GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Juli 2008 klubben

Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
TROMSØJENTENE 1.MAI 2008 :)
21:59 30.04.2008
Ny tråd igjen :) Gud, kor vi skravle! Noen som har forslag te plass å treffes onsdag 14.mai? Tenkte å legge ut kveldstreff da etter magedansen!
GravidTone
Sv: TROMSØJENTENE 1.MAI 2008 :)
22:37 30.04.2008
Flott med ny tråd =) Ja, gode på skravling.. godt tegn;)
Får se om jeg kommer meg på treff på fredag. Går i ett med skolen for tiden. Merker at jeg virkelig trenger ferie fra det hele! Søkke sliten i morgentimene, men kom seg etterhvert. Søndag... søndag blir det helt skolefri, gleder meg :D
AS=)
08:50 1.05.2008
God morgen=)

Er dere plaget med hovne føtter? Jeg var ekstremt hoven i bena igår. Rart syn..hehe=)
AS=)
09:01 1.05.2008
Mårn...

Ikke akkurat hovne bein hær, men merker at jeg er hoven i hendern/fingere.. Går liksom sånn opp og ned... Vist du skjønner.. hehe
Mzme 83
09:54 1.05.2008
ja hovne åsså fort opp i føtter...gjør litt før mye en dag så ser dem ikke ut:)
pusi85
12:14 1.05.2008
hihi=) Ja, regnet med det var flere som er plaget med akkurat det samme. Skal dere på formiddagstreff i morgen da? Jeg må se hva jeg får tid til =)
AS=)
12:22 1.05.2008
Jobb imårra, så ingen treff på mæ :(
Mzme 83
17:53 1.05.2008
neeei har hørt at sku bli regn til helga, håpe d håll sæ værtfall når vi e på kafe:)
pusi85
18:52 1.05.2008
Jeg er klar for treff på Driv i morgen kl. 14. Håper virkelig finværet fortsetter! Har sittet ute i hele dag :-) Fantastisk!!!
Vi får håpe det fortsetter.

Håper å se så mange som mulig av dere i morgen :-)
Junibaby08
21:38 1.05.2008
Ja, d har vært helt nydelig i dag, har sittet ute på verandaen å kosa mæ me bok, brus å is ;-)

Satse å på å komme på treff i mårra!
D va meldt sol/skyet/litt regn, men satse på at sola skinner for åss! :-)
Mallis
07:45 2.05.2008
Heia :) Nydelig vær igår! Var ute hele dagen og har blitt litt rød på nesen faktisk, glemte solkrem! Æ har ikke vært så veldig plaga med hovne føtter faktisk, bare littegrann. Æ kommer på Driv idag, så vi snakkes der!
GravidTone
10:11 2.05.2008
Ser at folk her på BIM skriv at man e høygravid når d e 40 daga igjen...
Så... JIPPPIIIII!!! Da e æ fra i dag herved HØYGRAVID!! Hehe... tia flyg!
Mallis
10:25 2.05.2008
Gratulere :) Følge etter om to uker!
GravidTone
10:44 2.05.2008
trur dåkker d blir varmt nåkk t å sitte ute i dag?:)
pusi85
11:25 2.05.2008
Hehe...
GRATTIS MALLIS!!!
Begynte å tenke på det at flere av oss har blitt høygravid nå!! Og resten følger på i full fart =)
Jeg er nå ennå på 60-tallet jeg da... Men som du sier, tiden flyr!!

Jeg kommer foresten på treff i dag!
Her er det 13,5 grader, men det frister liksom ikke like mye å sitte ute når ikke sola skinner........... Så for min del kan vi jo godtr sitte inne, men vi ser nå hvordan det blir når vi treffes. Plutselig titter sola frem igjen ;-)
€ Nurk €
11:42 2.05.2008
ja får håpe sola titte fram så vi kan sitte ute:) ka slags mat selle dem på foresten på driv? har aldri vært der før.. e d bare å gå rett inn så e man der man ska være?
pusi85
12:20 2.05.2008
Aner ikke!!!
Selv om Driv liksom er studentenes utested så har jeg knapt vært innenfor døra, og da var det så fult at jeg snudde med en gang =P
Kanskje noen andre som vet?
€ Nurk €
12:32 2.05.2008
Æ har lyst å sitte ute! :) E det ikke varmt nok te det selv om det e litt overskya? Men vi kan sitte inne også. Dæm selg veldig god mat på Driv, har spist der flere ganga! Alt mulig fra suppe te hamburger te kylling, pasta, salat osv. Tror dem har nån ordentlig middagsretta også. Ja, kafèen e rett innfor døra på Driv ja, midt på der uteserveringen er, ikke der det er konserter og sånt.
GravidTone
17:59 2.05.2008
hey damer!!
Utsulta på treff som æ e no, etter ei HEIL uke uten,så lura æ på om det e noen a dokk som e intressert i å møtes på feks tirsdag eller nå sånt i neste uka??? i 12 tia.. En eller anna plass! Æ e veldi for Polarsenteret, eller jekta, men ska nok klare å karre mæ te byen å hvis det e mest intresse for det!! :-)
Nættemor-juni!
18:11 2.05.2008
Er gjerne med å treffes på jekta/polarsenteret på dagtid Nættemor!
Men tirsdager klokken 12.00 er det eneste tidspunktet i uka som ikke passer =P
€ Nurk €
21:27 2.05.2008
Dagtreff på tirs passer bra for meg! Jekta/polarsenteret er ok.
minhj
09:24 3.05.2008
Ja tirsdag e en super dag fant æ no ut!!! For da har æ fysio og treng veldi en stopp på cafe etterpå!! Å så e det like greit for mæ da å ha det i byen sia fysioen ligg på storgatbakken... Så hvis det går ant å ha d i byen istedet så bli æ jo da gla, men ska no kom mæ te jekta/polarsenteret å! Æ surre mye her no, vet det å SORRY!! Mæn hukommelse som en snilefisk pga graviditet å med en solid dose vims fra før av så bli det nokså kaotisk oppi kanutten min te tider!! :-)

