GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
GRESSENKENE - mai
11:06 2.05.2008
Hei alle sammen! Da fikk jeg endelig æren av å lage en ny tråd for oss aktive gressenker! :) Jeg er hjemme hos foreldrene mine og nyter gode dager i finværet!

Ørneredet: Kos deg masse sammen med moren din i helga:)

Morelli: Ja, jeg skal utnytte det til fulle at jeg ikke skal løfte tungt når vi skal flytte, og jeg har ikke dårlig samvittighet engang! Har flytta tre ganger alene fordi sambo har vært på havet.....!

Stjerneklar: Det er deilig å få litt ekstra penger på skatten ja! Jeg og sambo fikk begge igjen, så tror de pengene kommer godt med i tida framover!

Elisabeth: Såg på lista at du har IKM 11. mai, og det er min bursdag! Så i år er ønsket som står høyest på min liste at du skal få en positiv test!! Og at vi slår følge i mange måneder framover:)

Ha en fin helg jenter, hvor enn dere måtte befinne dere i landet!! :)
Titter - alle gode ting ER 3!!
Sv: GRESSENKENE - mai
12:00 2.05.2008
Hei hei Titter:) Godt du nyter å slappe av! Har du fått fortalt svigers den store nyheten da?
Ja, nå er jeg hos mamma, nesten litt synd du er hjemme, om ikke kunne vi tatt en kaffe eller noe! Får se om anledningen byr seg neste genng jeg er her. Kanskje med smått da:)

Elisabeth, jeg fyller den 10. mai, så jeg ønsker meg masse gravidsymptomer og en pos test jeg og:) Lykke til!!

Men nå skal vi ut og finne sko til meg, sko til den fine kjolen jeg har kjøpt. Og de må stå i stil med både kjolen og bekkenløsninga... Det blir spennende å se hvordan det går.
Har nå fått streng beskjed om å bruke krykker, så jeg prøver så godt jeg kan. Men det går sååå treigt, og i dag føler jeg meg veldig bra, så da er det ikke så lett å bruke dem. Men en fysio på sykehuset sa at jeg måtte tenke på at jeg skulle bli frisk etter fødselen og, og det var det jeg invisterte i ved å bruke dem nå. Så jeg får vel bare gjøre det!

Ha en fin fin dag dere andre! Får skrive litt mere neste gang!
Ørneredet
12:02 2.05.2008
Hei hå. Hiver meg inn her. Passer dårlig med sambo som jobber mye nå i disse prøveperioder.. Har neste el ca 11 mai tror jeg.. Prøver å få sambo hjem en tur den dagen selv om han egentlig er på jobb:) Går nok greit.. Hvor lenge har dere andre prøvd? Og mange pp som har gått i vasken grunnet jobb?

Lykke til alle sammen!!!
superklar
20:40 2.05.2008
I dag har jeg vært på fødselsamtale er bestem att innen onsdag skal jeg settes i gang. Nå har jeg blitt tøyd å strekt der nede å slimproppen går nå virker det som, å eg har regelmessige sammentrekninger siden klokka tolv i dag. Håper det skal skje noe i løpet av helga av seg selv. Skal på sykehuset i morra å vurderes om vannet skal tas om nødvendig, men dem vill utsette lenst mulig da dem håper kroppen ordner opp selv.
maya80
22:43 2.05.2008
Åj åj, spennende! Å så vannvittig bra du har fått hjem sambo!! Men, hvorfor var det du skulle settes igang? Svangerskapsforgifting?
Ørneredet
10:13 3.05.2008
Jeg skal settes igang pga redselen for å føde hjemme eller i bilen, siden min siste fødsel gikk på 30 min fra 2 cm til han var ute, bare flaks gjorde att jeg var på sykehuset. Puss att jeg har veldig fødselsangst denne gangen å gruer meg veldig til fødselen i tilegg.
maya80
18:55 3.05.2008
Hei jenter! :)

Så kjekt at dere ønsker dere gode nyheter fra meg i bursdagsgave da!! :) Det må dere bare få! ;)

Maya: Må si at den første fødslelen din gikk fort ja! Er det langt fra dere til sykehuset? Jeg tror at denne fødselen kommer til å gå bra, den andre går som oftes bedre enn den første! :) Lykke til i hvert fall, skal bli spennende å høre hvordan den første gressenke-fødselen gikk! :)

Superklar: Hei og velkommen! :) Hvor gammel er du og hvor er du fra? Jeg er på 19 pp nå, og det er ikke telt med de som har gått i vasken pga samboerens jobb. De andre her inne er gravid. Min er 4 uker av og på. Din da?

Hvem er neste ut med termin da? Kan dere ikke lage en liten liste over når dere har termin da?

Elisabeth'77
20:30 3.05.2008
Hei igjen. Jeg er 25 og bor nå i nord-norge på grunn av at sambo jobber i forsvaret. Vi flytter til oslo om 1 år. Jeg slutta på piller i slutten av januar, men tok en liten stund før syklus stabiliserte seg. Klarte selvfølgelig ikke vente til brettet var ferdig med å slutte da han sa han var klar:) Jeg tenker litt vel mye på graviditetsting nå, og håper jeg klarer å roe meg litt ned om det produksjonen tar tid.. Elisabeth 77, var du veldig ivrig i starten? Klart å roe deg litt ned?

Samboer jobber ca 15 døgn i mnd i tillegg til vanlig arbeidstid ellers (dvs drar hjemmefra kl 6 kommer hjem kl 18). Men vi kan heldigvis styre noe av arbeidstiden selv.

Ha en fin kveld:)
superklar
20:51 3.05.2008
Det var min andre fødsel det, min første gikk på 4 timer. Dette er min å sambos første barn da, men min 3.
maya80
09:44 4.05.2008
Kjapt innom før kirka og konfirmasjon nå, lurer på om det går bra med deg Maya? Du må oppdatere når det skjer noe mere/nytt:)
Spennende med første gressenkefødselen!
Ørneredet
10:42 4.05.2008
ÅIÅIÅI MAYA!!!! Dette er virkelig spennende!!!
Åssen går det? Du ligger vel kanskje å føder nå du da??
Dette kommer nok til å gå strålende skal du se!! Endelig får du tulla di ut til denne verden:-) Silje :-)
La høre fra deg så fort du kan igjen da!!! :-)

Superklar: Velkommen hit:-)
Vi er en gjeng med gressenker som har holdt sammen i ...tja..hvor lenge har det blitt? 1 år?
Vi snakker om alt fra sorg til glede. Vi har fulgt hverandre fra alle var prøvere. Nå er de fleste her gravide.
Jeg er 25 år (82 mod) og blir snart mamma til nr. 2. (25 uker)
Bor i Vestfold. Sambo pendler hver dag og har lange dager. Fra kl 05-18 ca.. Ellers er jobben hans veldig sesongbasert, så han har sine lange tokter fra april-okt ca.. Denne sommeren er vi utrolig heldige. Den lengste tokta blir vel ca 1 mnd tenker jeg. Rett etter fødsel da seff..Første sommeren etter pjokken ble født (han blir 3 i aug) var han avgårde 3 1/2 mnd i strekk. Det var IKKE morsomt. Men rart hva man kan klare å venne seg til med litt positiv holdning ;-)

Får håpe du klarer å holde følge med oss her inne. Bare spør om det skulle være noe som helst :-)

Nå har jeg hatt ferie i 1 uke, og det har gått sååååå fort!!!!
På fred dro vi på hotell. Lillegutt koste seg med mamma og pappa og sov godt hele natten. På lørd dro vi på Tusenfryd. Der koste han seg veldig. Tok sin første karusell å greier, hehe...men han var nok litt liten. Så fra neste år tenker jeg det blir mere moro.
Det er bare et fantastisk nydelig vær ute. Vi må bruke solkrem mens vi jobber i hagen. Er så moro å se hvordan folk bare kommer krypende ut av husa sine. hehe.. Håper det kan vare en stund!!
Morelli *20.08.08*
11:07 4.05.2008
Tusen for velkomst. Og artig å være i forskjellig situasjoner ang graviditet. Lettere å høre med andre som er gravide og har sine erfaringer:) Hvor lenge prøvde alle sammen her inne?

