GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Bekkenløsning - debatten

Bekkenløsningsdebatten

Bekkenløsning er en naturlig del av svangerskapet, og oppstår når fødselen nærmer seg. Bekkenet skal utvide seg, og derfor gjør hormoner sitt til at bekkenet forandres så barnet skal få plass. For de fleste er dette helt uproblematisk, men mange får plager og langvarige smerter. Her kan dere dele erfaringer og treffe likesinnede.

Her kan du lese om bekkenløsning
Bekymra hønemor
22:37 30.04.2008
Er kjempebekymra. Forige svangerskap hadde eg og bekkenløsning....dette gjekk over då barnet var fødd....2 sv. skap sama h*lvette!!!! men denna gongen har det ikkje gått over....Veit snart ikkje mine arme råd....er i permisjon enda....barnet er 9 mnd., og eg har store smerter.
Har nokon gode råd til korleis eg skal "koma meg". Lurer på om det kan vera grunn at eg tok KS, og at magemusklane er ELENDIGE! men er samstundes redd for å byrja trena dei....tek litt situps viss eg har mindre smerter ein dag. Men slike skotårstreningar får aldri resultat.

Er det nokon som har råd til kva eg skal gjera? Eller kan gjera? Bør eg gå til lege? fysio? Gruar meg til permisjon er over, for eg veit eg ikkje klarar byrja att i jobben min.....og eg vil i jobb att!!!!! HELP ME!!!!!!
2. gangs
Sv: Bekymra hønemor
22:39 30.04.2008
Meg igjen....send meg gjerne mail....litt enklare kanskje?!
2. gangs
Sv: Bekymra hønemor
10:39 1.05.2008
Du bør absolutt ta en tur til legen og få en henvisning til fysioterapeut. Selv gikk jeg sykemeldt i halvannet år etter at jeg hadde begynt å jobbe igjen. For min del var det pga at jeg hadde gått rundt og skånet bekkenet mitt uten å være klar over det, som igjen gjorde at jeg gikk veldig anspent. Muskulaturen rundt bekken gikk konstant i spenn, og jeg brukte lang tid på å få løst opp igjen. I dag er jeg i full jobb igjen, men det trengtes mye tid hos fysio, kiropraktor og turer i ulendt terreng.

Anbefaler deg å starte med en tur til legen.
Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------