I dag ska vi ta flyet hjem te Tromsø! Ska bli godt ja....
Nættemor-juni!
11:15 3.05.2008
Nættemor=) hehe.. du e nu søt=) Vi suller nu vel alle i disse dager=) Må bare le av det hele.. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har " mistet" pengeboka eller mobilen de siste ukene.. Skulle helt klart vært mulig å ringe pengeboka :D

Nydelig vær her i Tromsø, så velkommen hjem=)
AS=)
11:25 3.05.2008
Hei Hei...

Nættemor: Hehe du e ikje aleina :-)

Nån av dåkker som har vært svimmel? Hehe ja lett å "surre" no førr tia :p

AS: hihi ja hadde d bare vært så lett, at man kunne ringe pængeboka, hadde d ikje vær farlig :p

Velkommen heim Nættemor... Nydelig vær hær! :-)
Mzme 83
18:28 3.05.2008
Takk damer! Godt å høre at æ ikke bli "utstøtt" av vimsegrunn!! Heheh! :-)
Va fantastisk godt å kom heim, å da vi kom ut av flyet så jubla Sigurd å sprang rett i arman te Ulf å kosa skikkelig!!!! Så han hadde savna pappaen sin masse når vi va borte...

E helt rart å sitt her me så mye snø! Vi har mer snø her ute enn inne nærmere sentrum.. Men har grilla over grua ute i dag å bare kosa oss!!

Har lagt fram forslag om tirsdag kl 12 på hansens spisebord, nån som har lyst å treffes der?? å da? :-)
Nættemor-juni!
19:51 3.05.2008
Ser Nurk svarte på det med treff, å tirsdag var eneste dagen hun ikke kunne i kommende uke.. Så, åpen for en annen dag, jeg :D
AS=)
21:36 3.05.2008
Oi da! ja men æ ska jo ikke legg helt føringa, va jo bare et forslag!! Sleng bare ut!! :-)
Nættemor-juni!
22:25 3.05.2008
Æ kan på tirsdag kl. 12 =) Kan ikke onsdager på dagtid, ellers kan jeg stort sett ordne så jeg kan gå fra jobb en time. Har nettopp vært på TIL-kamp med forloveren te min kjære, veldig artig! Ble 0-0 da, litt dårlig spill synes æ... selv om TIL hadde endel sjansa ble det ingen mål verken te de eller Brann.
GravidTone
22:31 3.05.2008
Har også vært på TIL-kamp... Synd d ikje ble nån mål da :(
Mzme 83
22:32 3.05.2008
nættemor=)

Ja, her e det snø enda.. men, smelter jo som bare det=) Owwwiiii =) Koselig det hørtes ut, Sigurd som sprang rett i armene på pappane. så det for meg, søtt=)
AS=)
13:05 4.05.2008
Æ har slengt ut et treff på tirsdag, hansens spisebord, men kun fordi æ e der likevel å vil gjerne ha selskap!! Håpa noen kan komme ilag me mæ da! :-)

Ka me et junli-treff denne uka damer??? Nån som vil være med på det?? Å som Elise å kan/vil være me på?? :-)
Nættemor-juni!
13:08 4.05.2008
Æ så forresten på barnmorskorna i går.. Episode 5 kor det va nån som måtte føde sitt døde barn.. Å hærreminhjelp som æ grein når ho sto å ordna den kista!!!!!! Hjelp altså... E sjelegla æ va aleina da ja...

Å så stili me ho som fødte på kne! E så flott!!! :)
Nættemor-juni!
14:55 4.05.2008
åååh... har sett " jordmødrene", men det var før æ ble gravid. Lyst til å se den svenske versjonen, men lure på om æ vente til etter fødselen.. hehe=) For, nu grue æ mæ ikke noe til fødsel, og det kan jo endre sæ etter å ha sett det der.. hm... ikke godt å si=)

Skjønne godt at du gaula Nættemor. Råtrist det måtte vært! Blir rørt av fødsler og alt som har med babyer å gjøre på tv, så.. hadde nok fått skikkelig innvirkning å se noe så trist som det å føde dødt barn..
AS=)
21:31 4.05.2008
Hej hvor ligger hansens spisehus eller hva det nu hed? Det kan godt hende at jeg kan komme. Men har aldrig hørt om stedet...

susitromso
22:41 4.05.2008
Hei Hei...

Flere hær som e trøtt om dagen? Eller mest om kveldan?

Mzme 83
06:29 5.05.2008
Susanne :) Det ligger i sentrum, i 2.etasje over Britt`s boutique som ligger rett ovenfor Veitasenteret. I Storgata. Håpe du finner frem og at du kan komme!

Annette: E faktisk ikke så trøtt for tida som æ har vært før! =) I helga va æ opp te klokka fire på natta og spilte spill hos et vennepar, helt imponert over mæ sjøl!

Annette: Æ kan godt være med på et junlitreff den her uka!
GravidTone
08:35 5.05.2008
Sia vi e to (eller flere???) her med det totalt uberkule navnet Annette, så kan æ sleng på Annette Helen!! :) Så bli det kanskje lettere å skille oss når dokk bruka navnan. :-)

Ja Susanne, kom gjerne på tirsdag, har fysio først så æ MÅ stopp en plass etterpå for å ikke svim av, og Hansens Spisebord e innen rekkevidde da!

