Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
drittsekken!!
17:00 30.04.2008
Samboeren min gjør ikke noe annet enn å tippe over på meg for tiden. Greit nok, jeg skal innrømme at jeg har kort lunte selv, men jeg er faktisk gravid, og hormonene tar litt overhånd om dagen. Men samboer klikker fordi jeg "klager" over at han ikke gjør nok hjemme. Idag hadde han ryddet litt etter at han selv hadde laget middag igår, og da jeg ba han vaske opp resten ble han fly forbanna fordi jeg ikke roste han for det han hade gjort i steden.
Så nå har han dratt på trening. Beskjeden han ga før han dro var klar: Hvis du ikke skjerper deg når jeg kommer hjem kan du sitte her alene i kveld.
Så nå sitter jeg her og hylgriner for meg selv, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det er ikke første gang dette skjer, og jeg er bare 14 uker på vei...
Så nå begynner jeg å revurdere hele froholdet... Er det riktig av oss å få barn nå? (ja, jeg skal jo ha det uansett) Men burde jeg bare gå fra han og være for meg selv, eller er det fler som krangler mye/ har kranglet mye i begynnelsen av svangerskapet?
Jeg takler nemlig ikke det presset her noe særlig lenger. Kommer til å ende med at jeg blir sykemeldt, og da blir ikke humøret noe bedre.
Også NEKTER jeg å gi meg også og late som at alt er bra, for jeg mener fortsatt at jeg har rett. Han kan ike regne med at jeg orker å gjøre alt hjemme og jobbe og studere i tillegg mens jeg er gravid.
Nei huff.. dette ble langt. Måtte bae få utløp for litt følelser her..
Anonym
Sv: drittsekken!!
20:05 7.05.2008
Stakkars!! Noen menn klarer ikke å begrense seg. Han burde absolutt ha mer forståelse for hva du og kroppen din går igjennom.
Jeg hadde slått ned samboeren min om han hadde sagt noe sånt som at jeg måtte skjerpe meg!
Det kan jo hende din samboer er frustrert, uviten og litt usikker. Ta han med deg til legen fort som mulig og få legen din til å informere kjæresten din om hva som faktisk skjer med deg i denne perioden.
Lykke til ;-) Syns det er veldig trist at du sitter alene og gråter.. Har du ikke en venninne og gråte litt til? ;-)