Her oppe er det overskyet, 9 grader og snøen har begynt å smelte.. Det er på denne tiden jeg savner sør!!! Men vi skal til Hellas om to uker, og det blir strålende:)

Morelli: 3,5 mnd borte!! Det var lenge det, da skal ikke jeg klage:)

Noen med noen uunnværlige råd ang det å bli gravid?

Ha en fin søndag:)
superklar
18:25 4.05.2008
Superklar; velkommen til oss! Ja, vi har vel hengt sammen i over ett år tror jeg! Tror jeg begynte å snoke rundt på disse sidene i mars i fjor, og det var vel da vi begynte å flokke oss sammen! Vi har mistet noen underveis, og blitt flere. Veldig fint å henge sammen på "bli gravid", selv om de aller fleste av oss heldigvis er gravide! Jeg ble ganske raskt gravid, min mann var borte i min fruktbare tid (hele uka rundt EL), så det er helt utrolig at det gikk! Min jobbet også veldig masse ute tidligere, opptil 4 mnd i strekk. Nå har det roet seg litt, og jeg føler meg mer som en normal gressenke. Heldigvis kommer han hjem i kveld!

Råd for å bli gravid? Prøv å ikke tenke så mye på det. Ha sex jevnlig (gleder meg til å gjøre det igjen, det er litt forstyrrende med disse sparkene under akten syns jeg:), Ta folat mens du prøver!

Spennende med Maya.. Oj! Tenk om hun er satt igang og føder nu! Eller kanskje hun allerede har fått! Håper alt har vært bra for dem. Jeg er vel neste kvinne ut tenker jeg...- Hvis termin skal bestemme (16. juni). Og så kommer Morelli 8. august! De andre terminene husker jeg ikke helt.

Ørneredet, tenk at du må ha krykker! Stakkars deg! Huff. Håper du fant fine sko og at du var fin form på dagen. Det var konfirmasjon?
*stjerneklar med GULL i magen*
19:34 4.05.2008
Hei igjen. Så spennende med fødsel:) Håper alt går bra Maya:) Jeg vil egentlig ikke høre om negative detaljer ang fødsel før jeg skal føde selv (forhåpentligvis). Gruer meg allerede til fødsel, og er ikke engang gravis..

Stjerneklar: Spennende at du ikke ble gravid på el-dag.. Leste om sekundær eggløsning, er skeptisk. men uansett hvordan du ble gravid er det gøy at det ikke skjedde på helt "riktig" tidspunk. Jeg tenkte før jeg sluttet på piller at jeg skulle ta alt som det kommer, men det er litt lettere sagt enn gjort.. Og da er det godt å høre om unnfangelser som ikke har skjedd helt etter boka, blir mange "reger" rundt prøvinga..

Jeg tar folat, har sex jevnlig når han er hjemme, og prøver å spise sånn noenlunde sunt..

Barn fra før stjerneklar? Hvordan ser timeplanene ut med termin og el for alle sammen? Artig å høre alles erfaring, gravid eller ikke..

superklar
20:43 4.05.2008
Superklar: Tja..tips..vanskelig å si, for jeg har vært så utrolig heldig. Men kan jo fortelle deg hvordan jeg ble gravid da.
Med sønnen min, ble jeg gravid på første forsøk. Da hadde jeg ikke lest noe eller forberedt meg noen ting, så det kaller jeg ren flaks!!!

Med nr 2, ble jeg også gravid på første forsøk. Da var jeg litt mere informert om div, men ikke stort. Etter 6 uker hadde jeg en SA. Det er etter det jeg satte meg mere inn i hvordan ting fungerer. For sambo reiste ut ikke lenge etter den aborten også blødde jeg ganske lenge etterpå. Da hadde jeg noen måneder å forberede meg på til vi kunne sette i gang igjen. (tok 5 mndr) Og da satt det IKKE på første forsøk. Så tror faktisk at det kan ligge litt i underbevisstheten hvis man tenker for mye på det..

Men det skal sies at jeg tenkte MASSE, og var superivrig!!! Og det satt på 2. forsøk, så egentlig er det bare noen som er heldigere enn andre tror jeg.
Men som du skriver, så gjør du jo alt det du burde gjøre. Spise folat, spise sundt osv..Sikkert ikke dumt å trene litt heller. Selv hater jeg å trene, og jeg spiser ikke veldig sunt heller. Helt vanlig mat kan jeg vel si.. (er ikke helt Ørneredet heller da!!! Hihi... ;-) (menskulleønske) )
Hvor lenge har du og sambo vært prøvere da? (eller har du allerede skrevet det kanskje?) Og hva driver du med ellers? Skole? Jobb?
Opprinnelig fra?

Klar: Dæven steike, du har ikke lenge igjen. Er jo selvfølgelig Ørneredet som kommer etter deg. Hun har jo termin...fader når var det? Spurte henne her om dagen..25 juni?? Ja, ca rundt da hvertfall..
Jeg har 20 august, så henger 8 uker etter ørneredet.

Titter: koser du deg i Tromsø? Eller hvor er det du er fra igjen??
Fy fader, jeg fatter ikke at det er mulig!!! jeg som er så kontrollfrik til vanlig har skikkelig problemer nå. Glemmer ting hele tiden. og mister ting osv.. Mistet bankkortet mitt i helga, også kjøpte vi nytt kamera på fredag, det klarte jeg å surre bort allerede på lørd (har funnet det igjen da, heldigvis) Og i går klarte jeg å ikke huske koden på korten mitt når jeg handlet. Skikkelig pinlig. Måtte ringe sambo å greier, haha!!!
Uff..slitsomt asså;-) har du også begynt sånn eller?

Elisabeth: Nå har vi jo begynt å lage ny tråd hver måned, men kan gjerne sette opp en oversikt :-)
Sender deg masse babis støv :-D ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** ***************************************'

Masse fra meg her i dag gitt..hehe...kjeder meg litt. Sambo ser på noe Mount Everest greier og en gåsejakt..Hmm...Boring!!!! ;-P
Morelli *20.08.08*
20:53 4.05.2008
OVERSIKT OVER TERMIN OG IKM
(denne kan jo bare kopieres videre og rettes på)

Elisabet h: Ikm 11 mai
Mixå:
123:
Superklar:

Maya - NÅ!!!
Stjerneklar - 16 juni
Ørneredet/Trulte - 25 juni???
Morelli - 20 august
Stjernetitter - _ _ desember??

Noen som mangler??
Morelli *20.08.08*
21:18 4.05.2008
Mixå:
123:
Superklar: 25.mai

Maya - NÅ!!!
Stjerneklar - 16 juni
Ørneredet/Trulte - 25 juni???
Morelli - 20 august
superklar
21:30 4.05.2008
Jeg sluttet på pillen i slutten av januar. Litt utålmodig, og klarte ikke vente til brettet var slutt og dermed uregelmessig mens frem til 1 mnd siden.. Kjøpt el tester, så tenkte å ta de fra fredag eller no. Prøver å trene litt, og går litt turer på beina eller på ski. Men blir ikke mer enn to/tre ganer i uka, og nå er det dårlig skiføre/bløtt gåføre..