Nån som har forslag te et junli-treff da?? No har æ jo bølla fram tirsdag å vet at det ikke passe for alle, å e lei mæ for det, så kanskje nån andre har forslag??

Ja Annette; trøttheta har innhenta mæ å igjen.. Va veldig trøtt i fra uke 16 ca å te 24-25, men så gikk det over, men no har det kommet tilbake.. Seint på kvelden e æ typisk nok våken, men på mårran å formiddagen, å ettermiddagen e æ ødelagt.... Hormona altså!!!

Heheheehe! Ja AS! Kan jo være lurt å vente, men æ syns jo da ikke de e så fæl å se på de serian.. Kan vel være fordi æ har vært der litt sjøl... :) Å heldigvis intervjua dem ikke foreldran som mista babyen sin, de bare snakka om det å vi så kista.. Men det va mer enn nok te at niagrafossen starta her!!!! Huff...

DAMER!! Æ GLEDE MÆ TE VI SKA TE PERS!!!! HURRRRRAAA!!!
Nættemor-juni!
08:48 5.05.2008
God Morgen...

Fint å høre at det e flere som slit me trøttheta... Hehe :-)
Va også trøtt i begynnelsen da, så gikk d over.. Men no e den kommet te bake :/

Så va d kontroll igjæn hos JM, e så koselig å gå hos JM!!

Ha en super dag da jenter :-)
Mzme 83
09:31 5.05.2008
Fra når e det vi skal begynne å gå til kontroll hver 14.dag?
GravidTone
12:07 5.05.2008
Æ har ikke kontroll igjen no før sist i mai,og da e det en måned sia sist, men etter den så bli d annahver uke! så e først når man har bare en måned igjen eller mindre.. hvis man ikke plages me nåkka da...

Å så deili et vær!! Blås litt men sola gjør godt! Snøen forsvinn å æ ser det blir mer å mer bar mark her ute!!! Hurra!
Nættemor-juni!
12:44 5.05.2008
Jeg er og trøtt om dagene.. eller om kveldene...
Men til gjengjeld så er jeg lys våken fra klokken 4 og utover morran =P
I morrest to jeg opp klokka 5,leste et par kapittler før snupp sto opp i halv 7 tiden. Så sendte jeg henne og sambo på jobb/BH og fortsatte med lesingen etterpå... Men måtte snike inn en liten lur på formiddagen da =)
Døgnet er liksom ikke helt som det skal være om dagen, men det er vel en del av forberedinga for lite sammenhengende søvn når babyen kommer =)

Ang JM timer, så har jeg 1 mnd mellom forrige og neste som er 22. mai, så er det annen hver uke etter det...

Ang treff så er jeg egentlig ganske fleksibel, da jeg kan ta seminaret på 3 forskjelige tidspunkter i løpet av uka =P Var bare så ironisk at du valgte dag og klokkeslett som jeg egentlig skal ha seminar (de 2 eneste timene i uka jeg ikke kan på treff...).
Men nå er jeg egenlig litt syk, hoster og styrer, så er litt mer sliten enn vanlig, og orker nok ingen byturer denne uka. Men om det er treff på polarsenteret nærmere slutten av uka, så kanskje jeg tusler bortom en liten tur ;-)
€ Nurk €
17:44 5.05.2008
Tjo hei jenter i dette nydelige været!

Jeg jobber i morgen så jeg kommer meg ikke på treff i morgen :(
Men har mulighet onsdag og fredag (minus JM kl 1200)

Jeg har det ellers bare fint
Merker jeg begynner å kjenne ilinger og mensmurringer i underlivet.
Og det er voldsom til aktivitet nå om dagen :)

Jobber tre dager i uke, og det fungerer bra.
Men nå begynner jeg å glede meg til å skulle gå ut i persmisjon

Og tenk jenter om vi får en kanonsommer!!
DA kan vi trille mye dere
olaug2
20:16 5.05.2008
Uff ja Nurk, æ så det.. Men da æ oppdaga at æ hadde fysio på tirsdag, å ingen andre hadde innspill te dag å tid å plass, så slengte æ bare ut et treff å håpa at noen, om så bare en, har tid i mårra te å komme dit.. For æ får så vondt a den fysioen at æ e nødt å sette mæ en plass etterpå! Fullstendig egoistisk, jupp, vet det! Men håpa vi klare å få oss et Junli-treff denne uka! Har jo selvfølgeli ikke lyst å hive ut treff når æ vet at flere ikke kan!!! Men som sagt.. Æ utnytta systemet litt å håpe på litt selskap i mårra!

Bli bare verre å verre i bekkenet her,så skjønne jo at alle bytura må planlegges nøye... Lettere å ha treff på polarsenteret/jekta,for det e så mye kortere å gå..

Kan vi kanskje ha et treff på feks polarsenteret på onsdag/torsdag seinere på dagen? tre/fire-tia? To tia?? Ka som passe?? Tenke på et junli-treff som bare legges ut her da...
Nættemor-juni!
22:10 5.05.2008
Æ e med om det bli på torsdag :) Å, håpa vi kan ha treff da! Og gjerne i tre-tida! Kan ikke på onsdag, har mottak da hver onsdag på jobb te tre også e det magedans kl. 16-17. Men Maria, du kunne ikke da? Fredag e det jo treff kl. 12 på Knoll og Tott!
GravidTone
22:47 5.05.2008
Hei hei jenter=)

Har avtalt mæ bort på onsdag og fredag, så.. om det ikke blir for mye for mitt stadig sviktende bekken, så e æ gjerne med på torsdag. Med litt forbehold da=) Kan godt treffes i 16 tiden :D
AS=)
07:20 6.05.2008
Da gjør æ sånn:

Kor mange kan være med på treff torsdag mellom 1500 å 1600 å utover på polarsenteret??

