Dette er forum for deg som veier mer enn 90 kilo. Her kan dere diskutere hva dere vil, så lenge "inngangsbiletten" er der, nemlig at du veier mer enn 90 kilo! Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede.
Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder. Vi har fått inn flere historier fra både sinte og fortvilede damer som vi vil legge ut under en egen avdeling på "minhistorie" Så fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Har kikket på andre innlegg vedr sv.diabetes, men finner ingen svar på det jeg lurte på...
21:22 1.05.2008
Jeg har jo fått konstatert svangerskapsdiabetes. Har i 1,5 uke nå lagt om kostholdet. Er 33+1 i dag.
Har gått litt ned i vekt nå og lurte på om det er normalt?
Jeg spiser mere nå enn tidligere, men nå er det null snop. Spiste ikke mye snop før jeg fikk diagnosen heller, men har kuttet ned en del på frukt og karbohydrater.
Sv: Har kikket på andre innlegg vedr sv.diabetes, men finner ingen svar på det jeg lurte på...
22:17 1.05.2008
Jeg har også gått ned i vekt. Spiste som du ikke så mye snop før jeg fikk diagnoen, men nå er det null snop og lite karbohydrater. Jm synes det er helt fint at jeg har tatt av litt og babyen vokser som han skal. Nå skal det sies at jeg prøver å bevege meg litt ekstra også siden det skal virke positivt på blodsukkeret, men jeg tar ikke helt av for å si det sånn... Da kjenner jeg det i bekkenet.
Det kroppen gjør er at den først forbrenner karbohydrater. Når vi bruker opp de karbohydratene vi spiser, begynner kroppen å forbrenne fett.
Om det er vanlig at alle går ned skal jeg ikke uttale meg om, men vil jo tro at med et sunnere kosthold og mindre karbohydrater, så vil vekten enten gå ned litt eller stoppe litt opp. Kan ikke forestille meg at noen klarer å legge på seg 20 kilo med denne kostomleggingen liksom...
La på meg 6,5 kilo til å begynne med, for når kvalmen var der spiste jeg nesten hele tiden, men spydde ikke da... Etter jeg la om kosten har jeg nå tatt av sånn at jeg totalt har lagt på meg 3,7 etter at jeg ble gravid. Er 30+4.
Sv: Har kikket på andre innlegg vedr sv.diabetes, men finner ingen svar på det jeg lurte på...
23:00 1.05.2008
Takk for svar.
Selv hadde jeg lagt på meg 6 kilo akkurat, men nå har jeg da på denne tiden gått ned en halv kilo. Er ikke så mye, men tenkte jeg skulle høre med andre om erfaring slik at jeg vet hva jeg kan vente meg liksom. Har jo noen kilo fra før jeg også så har så absolutt ingen ting å si. jenta vokser det hun skal og mere til så....
23:27 1.05.2008
jeg har også sv.dia.
Før jeg fikk diagnosen så hadde jeg ikke lagt på meg noe. Går over i uke 37 i morgen og har tatt av meg 1 kg. Kan ikke si om det er normalt eller ei, men har jo lagt om kostholdet, så det er vel i grunnen litt logisk at man hvertfall ikke legger på seg mye. Kommer sikkert an på hvordan kosthold man hadde før graviditeten..?
Hun dia.legen jeg går til sa at jeg kom nok til å veie mellom 10-15kg mindre etter jeg har født enn før jeg ble gravid, dette er gra jeg ikke har lagt på meg noe til nå. Jeg skal ikke ta det for god fisk, men det er vel logisk at jeg hvertfall tar av meg ungens vekt og morkake osv.
Nå er babyen min litt under gjennomsnitt i str. 12% minder snitt, dette tror de også er pga kostholdet.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem