Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
GI HELLER ALLE FEDRE RETT TIL PAPPAPERM!!
10:14 2.05.2008
Hele debatten gjør meg mektig irritert. I Norge idag så er det faktisk sånn at det er en mengde fedre som ikke har krav på pappaperm i det hele tatt!! Og grunnen til det er at mor jobber under 50 %.
Hva med å si stedet for en lovpålagt tredeling heller gi alle fedre mulighet til å være hjemme med barna sine. Fedre burde ha en egen selvstendig opptjeningsrett.
Min mann har i alle år jobbet 100 %, men får INGEN betalt pappaperm pga at jeg desverre har MS og er derfor uføretrygdet (jeg jobber derfor altså under 50 %).
Dette er jo kjempe diskriminerende mot mannen, men blir desverre sjeldent snakket om..
Også trist det er for barna, som også mister den muligheten til å knytte seg nærmere far :(
Og det er vel ingen barnefamilier som faktisk har råd til at far tar 6 uker ulønna permisjon??
Ikke vi iallefall....
Heidi C
Sv: GI HELLER ALLE FEDRE RETT TIL PAPPAPERM!!
10:30 2.05.2008
Pappaer HAR jo faktisk selvstendig opptjeningsrett og kan ta ut 29 eller 39 uker perm (men da mister de de 3 ukene før og 6 ukene etter sommor får, samt fedrekvoten) MEN da må jo mor ut i jobb... Og det er jo ikke aktuelt for dere - så skjønner absolutt frustrasjonen!!!! Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at det er sånn som det er er jo at det man ønsker er at NOEN er hjemme med barnet slik at man slipper barnehage fra f.eks 5 mnd alder.. Og i de tilfeller hvor mor f.eks er uføretrygdet eller på rehabilitering så ER jo noen hjemme hele tiden.. Og du ville jo vært hjemme også den tiden pappaen i såfall skulle ha permisjon.. Så da blir det dobbelt opp... Men, i forhold til pappaens rett til å bli kjent med barnet sitt så er jeg helt enig i at det er blodig urettferdig....
Pearl 33 + junigutt!!
Sv: GI HELLER ALLE FEDRE RETT TIL PAPPAPERM!!
20:21 5.05.2008
Skulle ønske at mor og far kunne hatt permisjon sammen. For eks at de 6 ukene far har rett på kunne han ha tatt ut sammen med mor. Selv ble jeg og min samboer foreldre for første gang for 3,5 mnd siden og han hadde ikkje mye lyst til å gå på jobb. og spesiellt i begynnelsen nå en er mest usikker er det greit å være 2.
lano og adrian
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------