Æ kan!! Å kan godt komme tidlig Tone, sånn at vi bare vente ilag på resten a gjengen!
Nættemor-juni!
08:08 6.05.2008
åååh.. synes faktisk at det regne og e finvær anna hver dag nu.. merkelige greier =) hehe..

Sover dere godt om natten? Her sover jeg utrolig dårlig. Resulterer i at jeg forsover meg på morgenen.. Jaja, får komme meg på uni nå da, om enn litt for sent.
Ønsker dere alle en fin dag=)
AS=)
08:11 6.05.2008
Så fint :) Men æ kan komme te fire og altså, ikke noe problem å jobbe te da! Har et møte som e ferdig to sjø, så kan være der te tre. Vi ser no ka vi gjør, godt å gå tidlig fra jobb....
GravidTone
09:49 6.05.2008
Hehe nættemor.....
"Æ kan!!" ser for meg du står å hopper med hånda i været =P

Hvis formen bare blir litt bedre så er jeg med!
Sted og tid passer yppelig, kan komme til både 1500 og 1600 i grunn =)
Nå som eksamens nervene har satt inn må jeg bruke litt mer av dagen på lesinga.... Plutselig var det bare 3 uker igjen! Og et stooort pensum å repetere.....................................

Og jeg krysser fingra for fineværet igjen... det her er deprimerende =(

Han en fortsatt fin dag jenter ;-)
€ Nurk €
10:39 6.05.2008
æ e ikke sikker på om æ kan treff den her uka... men høres fint ut på polarsentere å tidspunkte går fint åsså:) æ må ta i et skikkeli tak me eksamen no æ åsså... har vært så utroli sløv......

e d flere som merke at hendern dovne veldi fort bort på natta når man såver? syns kvær natt så våkne æ værtfall en gang av at handa såver...
pusi85
11:13 6.05.2008
Æ bli å komme klokka tre på torsdag på Polarsenteret :) Skal på manuell terapi klokka to så tar bare bussen bort etterpå! Håpe mange kan komme!
GravidTone
13:13 6.05.2008
hej piger
Håber I havde hyggeligt træf idag?! Jeg havde tænkt at komme og så endte jeg med at vaske hus og nu har jeg selvfølgelig ondt i ryggen. Ikke så lurt at kaste rundt med gulvkluden på nuværende tidspunkt åbenbart. Ligger her i sofaen og nyder regnvejret :-). Ja faktisk syntes jeg det er lidt hyggeligt at sidde og se ud på vejret... Sneen forsvinder i øvrigt hurtigere m regn og det gør det der iriterende støv også.

MHT træthed så kan middagslur anbefales på det varmeste. Jeg står op syv hver dag og sover to timer midt på dagen næsten hver dag... Det er narkotika for kroppen efterhånden. Og jeg føler mig pigg resten af tiden: Herlig...

Jeg har lyst til at komme på torsdag kl tre, men er en lille bitte smule usikker. Skal måske på et møde.
susitromso
14:51 6.05.2008
Heia Susanne :) Så bra at du fikk vasket huset da! Tror du skal delegere det bort no ei stund ja, gjør nok ikke så godt for kroppen! Vi hadde det hyggelig på treff, synd du ikke kom! Vi var tre stykker, jeg, Minda (minihj) og Annette Helen (Nættemor - juni).

Fint at snøen forsvinner no når det regne ja, æ synes også det e litt koselig med regn! Men håpe sola kjæm tebake etterhvert selvfølgelig. Var sinnsykt trøtt imorges på jobb, sovnet under en film vi så på et møte! Så middagslur hørtes fint ut. Kanskje vi ses på torsdag da!
GravidTone
15:36 6.05.2008
Hei Hei Jenter...

Merker at hånda nån ganger "dovner" bort på natta.. Ikje kvær natt da, men hender nok!

Så nån snakka ang kontroll hos JM, no begynne æ å gå annen hver gang! Va i går, og da va d 3 uker siden æ sist va hos ho!

Kjipt me regn ute no, men trur æ fikk me mæ at d skulle bli regn hele uka! :(

Så e bare å vente å se ka d blir te :p
Mzme 83
17:54 6.05.2008
FLotters! Satse på at dokk damerne e frisk å rask å klar te treff på torsdag da!! :-) Æ e der nok fra før 1500, så da kan vi jo vente ilag på resten! :)

Da må krykken fram igjen, beskjed fra fysio i dag.. Æ har så mye vondt å e så lite i bevegelse at krykken kan hjelpe mæ te å røre litt mer på mæ.. Ho brukte vanligvis ikke å anbefale det, men æ e no litt sånn dær ekstrem.. Så hvis krykken kan hjelpe mæ te å kunne gå litt mer rundt og bevege mæ så e d fint!

Hoi så mye kynnera æ har igjen! Utrolig altså!! Sku bare rydde av bordet etter middag no å måtte gi opp pga kynnera!!! Jaja! E jo fint at det øves... :-)
Nættemor-juni!
07:38 7.05.2008
God morgen, jenter=)

Ja, der regner det i dag også. Synes faktisk det er bra, jeg da. Er mye lettere å sitte inne og lese når det er regn, framfor når solen skinner fra skyfri himmel.. hehe..
Satser på å komme på treff i morgen i 16 tiden=) Ja, så lenge bekkenet er samarbeidsvillig..hehe.. Var ikke særlig velvillig igår nemlig, men kommer nok av at jeg stresset rundt mye. Skjerpings idag.
Kynnere ja.. her også=)
Nættemor : Ikke så dumt med de krykkene. Håper det går fint med deg=)
AS=)
09:32 7.05.2008
Ja plage mæ lite at d regna så lenge d ikke e s kaldt å blås! For hver time som går så ser æ mer å mer bar mark som kommer fram rundt her!! Å det e jo bare godt! Såklart forsvinn snøen me sola å, men æ vil heller ha det varmt å godt i sommer!!