Ellers er jeg fra sørlandet, bodde i oslo og ble siv øk, flyttet til kirkenes for tre år siden, så flytter vi til oslo igjen om 1 år.. Sambo jobber i forsvaret, derfor vi bor her nå. Skal bli deilig å komme til oslo etterhvert, større jobbutvalg, han får mer familievennlig jobb (forhåpentligvis), og flere venner og familie.. Kommer sikkert til å savne friluftslivet her oppe da..

Hvor bor alle andre? Driver med? Hvordan har svangerskapene vært?
superklar
21:22 4.05.2008
(denne kan jo bare kopieres videre og rettes på)

Mixå:
123:
Superklar:

Maya - NÅ!!!
Stjerneklar - 16 juni
Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli)
Morelli - 20 august

Hei hei folkens, hatt ei travelt helg. Velkommen så veldig masse superklar, beklager at jeg var overlegen tidligere her, men stresset bare innom fort:)
Håper jeg er unnskyldt!
Får vår del satt det egentlig på første fullverdige forsøk, hadde flere pper der sambo kom hjem rett etter EL, og det var kjipt. Så tok 6 mnd fra pilleslutt til pos test. Jeg leste myye om temaet og bruke pernille.info veldig mye. kjekk side! Pluss at jeg ELtestet og tempet litt og. hehe, hysterisk litt ja, men sånn er jeg bare... Ingenting gjøres halveis:) Eller, ser vel meg ikke osm hysterisk, men jeg liker å ha kontrollen!

Og Morelli, så sunt spiser jeg ikke da, i allefall ikke nå for tiden, ALT går ned på høykant:) hehe!!
Godt du har kose deg med ferie!! Blir godt å komme tilbake på jobb og da når ferien har vært vellykka!

Krykker ja, nå var jeg på konffest på lørdag i kjole uten bekkenbelte og uten krykker, så kirka i dag med krykker da. Så nå er jeg heeelt ødelagt... Gruer meg til natta, men ser frem til en helt rolig dag i morgen, og håper smertene minker og mobiliteten øker! Ikke lett å kombinere bekkenløsning og et sosialt liv for tiden!!

Men godt å være rundt litt familie og gode gamle venner igjen!
SKal komme meg litt ovenpå nå, så blir det vel litt lunsjong med venner og litt kjekke ting og!
Sambo er ute på havet, på vei til Bodø med en rigg på slep, så du får vinke om du ser han Titter!
Håper du har det kjekt hjemme, også må du fortelle hvordan sambos foreldre tok nyheten!!:)

Maya, jeg tipper du har fødd jeg nå:) Men om ikke og om du er hjemme enda må du gi lyd fra deg!:) Heier på Silje jeg:)

Det nærmer seg nå Klar.... Kjenner du noe til at du nærmer deg ellers da? Om kynnerne tar seg opp eller om hodet har festa seg osv?
Håper hodet festesr seg her snart jaffal, hørt rykter om at det kan fjerne bekkenløsningssmerter.

Elisabeth du næmer deg IKM nå, og jeg nærmer meg ett år eldre....
Kjenner du noe til symptomer eller andre følelser eller?
Btw, kondolerer med tapet i dag, Ålseund tapte så det sang!!! hihi!!

hehe, dette ble et litt rotete innlegg fra meg! Men nå skal jeg legge meg nedpå litt igjen, ligger på siden med puter mellom bena, da er smertene minst, også må jeg ligge med hodet høyt samtidig for å unngå halsbrann.... Samtidig sparker vesla oppi ribbena her nå! Livet er herligt! hehe!! Humøret er i iallefall på topp, ingenting er bedre enn det!

Ha en fin kveld jenter!!! :)
Ørneredet
22:10 4.05.2008
(denne kan jo bare kopieres videre og rettes på. (DEN SISTE!!!))

E lisabet h: Ikm 11 mai
Mixå:
123:
Superklar: 25 mai

Maya - NÅ!!!
Stjerneklar - 16 juni
Morelli - 20 august

Ørneredet: Ser du har skrevet fullmåne 3 juli. Den tror jeg seriøst på!!! Er så mange som føder under fullmåne. bl.a hun jeg var med på fødselen til fødte når det var det. Merkelige greier. Kan du finne ut når det er fullmåne rundt min termin?? ;-)
Virkelig godt du klarer å holde humøret oppe!! Du er jo ikke annet enn uheldig i det heldige. Fester seg nok snart skal du se. Hadde ikke forundret meg om hun la seg med rompa ned, hehe...Neida. Gjør nok ikke det ;-) Andre gang sies det at de sjeldent fester seg..hmm..Selv kom jeg med stompen først. Håper ikke sånt er arvelig??!!!

Superklar: Jeg har ikke hatt noen spesielle plager. Første gang var det opp 17 kg totalt, ellers ingen plager. Fødte på termindatoen 22 aug. (gutt). Denne gangen har jeg vært litt mere plaget av kvalme i starten og litt bekkenplager, men ingen ting jeg ikke klarer å leve med (venter nå jente (?))

Deilig å kjenne bevegelser i magen. Ikke kjent ordentlig med liv før de siste 2 ukene. Så nå skal jeg legge meg å nyte de svake sparkene:-)
Sov godt vakre kvinner :-)
Morelli *20.08.08*
07:52 5.05.2008
God morgen alle sammen. Nå er jeg kommet meg på jobb, og må starte med litt internett:)
Ørneredet: Du er tilgitt!! Regner ikke med alle sitter pal foran pc hele dagen heller da:) Bra å høre alles erfaringer! Men utrolig kjedelig med krykker da!! Går formen opp og ned hver dag, eller er den konstant ganske kjip? Håper på snarlig bedring:)

Morelli: Har kalender her med månefaser. Fullmåne 1 og 30 august, du får si hvilken dato du ønsker. Jeg skal stemme på deg:)

Blir litt sprø av å kjenne på kroppens tegn hele tiden. Kjenner murringer i magen, og el om 1 uke.. Hmm..Kjenner nok litt ofr godt etter tenker jeg.

Ha en strålende dag, og uke alle sammen!!
superklar
07:53 5.05.2008
Glemte å si velkommen til Silje (det er det barnet til Maya skal hete?)

Hipp hurra

superklar
16:47 5.05.2008
Da velger jeg 1 august, superklar;-)
Morelli *20.08.08*
19:38 6.05.2008
Hei alle jenter!

Nå har jeg ikke vært særlig aktiv her inne den siste uka, og det er rett og slett fordi jeg har vært veldig aktiv ellers! Har jo vært hjemme (og det var veldig koselig!), og nå de siste dagene har vi flyttet...begynner å bli beboelig i den nye leiligheta nå, så det er bra.

Ellers har jeg ikke så mange gode nyheter å komme med. Jeg hadde endelig klart å begynne å slappe av og glede meg over graviditeten nå de siste ukene, men det var visst for tidlig. Var på ul i dag, og der kunne de såvidt se noe som kunne være en 5-ukers graviditet, og jeg er egentlig 9 + 5 i dag. Så da er det sannsynligvis snakk om en ma:( Er ikke mulig at jeg er 5 uker på vei, for vi brukte jo prevensjon på den tiden og visste ikke at vi allerede var gravide. Så det er en tung dag, og på fredag skal jeg tilbake for å ta ny blodprøve for å sjekke hcg-nivå. Og i neste uke har jeg fått ny ul for å sjekke om det har skjedd noe inni der. Hvis ikke blir det vel utskrapning så lenge jeg ikke begynner å blø...

