GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Mistet baby, gravid på ny

Her kan du som mistet en baby under forrige svangerskap dele dine gleder over å være gravid igjen. Mange har også bekymringer, noe som er helt normalt, men som det kan være godt å dele med andre som også har vært i samme situasjon. Heldigvis går det som regel helt fint når man prøver igjen!

Vennlig hilsen jordmor Siri
Vil ikke uroe andre , men vil høre hva erfaringer dere har ?
20:37 1.05.2008
Jeg har mistet 2 ganger i sa (10 år mellom de to) Sist sa var i jan.08 og er nå gravid på nytt 5+6 i dag. :D Håper virkelig at det skal gå bra denne gangen... og tror egentlig det !
MEN , så var jeg innpå ammetaka.no og såg på statistikk... der stod det at det er 40% sjanse for å miste igjen om man har to svangerskap som har endt i SA. Det er veldig høy prosent syntes jeg... Så nå ER jeg nervøs. Kan det ha noe å si når det er så lenge mellom mine SA ? Har ingen barn i mellom. Hvilke erfaringer har dere??
Håper på mange svar !!!
Anonym
Sv: Vil ikke uroe andre , men vil høre hva erfaringer dere har ?
10:14 2.05.2008
virkelig ingen???
Anonym
14:08 2.05.2008
Det stemmer ikke i følge min lege..Det er 50% sjanse for at det går galt i alle svangerskap, før datoen du venter mensen..nå når du er 5+6 er sjansen for abort nede i 25%. Jeg fikk beskjed om at når en har hatt en abort er sjansen fremdelses like stor for å miste, men så lenge det ikke er en medisinsk grunn så er det ikke store sannsynligheter for at det skjer akkurat deg en gang til..men prosenten er den samme, men skjønner du hva jeg mener? Ikke så ofte lynet slår ned på samme sted flere ganger.
aug-mamma blir desembermamma!
21:08 2.05.2008
Tusen takk for svar fra deg!! Var veldig beroligende ;D Da kan jeg forhåpentligvis klare å gå tilbake til "normalt" bekymret , som de fleste jo er ! :)

Anonym
12:10 3.05.2008
Har også mistet to ganger, men også vært så heldig å oppleve å få et barn i mellom SA. Aborterte i desember, nå er jeg i 12. uke:) Har troen på at det skal gå bra denne gangen. Jeg anbefaler deg å gå til legen, si hvor nervøs du er og få en tidlig ultralyd. Vi gjorde det denne gangen, og så allerede 6+3 at hjertet slo! Det var stort! Det er jo ingen garanti for at alt skal gå bra (det finnes vel uansett ikke), men det er helt klart en god begynnelse, og alle forutsetninger ligger godt til rette. Skal på ny ultralyd neste uke, og er kjempespent.

Tenk at nå er "uflaksen" over for dere - du har tatt din del! Lykke til, er sikker på at det går bra med dere denne gangen!
LivTove
21:23 3.05.2008
hei!

jeg har en gutt på snart 2,5 år, etter han har vi mista to, er nå gravid igjen (6+1) og er kjempe nervøs, denne gangen har jeg en mye bedre følelse av at det skal gå bra, men likevel er jeg kjempe nervøs. Jeg vet ikke hvor store % sjanser det er snakk om at man mister/beholder, men jeg velger å tro at ting skjer for en grunn, lykke til
keisergutt 05
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------