Vær flink pia da AS å ta vare på kroppen din! Ikke så mange ukene igjen no, så viktig å ikke bruk sæ opp... :-)

Ha en ellers strålende dag damer!!! =)
Nættemor-juni!
10:59 7.05.2008
Melka har kommet........................
Trodde ikke jeg skulle ha bruk for ammeinnlegg allerede =/
Sist kom den 3 dager før fødselen, og syntes det var plagsomt nok. Er jo livredd for å få betennelse!! Så nå må jeg vel bare pakke inn puppa i ull.........................

På en måte så er det vel greit at det er så grått ute... Så slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gå ut =P

Fortsatt ikke helt i form, og har små tendenser til øyekatar.. Var ganske rød i går, men ser ut som det har blitt bedre, så håper jeg slipper inn til lege, og få resept på sånn salve.. Snuppa hadde hele forrige uke, men hun ble ikke rød på øya da. Og hun ble frisk uten salve!
Tror ikke jeg kommer på treff i morra.. Bli hjemme på sofaen noen dager til, så jeg får bli skikkelig frisk! Nå er jeg lei av snørr, tårer og vond hals!!

Nå er pastaen ferdig, så er det back to booksa når den er spist....
Flere som har dilla på noe mat? Har må jeg ha en posjon pasta med ost og grill krydder hver dag;-) Og gjerne et par grønne epler, hehe...

And By The way...

AS=) Jeg er inponert over kustusen du har på deg selv når det gjelder lesinga! Skulle ønske jeg var halvparten så strukturert!!

Nættemor!
Du er flink til å holde deg positiv, til tross for bekkenplagene ;-)
€ Nurk €
11:06 7.05.2008
Å, æ e glad æ ikke har fått melk enda! =) Men håpe no at den kjæm etter fødselen, at æ ikke har tette melkeganga. Men veldig praktisk å slippe å bruke ammeinnlegg fra allerede no synes æ ja. Men har no kjøpt inn så æ har når den tid kjæm. Kjenne det skjer nåkka i puppan og dæm e ofte kald på natta, så det kan hende det e nå produksjon på gang her også. Dæm e ganske øm hvertfall.

Æ har veldig lyst på finvær igjen æ da, va så fint å sitte ute på verandaen og grille og sånt!

Huff, Elise, håpe du bli frisk snart! Ikke nå særlig å være syk... har en samboer som e syk og hjemme fra jobb idag, han fikk no litt pleie før æ bussa te jobben. Hjelpe veldig å ikke komme på jobb kl. 7. Skal heller ta bussen og komme litt seinere fremover, så slipp æ å bli så svimmel, kvalm og trøtt på morran! Har ingenting å gjøre på jobb heller for tida, så e bortkasta å kom tidlig. Lure på om æ skal lese litt idag om det ikke kommer noen på mottak.

Har ikke nå mat som æ har dilla på. Lyst på litt forskjellige greier fra dag til dag. Men pasta med ost og grillkrydder hørtes veldig godt ut! :) Synd æ ikke kan spise det.

Glede mæ te magedans etter jobb idag og treff imårra! Har dåkk lyst og mulighet te et kveldstreff onsdag te uka kl. 18? Kor?
GravidTone
11:33 7.05.2008
Hei Hei Jenter...

Ingen melk kommet hær :/ Søv litt dårlig på natta da, våkne midt på natta å føle mæ ganske så kvil! Men når æ da ska stå opp på mårran, e æ svin trøtt :(

Nurk: Uff håpe du blir frisk snart, e ikje særlig koselig å være sjuk :(

Nættemor: Fint at du e så positiv, sjøl om du plages me bekkenet!

Huff hørte nån snakka om at d va meldt sludd til hælga.. Brrr da blir d sikkert ikje mange grader ute..
Mzme 83
17:25 7.05.2008
Flere som har fått brev fra JM Elvemo?
Sånn undersøkelse??
Skal dere svare i så fall?????
€ Nurk €
17:34 7.05.2008
Hvilken undersøkelse?
Mzme 83
18:34 7.05.2008
Nurk : Melk i puppene? åååh.. Det var litt tidlig, sant? Tro om det er slik at dere andregangs får tidligere enn oss førstegangs? Ikke godt å si.. Her synes sambo det er spennende å se når melken kommer. Ønsker ikke det enda, jeg. Særlig siden jeg ikke kan bruke bh pga smerter under puppene..Så lenge den kommer til like etter fødselen, så er jeg fornøyd :D
Opplever det samme som Tone da, ømme pupper. Ikke like ømme som i begynnelsen av graviditeten, men øm likevel..

Synd å høre at du er syk enda. Sender deg god-bedrings-tanker=) Ang lesingen, så vet jeg ikke helt hvor flink jeg er=) hehe.. men, prøver=) Merker at det er på tide å trappe ned, for nå begynner det å bli veldig tungt. Skal lese hjemme i morgen, er sliten. Snart er vel du ferdig med eksamenene?
Jeg har den viktigste 6 juni, så ser formen ann. Klarer jeg den, så er jeg storfornøyd. Tar kanskje permisjon etter det=) Får se få se=)

Nættemor : Beundrer ditt pågangsmot hva angår bekkenplagene. Hvordan er det å komme seg opp av sengen og slikt? Jeg stivner helt på kvelden, klarer nesten ikke snu meg. Kommer seg til jeg går på do på natten. Er vel på tide å stresse ned, ja..