Det ble ikke det koseligste innlegget dette her, og jeg har ikke lest alt dere har skrevet heller. Må heller gjøre det en annen dag, for i dag er virkelig ikke min dag. Håper i alle fall dere har det bra alle sammen, og at Maya får sin lille jente i disse tider:)
20:29 6.05.2008
Ånei Titter:(
Forstår at du har mista troa nå... Men mener at egg kan gå i dvale og at utviklingen ikke er lik for alle, mange som blir satt tilbake på ordinær UL og... Så det er da ikke helt svart.... Men klart, med dine tidligere erfaringer så forstå jeg du er fortvila nå!!!
Og nå er jeg veldig glad for at du ikke er hjemme alene og at du har din kjære å støtte deg på! At dere har hverandre er vel mere riktig å si, er vel like tungt for han!
Uff uff,,, ble lei meg jeg og nå Titter.... Men vi må ikke gi opp håpet! Skal i allefall håpe masse for dere jeg! Så må du bare lette på trykket her inne om du har behov for det, eller koble oss helt ut om det er det riktige! Ta veldig godt vare på dere selv! Er også på msn om du vil prate, så tar ikke jeg kontakt om du aller helst bare vil ha fred!
Mange trøsteklemmer fra meg!!!
Ørneredet
20:30 6.05.2008
Hei Titter. Det var utrolig leit å høre!!! Vet ikke hva jeg skal si jeg.. Skal hvertfall krysse fingrene for deg, og håpe at dere på et eller annet mirakuløst vis har telt feil..

Varme klemmer til deg
superklar
20:52 6.05.2008
Nå begynte jeg seriøs å gråte her!!!
Fy søren så trist:-(
MEN, spm Ørneredet skriver, så er det et lite håp fortsatt.
Men skjønner følelsen din veldig godt!!!
Har desverre besøk her nå, ¨så får ikke skrevet så mye mer enn dette, men samme med meg. Jeg er på Msn om du vil prate.
STOOOOR klem fra meg!!!!
Morelli *20.08.08*
22:35 6.05.2008
Å, nei Titter!! :(( Det var veldig, veldig trist å høre! :( Vet ikke hva jeg skal si, det er ikke så mye en kan si liksom.. Men får bare håpe at de har tatt feil. Jeg har også hørt om det som Morelli sier, at fosteret kan gå i "dvale" og ikke vokse på en stund. Får håper at det er det som har skjedd nå! Er også på MSN om du vil prate... Håper at det går bra med graviditeten, og at du får en fin, høy hcg på fredag!
Elisabeth'77
12:12 7.05.2008
Hei igjen! :)

Nå har jeg litt mer tid til å skrive..

Titter: Håper virkelig at det går bra med deg! Tenker masse på deg, og ønsker at dette svangerskapet skal ende godt!

Maya: Ja, nå har du sikkert fått?? Håper at fødselen gikk bra, og at du koser deg med babyen.. :) Blir kjekt å høre hvordan det gikk med deg. :)

Trulte: Det tapet går ikke inn på meg! ;) Jeg er ikke fotballinteressert i det hele tatt! :) Men her en dag fikk jeg lyst å gå på kamp, men mest for å bli med på moroa da! ;)

Morelli: Takk for babystøvet! :) Så deilig å kjenne liv da! :) Det må være en skikkelig flott følelse.. :)

Superklar: Jeg er ambulansesjåfør og sykepleiestudent, fra Ålesund. Jeg har ikke barn fra før da, men samboeren min har en sønn på 7 år. Dere bor bra langt nord ja! :) Må være deilig å ha midnattssolen! :) Jeg var på Setermoen i militæret, men jeg kom meg sørover før jeg rakk å oppleve så mye der oppe.. :) Heldig vis! ;P Men det er jo flott natur da.. :)

Ellers så har jeg fått en del symptomer ja! Jeg har vært svimmel og kvalm, og i dag har jeg en helt merkelig følelse nederst i magen.. Jeg begynner å tro at det er noe på gang da.. Skal teste på søndag.. :) Samboeren ville at jeg skulle teste i dag da, han skjønner ikke det der med at en må vente.. He, he.. :) Han er så søt.. :)

Ha en fin dag, jenter! :)
Elisabeth'77
13:05 7.05.2008
Åh, så spennende Elisabeth! Skal du ikke teste før søndag? Hadde håpet på pos test i bursdagsgave på lørdag jeg da... Men da er jeg uansett i familieopplegg hos bestemor uten netttilgang, så får heller får den gaven på mandag!
Ellers så slikker jeg litt sol innimellom i dag. Men må ofte inn og ta pauser, blir så fort varm og uvel... Er vel ikke unormalt når man er gravid vil jeg anta. Dessuten så tar sola så bra når man er gravid at noe lange uteperioder er nok ikke så lurt!

Gode klemmer til deg i dag og Titter, tankene sveiper ofte innom deg når jeg ligger i sola med magen min og tenker. Synes livet er litt urettferdig ja, både mtp det du må gjennom og det at Elisabeth har prøvd så lenge.. Bekkenløsningen blir nok lettere for meg å godta når jeg tenker på dere!
Rart hvor representativ gjeng vi egentlig er. Vi er jo ikke mange jentene, men vi har alt fra mange pper, flere SAer, lette graviditeter og vanskelige graviditeter. Og for ikke å snakke om fødselen til Maya, den er jeg spent på å få høre om! Håper dere har det bra Maya. Også er jeg spent på om jenta var ei Silje, eller om det var et annet navn som passet bedre!

Jepp jepp, da skal jeg ut en tur igjen:) Håper de fleste har en bra dag!
Mange klemmer til dere alle for at dere er akkurat den dere er:)
hehe, tankefull og følsom i dag jeg tror jeg:)
Ørneredet
14:22 7.05.2008
ÅI åi åi så spennende Elisabeth!!
Det er så godt å høre at du fortsatt er motivert og ikke gir opp helt. Håpet er jo aldri ute. Jeg heier på dere!!! Dette skal gå bra!!!
2008 er jo året!!!

Og til deg Titter, tenker masse på deg. Jeg kunne bare ha kopiert det Trulte skrev her, for jeg mener akkurat det samme!!

Er på jobb nå, men måtte jo skrive litt her i dag.
Skal rett i bhg å ha dugnad etter jobb, så sikkert ganske kjørt når kvelden kommer tenker jeg.

Trulte: Din heldiggris!!! Jeg vil å ut i sola!!!! :-(

Klar: Åssen går det med deg? Formen bedre? Kan hode ha festet seg nå tro? Eller er det fortsatt litt tidlig? Jeg husker jeg jeg gikk gravid sist, og hodet endelig festet seg. Da virket alt så mye lettere. Så de siste dagene før fødselen er faktisk ikke så ille. (var ikke det for meg vaffal).

Maya??!!??!!??!!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????
123??!!??!!
Mixå? ?!!??!!
Morelli *20.08.08*
16:28 7.05.2008
Heisann folkens! :)

Så hyggelig å få en ny til her, velkommen Superklar:)
Rakk ikke å lese hele tråden, og fikk ikke med meg slutten på sist tråd. voldsomt så aktive dere var nå da! :)

Uff, kjempetrist med deg Titter :( Jeg hadde virkelig troa på at dere hadde klart det nå! :(

Artig at Maya har fått beby!! (visst jeg forsto det lille jeg leste rett)

Ellers så holder jeg på å fester og gjør noen sprøe russeknuter. nyter å ikke tenke på å bli gravid denne mnd egentlig! :) Er spådd gravid i Juli, så vi får bare vente å se:)

Klem til dere alle!
Mixå 4.pp
11:07 8.05.2008
Titter; huff! Dette er det ingen mening i! Du har full rett til å være skikkelig lei deg og komme med et langt klageinnlegg hvis du føler behov for det. Jeg er veldig glad for å lese all støtten du har fått av vennenene dine her inne, vi er blitt så glad i deg så det er trist når du opplever noe som dette - igjen! Håper ikke du gir opp. Du venter på utredning, ikke sant? Du har i allefall flere grunner til å bli tatt seriøst av helsevesenet, ingen skal måtte oppleve å miste så mye. Er det nr to eller tre? Sender deg mange varme klemmer og tanker, skal krysse fingrene for at det snart ordner seg.

