GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Er jeg urimelig??
12:52 2.05.2008
Vi diskuterer etternavn. Jeg er skilt, men har beholdt etternavnet til eksen min. Har en datter fra før som selvfølgelig også har etternavnet etter faren sin, min eks. Kjernen er altså at jeg vil gjerne ha med mitt og min datters etternavn + sambo`n sitt selvfølgelig på det nye skuddet på stammen. Jeg vil gjerne ha med mitt og datterens fordi jeg føler det binder oss alle sammen. Litt tilhørighet fra alle. Det er sånn jeg føler det. Men sambo`n eksploderte totalt siden det er min eks sitt slektsnavn, og mente det var uaktuelt.
Mitt sp.mål er: Er jeg totalt urimelig som føler det slik???
Serena67
Sv: Er jeg urimelig??
13:00 2.05.2008
Har dattern din din eks og ditt etternavn? Eller bare din eks sitt?
Skjønner egentlig typen din godt, at han ikke vil ha med din eks sitt etternavn.. Om dattern din har begge etternavna burde du kutte ut din eks etternavn på deg og bare ta med ditt eget videre. Dattern din må jo selvfølgelig få ha de etternavna hun har;)
;)Renate&Gabriel;)
13:04 2.05.2008
Eksen din hadde forhåpentligvis ingen finger eller noe annet med i spillet da nybabyen ble produsert, så hvorfor skal du bruke etternavnet hans? Merkelig. Og ja, urimelig. Tilhørighet kan da utmerket godt skapes på andre måter enn med navn.
Bærkorg Måkeskrik
13:45 2.05.2008
Ja du er urimelig.
Øyenbryn
13:51 2.05.2008
Ja, det syns jeg du er. Er det ikke bedre å heller bytte etternavn og bruke ditt pikenavn som bindeleddet mellom alle sammen da? Skjønner samboeren din veldig godt. Hvorfor vil du føre eks`n din sitt navn videre på et barn som har absolutt ingenting å gjøre med han?
☆Turbotrollet *ruger på 2*
14:51 2.05.2008
Tar hintet. Ikke fordi eksen min heter det, men fordi jeg og datter`n heter det. Og bytte tilbake til mitt pikenavn er uaktuelt.

Serena67
15:30 2.05.2008
Hva hvis du og samboeren din gifter dere? Skal du fremdeles ha din eks sitt navn? Jeg forstår samboeren din godt. Hadde kjæresten min foreslått at min lille skulle ha eksen hans sitt etternavn så hadde jeg eksplodert!
Figa
16:49 2.05.2008
Jeg hadde fått hormonutbrudd til de grader om jeg var samboeren din. Bare han hadde tenkt tanken hadde fått meg til å lyse rødt.
Fiffi nr2 14 aug
17:09 2.05.2008
Jeg syntes ikke det er så urimelig. Men hadde jeg vært deg, for å være litt støttende mot din samboer, hadde jeg byttet etternavn tilbake til ditt gamle. Men dette er jo ditt etternavn, og om du skal beholde dette navnet resten av livet, syntes jeg det er normalt at du lar ungene dine få det samme navnet som deg. Kanskje plusse på samboerns etternavn også?
LinnR83
19:11 2.05.2008
haha.. Jeg kunne bare prøvd meg på å døpe mine nye barn for x`ens etternavn bare fordi dattera mi heter det.. Da hadde samboeren min klikket mentalt, tror jeg...

Hos oss har 1.mann mitt og faren sitt etternavn (min x)
nr.2 og 3 har/får mitt og sin fars etternavn.. Det som binder barna sammen navnmessig er mitt etternavn(som mellomnavn), de trenger da ikke ha helt felles etternavn.. Skal gifte meg til neste år, så da får jeg samme etternavn som nr. 2 og 3, beholder pikenavnet for å hete noe av det samme som eldstemann.. Men, det blir dessverre sånn når man er skilt og det blir dine/mine/våre barn...

Må si at jeg syns det er rart du i det hele tatt har tenkt tanken på å gi det nye barnet x`ns navn.. Det er som bærkorga sier; x`n har da ikke noe med det nye barnet å gjøre!!!!

Holder med din samboer her, altså... sorry
Jojo79
01:02 3.05.2008
Nei uff, dette ville jeg aldri tolerert hadde det vært mannen min.

Nr.1- det ville vært totalt uaktuelt å beholde etternavnet til ekskona.

Nr.2- det ville vært enda mer uaktuelt å oppkalle MITT barn etter min manns ekskone.

Svar til ditt spørsmål: Ja, du er totalt urimelig! :-)
lubine
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------