Hvem kommer i morgen?
AS=)
18:42 7.05.2008
Hei Hei...

Ja dåkker e dyktig dåkker studentan hær :-)
Gjeesp e så trøtt... :p

Samme hær som me AS, e tungt å snu sæ! Har "strekt" mæ et par ganga, e ikje no særlig d..

Uff har fått ondt i halsen, vil ikje bli forkjøla no!! :(
Mzme 83
21:52 7.05.2008
Å æ som syns æ bare syt!! Ikke verst at dokk syns æ e positiv da.. :-) Men æ takle nok ikke å vær negativ så lenge a gangen heller..
Ja æ har måtta finne mæ nån teknikka for å komme mæ i senga å opp a den.. Samme med sofaen å stola som e litt dyp.. I senga så dytta æ mæ me arman bort helt te æ e nesten på vei ut, så lar æ fotan skli ned på gulvet a sæ sjøl å dytta mæ opp me arman. Vi har høy seng så æ kan reis mæ opp me et lite puff fra arman. I sofaen så må æ la beina skli ut å så hekta æ dem fast på en måte, samtidi som æ dytta mæ opp me arman. Samme me dype stola, dytte mæ fram te æ sitt så langt fram æ kommer, tar å dytta fra me arman å spenn fast fotan. Høres det fornufti ut? E vanskeli å forklare da...

I dag har vi kjøpt vaskemaskin!!!! Så no kan æ begynne å vaske smått tøy.. En Miele står no å vaska første maskin!! Trur Ulf fikk litt angst den natta æ sleit så me kynnera som ikke gikk over å æ sa te han ka han måtte gjør hvis æ sku ende opp me fødsel no! Heheheh!
Holdt på å svim av inne på elkjøp a smerte da, bei ståanes i kassa i evigheter fordi dem hadde feil.. Men når æ trua to ganga me å trekk kjøpet å så me å svim av, så gikk alt plutseli i orden!! Ulf måtte spring etter Sigurd så han va jo borte.
I mårra håpa æ at Ulf kan montere kommoden, for den må vel stå å lufte litt før æ kan legge tøy nedi.. Å da passe det fint for regne me at de første babyklean e klar i helga!!! Thihihihihihh!! :-)

Trasi me forkjølelse Nurk! Ikke greit..

Å det e helt vanli å lekke i puppan. Æ lekte fra uke 14 eller nå sånn me Sigurd, å no har æ lekt sia uke 20 eller deromkring. Ikke så mye, men nok te at æ alltid går med tynne ull innlegg!! Like mange variasjona der som me alt anna i graviditeten!

Hmmm fikk lyst på spagetti.. Men va no lovli seint da...
Nættemor-juni!
22:46 7.05.2008
har fått nån dråpa melk ut:) syns d e så arti å se at d kommer ut litt når æ klemme på dem... så klemme kansje litt ofte, men må hålle mæ oinna d så ikke produksjon starte...

go bedring t dåkker som e syk! ikke så kosli å være d...greit at ikke e fint vær så slepp dåkker å sitte inne å se på sola...:)

åhh har vært nåkka russ på yttersia av blåkka å bråke me mopeda å musikk i fra bilen, kjenne at hormonan bobble inne mæ!! e ikke mye bråk men nåkk t at dem bynte å bobble... gubben bare ser på mæ å flire:) en gangs skyll at d ikke va han som ble kjefta på;)

æ kommer mæ ikke i mårra... har ikke penga.. har 400 kr ijæn t stipende kommer. så håpe at engangsstønaden kommer snart, men e vell litt før tili å håpe at den ska komme no...:)

va å hengte opp litt klær, å no har æ så ont nederst i ryggen, e d meininga at d ska fortsette sånn helt t lille gulle kommer ut? va jo ikke mer enn nån få min aktivitet...
pusi85
22:47 7.05.2008
å gratulere me ny vaskemaskin nættemor:)
pusi85
23:52 7.05.2008
Grattis med Cubic-kommoden Anette :-)
Vi er storfornøyd med våres! Den er nå montert og plassert på badet.
Har ikke begynnt å vaske babyklær ennå, men tenkte jeg skulle begynne så smått. Gleder meg til å legge alle klærne på plass i kommoden :-)

Var forresten på magedans i dag. Veldig morsomt! Kan anbefales folkens!

Jeg kommer meg desverre ikke på treff i morgen, men er veldig klar for litt lunch på Knoll og Tott til fredag kl. 12.
Håper så mange som mulig tar turen!

God bedring Elise og lykke til med lesingen til alle dere flittige studenter!

Her er det ikke kommet noe melk, men jordmor kunne i dag bekrefte at lillegutt har festet seg allerede :-) Ikke rart det er blitt hyppigere vannlating i det siste.

På tide å legge seg! Kos dere på treff i morgen!
Junibaby08
10:45 8.05.2008
Hm, spørs om vi ikke bli så mange idag da. Bare meg og Annette som skal? Ka me dæ Ann-Silje?

Har ikke fått nån undersøkelse fra jordmor Elvemo, ka går den ut på? Like undersøkelsa generelt da, men har ikke hørt så my bra om ho Elvemo, hehe... :)

Glede mæ te lunsj på Knoll og Tott imårra ja! =) Tar tidlig dag fra jobb da. Også e det jo pinse! Koss plana har dåkker? Vi skal være avlastningshjem.
GravidTone
11:04 8.05.2008
Hei Hei Jenter...

