GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvor vanlig er det med PCO på begge eggstokker?
16:32 30.04.2008
Og er det virkelig så mye mindre sjanse for å bli gravid med kun EN eggstokk som fungerer optimalt?

Noen som vet???
Giina
Sv: Hvor vanlig er det med PCO på begge eggstokker?
11:52 1.05.2008
Veit ikkje heilt om eg kan svare på dette, men seier kva eg trur.

Eg har kun ein eggstokk som fungerer (har operert vekk over halve), og legene seier det ikkje treng gjera da vanskelig å bli gravid. Den eggstokken som er halveis operert vekk no, var full av cyster. Men etter operasjonen har eg for første gang mensen regelmessig og muligens el. Er i gang med hormonbehandling no, og det fungerer:) Det gjorde det ikkje før.

Men meiner du om den andre eggstokken kan fungera sjølv om ein har pco på den andre? Slik eg har forstått pco så vil cystene lage ein hormonforstyrrelse som gjer at el kan bli hindra. Den eggstokken uten cyster "trur" den andre lager el og vil derfor ikkje modne egg. Derfor kan det være ein fordel å svi hol på cystene.

Gav dette nokon meining? Er jo ikkje sikkert eg har rett;)
vestlandsjento
Sv: Hvor vanlig er det med PCO på begge eggstokker?
12:10 1.05.2008
eg har vertfall PCO på begge eggstokkene...

men hva som er normalt eller ikke, det har jeg ikke peiling på desverre...

jeg hadde operasjon for 1 uke siden... der de fjernet en større cyste på ene eggstokken, da skulle det bli lettere for meg å bli gravid, men jeg må kontakte ferilitetsklinikk også
alexandra_06+en til?
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------