Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Abortrisiko - for oss som lurer og bekymrer oss!! (Kopiert fra 1. tri, vi trenger denne her inne også :) )
Tallene tar høyde for abortrisiko i de aktuelle ukene, og inkluderer risiko i de påfølgende ukene.
Dermed, sagt på en bedre måte:
5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra
9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra
13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra
17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra
21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra
Sv: Abortrisiko - for oss som lurer og bekymrer oss!! (Kopiert fra 1. tri, vi trenger denne her inne også :) )
22:45 2.05.2008
får ikke helt mattematikken til å gå opp her.
uke 5-8 10,8% sjanse for abort. men bare 78,9%sjanse for at det skal gå bra. hva med de resterende 10,3%??
det er bare den fra uke 25-28 som stemmer.
er det bare meg som er litt treg her og ikke fatter et eller annet poeng eller?? he he.
Sv: Abortrisiko - for oss som lurer og bekymrer oss!! (Kopiert fra 1. tri, vi trenger denne her inne også :) )
00:45 3.05.2008
Hehe, er nok ikke du som er treg, men alle vi andre!! :)
Først så jeg ikke så nøye på de nederste tallene, så bare at det kun er 6% sjanse for at det går galt for meg i den uken jeg går inn i nå.
Men når jeg studerer det, ser jeg jo at det er noe feil!
Men poenget jo godt ment: det er jo ikke sååå stor sjanse for SA/MA som man kanskje kan få inntrykk av :)
20:17 3.05.2008
Uansett ser det jo ganske bra ut for oss!!!
Men regneferdighetene er ikke helt på topp!!! Jeg er i uke 7-8 nå så det er snart rimerlig sikkert!
jippi!!!
11:25 11.05.2008
DYTTER
Anonym
15:55 11.05.2008
Nei, nå skjønner jeg det... siden den første tabellen tar høyde for risikoen i de påfølgende ukene, er tallet i den siste tabellen summen av den aktuelle uken pluss de resterende! Da blir alt rett :P
15:59 11.05.2008
PS! Det forklarer bare hvordan det er regnet ut, at det blir feil å regne summen av risiko for de påfølgende ukene når den alt er inkludert er en annen sak ;)