Selvfølgelig har ørneredet termin etter meg, ja. Er jeg helt i ammetåka allerede??

Spent på hvordan det har gått med Maya. Egentlig et godt tegn at hun ikke henger her, for da koser hun seg forhåpentligvis hjemme med et lite knøtt!

Nå er jeg høygravid! Hodet til min lille bebis er ikke festet, men ligger godt nedi bekkenet. Det stikker innimellom noe voldsomt når den vrir på hodet. Merker egentlig ikke noe til at fødsel ikke er så veldig langt unna. Heldigvis! For jeg er ikke gressenke uten grunn! Pappan skal ut å seile nå, og han kommer ikke hjem før tre uker før termin! Syns det er veldig skummelt og kan ikke gjøre annet enn å håpe at jeg ikke begynner fødsel før han er tilbake! Hadde vært fryktelig å måtte gå inn i fødsel UTEN han. Ei venninne vil virkelig ikke gjøre samme nytta, slik jeg ser det nå. Dette trenger jeg virkelig noen råd fra dere om! Hva hadde dere tenkt om at han er ute tre uker før termin?

Elisabeth! Lykke til med symptomjakt, nå ER det din tur!!
12:09 8.05.2008
Ja, nå nærmer du deg termin Klar. Så spennende.
Jeg er nok den typen som hadde tatt dette med samboeren din med knusende ro. De fleste føder ikke så tidlig før termin, og ingen ting med deg har vel tilsagt at du kommer til å føde før?
Så hvis jeg var deg ville jeg bare tatt dette med knusende ro og satse på at du føder nærmere termin.
Da skulle du sett meg sist, hehe...Vi hadde 2 dager til termin, og sambo måtte reise et lite stykke (3t. med bil ca).
Det endte opp med at jeg fløy nervøs rundt hele dagen, fordi jeg kjente murring og følte at ting kunne skje. Han hadde da i tillegg mistet all dekning, og ga ikke lyd fra seg før kl. 18 på kvelden. Da skulle du sett ei som var forbanna!!!
Vi fikk en natt, så kom gullet dagen etter, på terminen. Så for å si det sånn, så har han fått forbud mot å reise lengre enn Oslo 2 uker før termin nå:-)

Maya tror jeg kanskje ikke har født enda..Håper hun gir fra seg snart.
Morelli *20.08.08*
19:46 8.05.2008
Det har ikke kommet noe baby her ennå, men nok av kontroller å sjekking. Ble behandlet dårlig av en annen lege på tirsdag, men det gidder jeg ikke skrive om vill glemme både dama å hele greia. Men nå skal vi inn igjen i morra håper det har skjedd såpass att vi kan gjøre mere da. Ble anbeflt å vente pga modenheten siden det kan være en økt risiko for kesersnitt ved igangsetting. Å hvor nærmere termin jo bedre er det å med tanke på fødsel å hvor lett det går. Jeg har født 5 og 2 dager før termin så tror legen mente jeg burde settes igang enten i morra eller seinest tirsdag.
maya80
19:53 8.05.2008
Titter trist å høre.

Jeg fikk min samboer hjem pga anbefalling fra jordmor en uke før. men stort sett skjer det ikke for dem fleste 3 uker før men kan jo skje tross alt men mere vanlig 14 dager før termin.

Ellers hvordan går det med dere andre ser å leser men teflonhjernen glemmer lett når jeg liksom skal skrive tilbakemeldinger til dere.
maya80
12:21 9.05.2008
Hei Maya. Det var godt å høre fra deg.
Om ikke lenge er du mamma igjen for tredje gang. Kommer nok til å gå så fint skal du se.
Gi lyd fra deg igjen når du har mulighet da.
Lykke til:-)

Dere andre: Husker dere jeg fortalte om at sønnen min hadde blitt borte i bhg den gangen? Når politi med hunder kom osv...
...på onsd var jeg i dugnad i bhg. Voksne og barn over alt. Jeg stod å spyla og kosta litt, mens gutten var rundt om kring å lekte med de andre. Etter 30 min syntes jeg det var så lenge siden jeg hadde sett han, og begynte å lete. SPORLØST FORSVUNNET!!!!
Er det mulig!
Da snakker man hjertedunk. Han kunne jo være over alt.

Det var mennesker forran og bak bhg, og det er helt utrolig at noen kan ha oversett han vandre ut av porten. Helt på egenhånd. Porten må ha stått åpen også, for den må åpnes på andre siden.

Så det han hadde gjort, var at han skulle bort på Maxo (som ligger like ved) for å kjøpe is... Da har han altså gått ut av porten, over parkeringsplassen på bhg, ut på veien (som er relativt trafikkert), og over den veien, deretter over en ny, stooor parkeringsplass, og inn på Maxo. Der har han vandret i sin lille verden han.kulle kjøpe is.
Etterhvert hadde han begynt å rope på meg. De ansatte der hadde jo lett, men der var jo ikke jeg. Så de hadde tatt han på armen å spurt i et nabohus om ikke dette var deres unge. Men da hadde de blitt vist vei til bhg. Der fant jeg dem på veien, på vei tilbake til bhg.
Snakk om å bli redd a!!! han hadde fått noen skrubbsår på knærna, men ellers var han fornøyd. han gråt litt pga det da. Men da vi kom tilbake til bhg fikk han en is på kjøkkenet, så var alt som det pleier igjen.

Uff, så guffent.
Ville bare dele dette med dere jeg :-S

Vil ut i sola jeg. Er jo fader meg 21 grader ute nå. helt fantastisk deilig!!! Og sånn blir det i helga også 8-) DIGG!!!!!

God helg!!
Morelli *20.08.08*
12:35 9.05.2008
Maya: Kjekt å høre fra deg! :) Ikke lenge igjen nå ja, og jeg tror også at det kommer til å gå bra! :) Lykke til! :)

Morelli: Ja, litt av en eventyrlyst han der sønnen din! :) Det var godt at det endte bra! :) Kos deg i sola, jeg sitter inne å skriver oppgave! :(

Trulte: Du skrev på MSN at du skulle sende meg en link... Har ikke fått den.. :)

I MORGEN SKAL JEG TESTE!! :))

Elisabeth'77
13:30 9.05.2008
Har du sjekka yahoo mailen din da? Sendte en mail dit jeg..

Kjekt å høre fra deg Maya! Du må oppdatere oss for hver nye ting som skjer nå! Er veldig spent!

Titter, hvordan går det med deg? Har du vært hos legen i dag? Tenker veldig på deg nå! Dagene går sikkert supersent frem til ny UL...

Morelli, ekkelt å oppleve det igjen.. Men bra det endte godt! De fleste mennesker ute i den store skumle verden er jo hyggelige og hjelpsomme! I allefall i lille Norge, selv om media fokuserer mest på det grusomme som skjer.

Nå skal jeg ut en halltime i sola før jeg skal "hoppe" i dusjen. Sambo skulle komme hjem i dag, men så ble det utsatt til i morgen.. Men nå fikk jeg igjen ny beskjed om at de måtte kanskje ut på ny jobb med en gang... Uff, liker ikke når det kommer tusen nye bestemmelser på så kort tid! Det er nettopp dette som er så frustrerende med jobben hans, uforutsigbarheten og det at man ikke kan planlegge noe..
hehe, dagens frustrasjon.

