjøre alt som skla og må gjøres i huset/ verandaen.
Jeg har vært alvorlig skadet og har derfor ikke klart å gjøre annet enn å bruke fingra på ene armen til å skifte tv-kanaler.. Ellers så støvsuger han fast, går ut med søpla, oppvasken, og rydder, intill jeg da ble skadet.
doffine
10:40 16.05.2008
Jeg skjønner jo at jeg må være en av verdens heldigste jenter... Men det har jeg jo visst lenge. Min mann vasker huset HVER torsdag, støvsuger flere ganger i uka, vasker klær, leker med ungen, henter og bringer i barnehagen, handler inn mat, lager de deiligste middager, måker snø, plukker hundeskit, forer og steller hundene. I det hele tatt så er jeg utrolig heldig på den siden. Jeg lurer av og til på hva jeg gjør i huset... Men jeg bidrar virkelig jeg også med mitt og mer "kvinnelige" ting som mannfolk kanskje ikke ser.

MEN min man kan ikke snekre, male, pusse opp, mekke på biler og sånne praktiske ting. For min del er jeg ikke i tvil om at jeg heller vil ha en mann som er flink i huset til å ta sin del av husarbeidet, så kan jeg heller leie inn folk som kan det andre for det gjøres jo ikke så ofte...
lilletrollet
19:50 16.05.2008
Er det et slags husarbeid å rote i huset og? for da er min samboer KJEMPE flink ;0)
andregangsgravid:0)
12:04 17.05.2008
jeg er bortskjemt, min mann har støv på hjernen og gjør stort sett det meste;)

blir vel andre boller når han begynner å jobbe full tid igjen så får nyte det nå!
27dager
20:36 17.05.2008
Ikke en dritt!!!
Venter på sommer,sol og barn
21:32 17.05.2008
ingenting vil jeg si.. :(
WhiteAngel *Prøver*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------