Hehe grattis me vaskemaskin nættemor :-)

Ingen melk kommet hos mæ enda, men den kjæm vell tidsnok regne æ me?!

Kor skulle treffet være i dag og kl?

I hælga ska vi dra te Harstad å hente vogna til lille nurket :-) Glede mæ å få den hit... Bli spennanes!

Tænk jenter no e d ikje længe igjæn. :)))))

Ha en fin dag....
Mzme 83
11:27 8.05.2008
Heisann! Kan hende jeg tar meg en tur på treff idag.
minhj
12:18 8.05.2008
På Polarsenteret klokka tre! :) Kjempefint om dere kommer Annette og Minda!
GravidTone
08:38 9.05.2008
Æ vet det e tidlig å mase om det, men ka dokk syns om et til juni-juli-jente treff i neste uke??

Noen daga som passe bedre/ikke i det hele tatt?? Nån forslag te sted å tid?

No har jo æ masa så mye om treff at æ ska la vær, no får dokker andre slå til her! =)

Thihi.. No har æ satt på vaskemaskinen igjen.. E grusomt arti me sånt nåkka! Å Ulf har lova å sett opp kommoden i helga!!!!

Håpa vi e mange som møtes på treff, æ bli å fær tidlig for å gjør alt som æ ikke fikk gjort i går, så tudeluuuuu!! :-)
Nættemor-juni!
09:14 9.05.2008
Nættemor=)
Bare koselig at du foreslår treff :D
Jeg kan IKKE på onsdag..
AS=)
09:35 9.05.2008
Æ kan heller ikke på onsdag. Da e det fullt kjør hele dagen med jobb, magedans og felles BIM-treff etterpå =) Ellers kan æ alle daga tror æ! Mandag e jo 2.pinsedag da, kafèan e vel stengt da og folk vil kanskje vær sammen med sin kjære? Æsj, at det ikke e fint vær altså, lyst å være ute å grille! Har ikke nån avtala på jobb tirsdag, torsdag og fredag heller så da kan æ på dagtid og! Æ har no lyst å gå på Cirka eller Mirage æ da, men dåkk va vel ikke så glad i Cirka? :) Æ bli med uansett kor det bli, bare å slenge frem forslag!
GravidTone
09:50 9.05.2008
Hehe Tone...
Hva er det med Cirka som du liker så godt da??
Synes det er greit å ta en kaffe/te der, men maten blir litt for... spesiell for min del... Men vi trenger jo ikke nødvendigvis å spise noe heller da =)

Men anyway..
Samme for meg når og hvor vi tar det, så her kommer ingen krav ;-)
Paletten har jo foresten gode hamburgere... Eller de hadde det sist jeg var der, for ca 1 år siden, hehe...

Er fortsatt syk jeg da...
Har hatt sånn SKIKKELIG vondt i halsen, hoste, snørr og slapp siden mandag! Begynner å bli rimelig lei. Hadde jeg vist det skulle bli så vondt og langvarig så hadde jeg stikki til legen å fått medusin for lenge siden! Men NÅ begynner det heldigvis å bli bedre, sånn sakte men sikkert... Men holde meg hjemme på sofaen et par dager til tenker jeg =/

€ Nurk €
10:10 9.05.2008
Ja, Paletten er kanskje ikke så dumt :) Der er det god plass inne og gode sitteplasser og om det blir fint vær mange plasser ute også! Det synes æ va et godt forslag!

Æ like å prøv nye plassa og ny mat sjø, har bare spist på Cirka en gang og da va æ fornøyd mene æ å huske! Men neida, æ treng heller ikke å spise noenting. Like stemninga på Cirka og sofaene.

God bedring Elise i pinsehelga!
GravidTone
11:54 9.05.2008
Hei Hei Jenter...

Uff fikk vite at æ har jernmangel, ble vist etter dæm tok blodprøve å sjekka jernlagret! Blodprosenten va fin da!

Ikje rart æ va svimmel forrige fredag, og har vært så trøtt og uopplagt i d siste :(

Får ta jerntilskudd å håpe på d beste!!

Nurk: Fint å høre at du e på bedringens vei :-)

Ha en fin dag da jenter...
Mzme 83
12:05 9.05.2008
Hei igjen=)

Synes paletten var et godt forslag, jeg=) Klarer ikke de stolene på cirka. Det er så harde for ryggen min.. Men, skjønner deg Tone, som vil prøve litt forskjellige plasser. Stemmer likevel for Paletten eller noe lignende=)

Nurk: Så plaget du ble med sykdom. Sender deg god-bedrings-tanker=) Håper du snart blir frisk=)

Mzme : Må du ta jerntabletter nå, eller? Bra blodtrykket var fint=) Kommer du på treff neste uke?
AS=)
12:21 9.05.2008
Takk =)
Har vært ganske deprimerende å være syk....

Mzme
Du må passe på å drikke mye og spise fiber og sånn hvis du tar jern tebletter!! Ellers risikerer du full stopp i systemet... Men det har du vel kanskje blitt informert om, hehe... Ikke deilig med forstoppelse for å si det sånn =P
€ Nurk €
11:28 10.05.2008
Passe det å møtes torsdag 15.mai på Paletten da eller? Klokkeslett? =)
GravidTone
11:58 10.05.2008
Torsdag 15. mai på Paletten høres veldig bra ut for min del. Samme for meg når egentlig :-)

Ellers må jeg bare få ut litt frustrasjon ang. været. Holder på å bli gaaaaaal av at det aldri blir ferdig med å snø her i nord!!!!!!!!!!!!!!!
Æ dæ mulig! Hjelper også fint lite når jeg får telefoner sørfra hvor de bl. annet kan fortelle at det er 25 varmegrader og ikke en sky på himmelen.
Hvor blir det av den etterlengta våren?
Puh! Det hjalp å klage litt :-) Godt vi har andre ting å glede oss over :-)

Ha en kjempe fin pinse jenter, uansett vær ;-)
Sees til uka!