Ha en fin dag da jenter! Også lurer jeg fælt på om du har noen symptomer Elisabeth? Og om du skal teste snart!? xxxxx
Ørneredet
13:31 9.05.2008
Ehm, flau, da jeg trykka lagre leste jeg samtidig hva som stod med store bokstaver på innlegget ditt Elisabeth, hehe... Lykke til!!!
Ørneredet
14:06 9.05.2008
åh!!!! Sååå spennende Elisabeth!!!
Så du klarer ikke å vente til torsdag, hehe...Holder jeg med deg i:-)

MASSE lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TVITVI*************************************************

Nå skal jeg til byen med mamma og lillegutt å shoppe. Vi eier ikke klær noen av oss. Må jo ha noen sommerklær. Vi renner jo bort.
Også fikk sambo lønning i dag, hehe ;-P
Morelli *20.08.08*
14:24 9.05.2008
Og forresten..Apropo barn forsvunnet fra barnehage.
Sjekk ut denne: http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080509/NYHETER/895377705/1011/NYHETER&nocach e=1

Fra dagens Tønsbergs Blad
Morelli *20.08.08*
16:22 9.05.2008
Hei hå alle sammen.
Skjønner at jeg ikke bor på samme sted som alle andre nå, her er det nemlig ikke 20 grader og sol. 2 grader og overskyet er vel mer nær sannheten her..

På onsdag kveld kjentes livmortappen ut til at det var el på gang.. Men test var negativ, det var den i går morges også, men etter jobb var den suuupersvakt positivt.. Kan jeg regne med at det skjedde noe da? Fikk hvertfall samboer til å bytte vakt et døgn, de andre flira av han:) Litt større sjanse for graviditet når vi hvertfall har sex sånn noenlunde på riktig tid:) Skal i tapasselskap i kveld, tenkte å ta meg et par glass vin. Drakk dere i prøveperiodene? Hører så mange som slutter helt å drikke fra pillestopp.. Er det ikke noe med at mor og barn ikke har samme blodomløp de tre første ukene uansett?

Må bare si at jeg er veldig overasket over at mange er så unge her inne.. Jeg trodde jeg var den yngste prøveren i hele landet jeg nesten. Så feil kan man ta. Alle prøvere jeg kjenner er over 30, så tenkte det var normalt jeg. Og artig at det her i Gressenkene er så få men alikevel spenner seg over alle mulige kategorier.. Gøy (vel, ikke alltid like gøy da)å høre forskjellige historier..

Og hvordan har det gått hos legen i dag Titter? Har tenkt på deg!!

Ble litt langt dette her, og litt mange spørsmål. De får svare de som vil:)

God helg!

Klem fra nord
superklar
Titter:
20:48 9.05.2008
Hvordan gikk det hos legen i dag??
Elisabeth'77
Sv: Titter:
09:00 10.05.2008
Så spennende da superklar. Fint at han kan få til å bytte vakter sånn. Der må jeg si du er heldig!!!
Misunner deg ikke 2 grader, hehe...
Nå skal shortsen på å jeg skal ut i hagen å plante litt å gjøre det fint til 17 mai. Også skal vi spise masse is, hihi :-P
Unge? Ja..jo...jeg blir 2 år snart, og skal ha nr 2..men trodde de i nord var tidligere ute med barn jeg? ;-)

Elisabeth???? Testet????????????????????????

Titter? Åssen gikk det hos legen? ikke lagt inn på sykehus igjen vel??

Også deg da Trulte/Ørneredet: GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE MED DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! :-)
@--,`--- håper du får hjem samboer i dag da. Er jo litt koselig å ha han hjemme på bursdagen. Selv er sambo sjeldent hjemme på min. Vært det 1 gang på snart 7 år.
Ha en srålende dag!!!
Morelli *20.08.08*
13:42 10.05.2008
Gratulerer med dagen Ørneredet!! :D
Må dagen bli fylt med sol, is å lykke:P

Superklar: har ikke fått med meg så mye med deg, så jeg bare spør:
Hvor gammel er du, og hvor er du fra?

Tenker på deg Titter..

Nå er det ut i sola på meg! :) Hej å hå:)
Mixå 4.pp
16:17 10.05.2008
Hei hå.
Er du to år morelli? Det var vel litt i yngste laget... Og han kan ikke komme hjem når som helst, var tilfeldig at vi fikk fiksa det denne gangen.. Men tror kanksje ikke eggløsning har kommet enda likevel, så kjipt at vi brukte opp en gang til ingen nytte:) Var koselig uansett da. Og jeg vanker ikke så mye med de lokale ungdommene, men ser det er mange som ser unge ut i avisa som har fått barn..

Mixå: Jeg er 25. Er fra sørlandet og bodde noen år i Oslo før jeg flyttet hit til Kirkenes.. Vi bor her nå siden samboeren min jobber i forsvaret, men til neste sommer blir det tilbake til Oslo igjen:)

Gratulerer med dagen Ørneredet!!

Ha en strålende dag alle sammen
superklar
09:41 11.05.2008
Åssen var dagen i går da Trulte???
Har du fått sambo hjem??

Og gratulerer med dagen til deg i dag, Titter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Må du også prøve å nyte dagen din. Håper alt går bra med deg. Og at vi snart hører fra deg.

Maya?? Blitt noen baby nå???

Elisabeth????????????????????????????????????????? Åssen går det?????? Har du testet???

Nok en dag med sol. Men i dag er det full sjau av klesskapet. Skal prøve å begynne nå, så jeg blir ferdig tidlig å kan nyte litt sol.
I dag er det en sånn årlig `Messa´ her i Tønsberg. Og i dag opptrer Byggmester Bob, så det skal vi senere i dag. Der er det mange godisboder, juggel osv..også karuseller ;-P..
Morelli *20.08.08*
Gratulerer med dagen, Titter! :)
10:21 11.05.2008
Ja, jeg testet blendahvitt jeg! Men det er ikke så gale da, vi hadde jo ikke sex før sent på dag 14, og jeg pleier å ha EL på dag 11-13..

Titter: Gratulerer med dagen! :) Hadde vært fint å høre fra deg!

Her er det mye som skjer da, hadde en oppgave som skulle inn i går, så havnet mormoren min på sykehus igjen, men hun fikk heldig vis en kortidsplass på sykehjem nå da, så håper at hun kommer seg! Lang sykdomshistorie der da, dårlig til beins og greier. Så jeg var hos henne, skrev oppgave, pakket, ble med på sykehjemmet, skrev oppgave og slik gikk dagen! :) Men oppgaven kom inn halv elleve den, en og en halv time før fristen! :)

Trulte: Jeg har ikke fått noe mail fra deg, nei...

Kos deg i sola, Morelli, her er det lettskyet.. Fint leksevær.. ;)
Elisabeth'77
Sv: Gratulerer med dagen, Titter! :)
19:22 11.05.2008
Blendahvitt og ingen tante enda??
Da er ikke håpet ute enda. Håper så inderlig nå jeg!!!!!!
Gratulerer med levering da. Må være deilig å være ferdig med det.
Ikke noe hyggelig når noen blir syke. Hvor gammel er hun da?
Håper hun blir bedre.
Morelli *20.08.08*
Morelli:
10:51 12.05.2008
Tanta kom i dag hun, men denne gangen blir samboeren hjemme til cd 16, så vi får prøvd nå da.. :) Ja, fint å få levert den oppgaven. Har begynt å få godt kontroll på medikamentregningen også nå da.. :) Den eks skal jeg ha på onsdag. Mormor er 85 hun, og i går natt havnet hun på sykehuset igjen, så nå ligger hun der igjen. Jeg må inn i kveld da..

Hvordan går det med dere andr? Noen som har hørt noe fra Titter?? Lurer på hvordan det går med henne altså... Og er det noen som har hørt noe livstegn fra Miss?? Hun har jeg ikke sett snurten av på lenge, hun er vel godt på vei hun også nå?

