Hei,
for min del så ble jeg betydelig bedre rett etter fødselen, men hadde bekkensmerter hver eneste dag til jeg ble gravid igjen (4 år senere). Nå er jo bekkenet helt krise igjen, men det er en annen sak. Men før jeg ble gravid igjen så begynte jeg på akupunktur, og det var mirakuløst bra for meg. Det var sånn at jeg ikke kjente bekkensmerter på flere dager av gangen. Og til og med etter at jeg hadde luket i hagen, gått på brostein, løftet og bært på min sønn på 18 kg og laget mat i to timer. Med en gang jeg er ferdig med denne graviditeten skal jeg hive meg på forsiktig trening av bekkenet (fått øvelser fra fysio) og akupunktur.
men jeg gikk inn på sykehuset på krykker og ut av sykehuset uten krykker, så det ble betydelig bedre for meg bare ved å gå barnet ut av magen, og hormonene ut av kroppen (noen av dem i hvertfall).
Jeg tror det er viktig å ikke har for høyt ambisjonsnivå i starten og bygge deg sakte men sikkert opp, og ta i mot all hjelp du kan få, også går det seg nok til. Men det er nok veldig lurt å gjøre som hun skriver over, å gå til kiropraktor og alt sånt!!!
lykke til. |