Junibaby08
12:48 10.05.2008
Enig med deg Junibaby, nå er det nok snø! Trodde vel egentlig at det ikke skulle komme mer snø i år, men tok feil der, ja. Må vel bare minne meg selv på det at 17 mai mer eller mindre alltid er kald og det ikke skjelden er slik at en ser masse snø på denne dagen. Så, vi må vel bare smøre oss med tålmodighet=)

Torsdag 15 mai på paletten høres bra ut=) Ang klokkeslett, vil jeg foreslå tidligst kl 16..

Sukk.. Ser ut til at både kjøleskapet og vaskemaskinen er mindre samarbeidsvillig. Anette, skulle visst aldri snakket " dritt" om vaskemaskinen vår her på torsdag, for tror den må ha hørt det, og derfor slått seg vrang. Den sentifugerer ikke:// Den er ikke mer enn 4-5 år kanskje. Hm...
Kjøleskapet.. Ja, det har funnet ut at det ikke skal fryse all maten, så nederste skuffen i kombidelen inneholder mat som bare fryser halvveis. Dårlig tidspunkt for streik av hvitevarer, men skjer det så skjer det. Kjøleskapet har mirakuløst " stått opp fra de døde" før, så håper at det skjer igjen=) hehe..

Ønsker dere en flott pinse=)
AS=)
13:14 10.05.2008
Klokka fire på torsdag passe fint for meg :) Da si vi det? Ja, æ e også frustrert over været, men håpe snøen forsvinn snart igjen! Vi e avlastningshjem i helga så skal på Hoppeloppeland og et vennepar kommer for å spille poker ikveld. Fint innevær da og sola har jo glimtet til idag!
GravidTone
14:32 10.05.2008
Uff da AS=)
Typisk at alt sånt skjer på en gang....

Som her...
Nå begynner jeg å bli frisk, mens snupp har blitt syk.. Feber, slapp og stygg hoste =( Tror ikke jeg fikser mere syk nå!!!!

Samme med snøen... skikkelig deprimerende!!
Skjønner hva du mener Pia.. Jeg er heller ikke vant til slike vårer og sommere. Og lurer på om jeg noen gang kommer til å venne meg til det! Skjønner ikke hva jeg tenkte på da jeg flytta til Tromsø =P Jeg er jo et sommer menneske!!!

Ai ai.. ble litt klaging her og i dag...
Men sambo har nå baka ostekake som vi skal kose oss med seinere =) Så det blir vel bra i dag likevell;-)

Torsdag klokken 16.00 høres fint ut!
€ Nurk €
18:58 10.05.2008
Ja det været i dag va ikke helt etter planen.. Særlig ikke når vi har en liten sprett her som MÅ få vært ute minst tre tima hver dag, ellers så bli d bare krøll i energiutleveringa hannes!! Så i dag så tok vi å turen te Hoppeloppeland!! Ikke vært der før, så Sigurd va rimeli stor i øyan da vi kom inn dit ja... Heheh!! Va iallefall god suksess, han va utslitt å skrekkeli sulten da vi tok han under armen å tok han me oss.. Så det bei lettvint middag på Burger King å i dag... Æ holdt på å svim av, va så sulten at hjelp.. Så vi kom oss ikke lenger enn dit! For det kjøkkenet på hoppeloppeland frista lite... :) Sånn e det!!

No sitt en helt utslitt gutt i sofaen ilag me pappaen å les i Postmann Pat.. Å ska straks i seng..

Oi da Ann Silje! Ikke bra.. Men trur det e sånn forbannelse over hvitevara, for går en ting så ryk fadern mæ alt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men får no håp det kommer sæ igjen så dokk slipp å invester i nytt no.. Selv om æ må innrøm at det å ha ny vaskemaskin som ikke bråka å kor æ ikke må skyll klean to ganga ekstra gjør ganske så godt...... :-)

Ska høre me gubben om æ får "fri" på torsdag for å kom på treff!! :-) Bli nok det eneste treffet æ fær te i byen neste uke, kun hvis det bli dagtreff en dag på jekta/polar så kan æ dukke opp. :)
Nættemor-juni!
09:40 11.05.2008
Hihi=) kan tro hoppeloppeland va en suksess, ja=) Der får de virkelig slitt seg ut .. hehe=)

Vaskemaskinen har etter to mislykkete forsøk på " sentifugeprogram" funnet ut at det ikke va så ille å sentifugere. Så, på tredje forsøk, så satt den igang! Heeerlig=) håpe det vare. Dumt å kjøpe ny liten ( med topplokk pga plassmangel) nu, for så å måtte kjøpe større om kort tid. Jaja.. heie på vaskemaskinen æ=)
Kjøleskapet.. ja, det har jo reparert sæ sjøl tidligere, og kan se ut til at det samme skjer nå. Hm... Vi venter i spenning -hihi- =)

Ååååh... nyyyydelige tromsøvær :P
AS=)
11:07 11.05.2008
Glede mæ no helt sinnsykt til å se babyen!! Får tåra i øyan og kribling i magen bare tanken =)
AS=)
12:03 11.05.2008
Å ja, det begynne å bli godt å tenke på det no!! At babyen snart e der å kan hilses på!! :-)

Kommoden har enda ikke kommet opp her, vi va jo borte hele dagen i går å fikk besøk på kvelden, å i dag