Ha en fin deg, jenter! :)
Elisabeth'77
Sv: Morelli:
11:56 12.05.2008
Lenge siden! Sambo min har reist på tur, så da får jeg sitte å knipe igjen. Ikke så gøy når jeg er høygravid og nesten bare en mnd igjen til termin! Han kommer hjem tre uker før termindato, så håper det skal gå bra. Kan ikke gjøre annet enn å håpe. Men vi syns det er veldig skummelt begge to! Takk for beroliggende tanker fra dere, jeg håper det hjelper. Ikke så stas dette, man tar jo en risiko..

Lurer på hvordan det går med Tittervennen. Stakkars. Håper alt går bra.

Morelli, han gutten din er en luring! Så kjedelig for deg å stadig få hjertet i halsen pga de eventyrlige utfluktene hans! Huff. Godt det går bra da! Forstår han ikke at han må si ifra hvis han vil noen sted?

Maya, tenker masse på deg! Virker som du er litt bekymra for fødselen nå. Du må huske på at du er i gode hender, og du og jordmor er mye mer forberedt denne gang siden dere vet at det har vært rask fødsel tidligere! Går sikkert mye bedre enn du frykter, det pleier ofte å være sånn. Tenk heller på at snart er bebisen din ute hos dere! Gled deg til det, og lykke til!

Ørneredet; Grattis med dag! Håper du har fått igjen din kjære? Utrolig kjipt med sånn ekstratur! FYTTIRAKKERN! Blir det mange flere dager da?

Elisabeht; så godt at din kommer hjem og blir helt til dag 16! Da vil dere i allefall treffe EL får vi håpe! Du er igang med utredning eller?

Idag har jeg vasket babyklær. Koselig! Vasker med Neutral, men glemte selvfølgelig å helle på tøymykner! Går det greit å vaske uten? Vasket slike gode myke velurplagg, og vasket dem på 50 grader. Turte ikke bruke 60, siden de egentlig bare tåler 30 og 40 grader.

Ha en fin fridag!
14:03 13.05.2008
Sjekk nicket mitt, a!!

Elisabeth, Leste i vinter på 2 tri at Miss var i et utviklingsland og var blitt smittet av Malaria! Jeg vet ikke hvordan det gikk med henne, men hun var i allefall gravid da og den kombinasjonen er ikke så bra. Håper alt står bra til med henne, synd hun ikke henger med oss lenger!
*stjerneklarHØYGRAVID*
21:30 13.05.2008
(denne kan jo bare kopieres videre og rettes på. (DEN SISTE!!!))

E lisabeth: 7. juni
Superklar: 25 mai

Maya - NÅ!!!
Stjerneklar - 16 juni
Morelli - 20 august

Klar: Ja, det var et flott nick! :) Det siste jeg hørte fra Miss var at hun hadde fått Malaria også.. Håper virkelig ikke at det er gått ille med henne..
Elisabeth'77
11:21 14.05.2008
Hei jenter! :)

Nå er jeg ferdig med første eksamen. Gikk veldig bra, alt rett! :) Måtte ha det for å stå også, det var medikamentregning. Nå skal jeg ut å prøve vår nye GPS og shoppe! :) Kun en eksamen igjen nå! :)

Hvordan står det til med dere andre da? :)
Elisabeth'77
11:51 14.05.2008
Gratulerer med vel overstått eksamen!! Er så glad jeg er ferdig med studier. Liker ikke den dårlige samvittigheten for alltid å ha lest for lite.. Er du ferdig til sommeren? Og lykke til på neste eksamen, og med shopping!

Dere som er/har vært gravide: Hvordan var sekret? Kanskje vanskelig å huske,, jeg husker ikke fra ene mnd til den andre.. Hadde bare vært innmari artig å vært gravid nå før vi skal male huset:) Hehe.

Og noen som har Donna fertilitetsmonitor? Erfaringer med den?
superklar
13:19 14.05.2008
Hei alle jentene mine! Og takk for bursdagshilsner og tanker som er sendt den siste tiden:) Det varmer å lese at dere tenker på meg! Utrolig hvor glad man kan bli i mennesker man aldri har møtt...

Ellers er det vel en overdrivelse å si at alt er bra her... Har ikke vært på nett den siste uka, delvis fordi vi ikke har nett i den nye leiligheta vår enda, og delvis fordi at jeg har trengt en pause fra alt til ting var mer sikkert. Så får jeg kanskje komme med en liten oppdatering av hva som har skjedd...husker ikke helt hva jeg har skrevet tidligere, så dere får overleve hvis det blir litt repetisjon.

Forrige uke var jeg inne til kontroll og da så alt fint ut, ul dagen etter, og da så det ikke like fint ut. Var da 9 + 4, men ut fra bildene så det ikke ut som mer enn en 5-ukers graviditet. Siden vi brukte prevensjon helt til jeg var over 5 fullgåtte uker og ikke visste at jeg var gravid, var det jo fysisk umulig at jeg kunne vært 5 uker på vei. Men jeg hadde jo ikke blødd heller...så jeg ble satt opp til en ny ul som jeg har vært på i dag.

Natt til søndag våknet jeg av sterke smerter i magen, og når jeg da gikk på do kjentes det ut som om hele livmora mi kom ut! Blødde helt vannvittig mye, så tok på det største bindet jeg kunne oppdrive og gikk å la meg igjen. Smertene kom og gikk som rier (noe jeg har fått forklart i dag at det sannsynligvis var), og til slutt måtte jeg bare sitte på do eller ligge på en håndduk på grunn av at jeg blødde så mye. Slik gikk det helt fram til i 8-9-tida søndags morgen (jippi for en bra start på min 25-årsdag!), og da begynte smertene å avta og jeg blødde ikke så mye lengre. Jeg kaldsvetta og holdt på å besvime på badet, så sofaen ble min beste venn den formiddagen. Heldigvis tok formen seg opp ut over dagen (jeg hadde besøk av mamma, pappa og broren min hele helga...), så det ble ikke så aller verst bursdag til slutt. På en måte synes jeg det var like greit at jeg begynte å blø, for da slipper jeg kanskje utskraping. Nå blør jeg som ved en vanlig menstruasjon.

I dag har jeg altå vært på ul igjen, og der kunne de se at slimhinnene enda var veldig tykke og at det var litt rester igjen, så nå har jeg fått tabletter som skal inn i skjeden for å åpne livmorhalsen og fremkalle sammentrekninger i livmora. Disse skal jeg ta i ettermiddag, og jeg kan ikke akkurat si at jeg ser fram til en ny runde med smerter (har fått resept på pinex forte da, så det hjelper forhåpentligvis litt) og masse blod, men tross alt er det bedre enn utskrapning. Sambo er jo hjemme enda, og det er enda bra, for dette hadde jeg ikke gjort alene!

Så dette var altså et sammendrag av det som har skjedd den siste uka, og jeg håper ting går bedre framover. Jeg avbestillte jo ikke den første timen til utredning ved fertilitetsklinikken selv om jeg ble gravid, men det er ikke sikker vi får brukt den likevel. Sambo er selvfølgelig ute da, og når vi forsøkte å flytte den i dag fikk vi beskjed om at det ikke var noe ledig før i slutten av september... De skulle se om de kunne gjøre noe eller om jeg kan komme alene på den timen (og sambo levere nødvendige prøver før han drar ut), så det er bare å krysse fingrene. Nå må jeg også ta en telefonrunde for å få i gang utredninga av blodtrykket igjen, da det ikke blir prøving før til sommeren. Er mange baller i lufta for tiden, eksamen nærmer seg og jeg trenger egentlig et pusterom. Sambo reiser ut om en uke, så jeg kommer nok til å være mye her inne.....det er mye støtte i dere! Jeg synes i alle fall at vi har hatt vår del av uflaksen nå, og håper det snur snart!

Det ble et innmari langt innlegg om bare meg selv! Har lest alle innleggene dere har skrevet, men orker ikke svare på alle nå. Vil bare si gratulerer med overstått til deg Ørneredet:) Håper du hadde en fin dag! Og at du Elisabeth bare må stå på videre, det blir vår tur til slutt også! Og Morelli, han sønnen din er litt av en eventyrer! Stjerneklar, tenk at du allerede er høygravid, tiden går jammen fort! Hørtes skummelt ut med Miss....dere må si fra hvis dere får vite noe mer om henne! Har helt sikkert glemt noen nå, men dere får jeg heller svare en annen gang. Håper alle har det bra i alle fall:) Jeg kommer nok innom her igjen om ikke så lenge....
15:17 14.05.2008
Tittervennen, Stakkars dere. Er det noe jeg er enig i, så er det at dere har hatt deres porsjon uflaks nå! Blir så lei meg av at det ikke gikk denne gangen heller, så utrolig trist. Og alle smertene du har hatt! Så utrolig godt at din sambo var hjemme sammen med deg. Nei, dette var ikke noe koselig å høre. Men det virker som om du takler dette fint, tross alt. Du er opptimistisk og det er bra. Du må beholde timen, og så får de ordne slik at sambo kan få levert det han trenger før han drar ut. Høres ut som en god ide og vente til sommer med å prøve igjen. La kropp og sinn få roet seg nå, det trenger du virkelig. Så får du orden på blodtrykket og ikke stresser med timing og mensen osv. Du er jo så ung at du har så utrolig god tid til å få barn. Er ikke det godt å tenke på? Kanskje lurt å bestemme seg for en dato dere skal begynne å prøve igjen? F. eks 1. september, og ikke gjøre noen innsats før. Da får du god tid til å stresse ned å ikke tenke på dette.

Det er jo utrolig vanlig å abortere, men når det skjer gjentatte ganger uten at man har et barn fra før - så føles det vel ut som om det aldri skal gå bra. Selv om det kanskje går bra før du aner!

Sitter her nå med den store magen min, og nurket vrir på seg og spreller der inne. Er veldig taknemlig for at det gikk så greit for oss, og unner dere som ikke er gravide enna det samme. Jeg er helt sikker på at det skjer dere også.

Elisabeht; så flink du er!! Ja, nå må du shoppe med god samvittighet! Du er flink. Lykke til på neste..!

Superklar; Sekret for meg varierte fra syklus til syklus. Etter at jeg ble opptatt av dette, fant jeg ut at noen sykluser hadde jeg mye mellom EL og mens, mens andre mindre. Mnd jeg ble gravid, hadde jeg ikke spesielt mye - så det var ikke tegn for meg. I det hele tatt hadde jeg ingen tegn på at jeg var gravid i det hele tatt, bortsett fra at mensen virket litt forsinka. Tempet litt sporadisk, og syns det var litt underlig at den fremdeles holdt seg så høy når jeg egentlig skulle hatt mensen dagen før.
*stjerneklarHØYGRAVID*
20:40 14.05.2008
Titter, helt helt enig, nå er det deres tur til å oppleve at det går bra!! Utrolig urettferdig, ingen ting annet å si om den saken, selv om det sikkert ikke hjelper så mye. Håper du klarer å holde fokus gjennom eksamensperioden nå. Også håper jeg du og sambo klarer å finne god støtte i hverandre! Og gratulerer med overstått!

Og til alle takk for gratulasjoner!
Sambo er hjemme enn så lenge, så "nyter" late dager med et bekken som har blitt to hakk verre:(
Var hos jordmor i dag, så alt er bra med hun som sparker inni her i allefall! Så får bare jeg bite tennene sammen og håpe det går fort på slutten!

Trulte, uke 33
21:09 14.05.2008
Aller først titter utrolig vondt å høre klemmer.

Her har jeg nå født, fikk en datter i går. Alt gikk bra, å hun kom fort hun også. Heldigvis gikk vannet å derfor var jeg på sykehuset i god tid før fødselen starter. Hadde ikke rukket sykehuset om ikke vannet gikk først å vi kom oss inn. hun var 3385 g og 51 cm. Den minste av mine 3. Pappan er stolt førstegang far også.
maya80
21:13 14.05.2008
Gratulerer!!!!!!!!
superklar
21:18 14.05.2008
Ååå!!! Gratulerer Maya!! Så kjekt å høre! Og god å høre at det gikk bra! Selv om det gikk fort! Vårt første gressenkebarn er født jo!:) 13. mai!
Ble det ei Silje?
Trulte, uke 33
21:23 14.05.2008
GRATULERER MAYA!!!! :D
kos deg kjempemye! :)
Mixå 4.pp
22:01 14.05.2008
Uff Titter, vi har jo pratet litt sammen før i dag, men ønsker nok en gang å bare med dele mine følelser med dere.
Unner ingen i verden det du opplever nå. Selv om jeg ikke har vært akkurat der du er nå, så har jeg opplevd en abort. Ikke noe moro!!
Håper du klarer å konsentrere deg om eksamener og skolen. Og prøv å nyte tiden framover med sommer og sol, og en kjærste som elsker deg og ikke minst oss her inne som bryr oss. Vi er her for deg. ALLTID!!

MAYA!!!! GRATULERER!!!!! :-)
Håper du er villig til å dele historien med oss. (er det noen som ikke ønsker å vite???)
Endelig er hun ute og alt gikk bra, som vi sa;-)
Igjen, gratulerer!!!
Morelli *20.08.08*
Kjære gressenker!! :)
22:22 14.05.2008
Håper dere kan svare meg på dette her...;=)

Hei!
Jeg har en samboer som av og til har turer i nordsjøen i løpet av året, da er han borte 4 uker av gangen..
Jeg synes det er kjedelig at han er borte, men også godt. Var jo selvfølgelig veldig lei meg og trist når han reiste.
Blir litt redd meg selv, savner han jo, men det går igrunn greit. Så er det veldig godt å få han hjem, men synes dette er vanskelig jeg, fordi følelsene min virker så FLATE hvis dere skjønner, når han er borte.. Da tenker jeg, herregud elsker jeg han ikke lenger eller hva er det her?? Men jeg er jo så glad i den gutten som bare det. Huff dette ble klønete skrevet, men hvordan føler dere det?

Jeg ønsker meg veldig barn, og dette er noe han ikke er klar for, så jeg lurer litt på om det kanskje er dette som ligger og ulmer også.. jeg vet ikke...

fortell litt om hvordan dere har det gressenker, og hvor lenge har dere hatt mannen på sjøen?
babysyk-82
Sv: Kjære gressenker!! :)
22:47 14.05.2008
Hei Babysyk!

Syns du er litt heldig som syns det er litt godt å ha han ute, jeg! Hehe. Hadde vært ille om du ikke klarte fungere uten han! Jeg syntest også det er trist når han drar ut, og tiden kan gå ganske sent. Det som er "godt'" med det, er at jeg føler meg mer selvstendig når jeg er alene. Jeg er flinkere til å tenke bare på meg selv og kanskje være litt mer sosial. Min reiser ikke så mye nå som han gjorde tidligere, heldigvis for nå venter vi barn. Jeg er spent på hvordan det blir når vi har en liten en og han skal dra, for det tenker jeg kan være slitsomt for meg her hjemme. Jeg er uansett ikke den minste tvil om mine følelser for ham, jeg er helt trygg på at jeg elsker han over alt på denne jord. Når du mener at følelsene dine er litt "flate", kan jeg kanskje tenke meg hva du mener. Har hatt det litt slik med en av gamle kjærestene mine, jeg var rett og slett litt lei hele greia og han. Følte meg litt likegyldig, selv om jeg hadde det godt sammen med han. Det er jo mulig at det ikke er dere to det skal være? Mulig jeg drar det litt langt nå med å si det,