IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Rugere uke 18
13:33 2.05.2008
vi starter en ny tråd her.
det gikk bra med meg også, var helt sikker på at det ikke gikk siden de trodde jeg kom til å bli overstimulert, men nei da. men mye vann og gode tanker så var blodprøven bra og ingen væske i buken, bare litt luft men det måtte jeg regne med.
så da ble det satt inn et 8delt egg, er skikkelig fornøyd :) og fikk 4 på frys :)
det er litt rart å tenke på at det er et egg inni meg, er så redd for dette egget altså.
jeg sa til mamma i sta "nå kommer jeg og egget mitt på besøk" hehehehe... men det er jo sant. blir en spennende tid i vente. og teste rett før 17mai a gitt. det er lenge til det ;)
Ble litt skuffet da jeg kom til Riksen og fikk høre at ingen av eggene var mer enn 2-delte. Men legen sa at dette var normalt og at mange graviditeter starter med at de setter inn 2-delte egg. Så har slett ikke gitt opp håpet :) Men fikk ingen på frys da. Eggene overlever ikke frysing/tining dersom de ikke er mer enn 2-delte.
Hei jenter!
Gratulerer som rugere og det ble jammen jeg også:-)
Av alle mine forsøk er det første gang at alle eggene har blitt befruktet og klart seg. Så av 4 mulige ble 2 fire-delte egg satt inn og for første gang 2 på frys,jippi!!!! Så nå er det bare å slappe av og håpe at de neste to ukene går veldig fort.
Ha en fortsatt strålende dag:-)
Jeg hadde vel egentlig tenkt å jobbe denne gangen,men ble sykmeldt ut neste uke. Jobber i helsevesenet med til tider tunge løft,så sykepleieren ville at jeg skulle ta det med ro neste uke. Enn dere da?
jeg jobber i en bolig for psykisk utv hemmede barn og ungdom. jeg er så usikker. det kan bli litt slag og spark og tunge "løft"
men legen min syns ikke det å prøve å få barn er en sykdom man bør ha sykmelding for, men jeg fikk sykmelding frem til fredag. men er så usikker om jeg vil bruke den. jeg kan høre med lederen min om å bytte bolig der det går stille for seg. men blir jeg for kravstor da?
jeg vil liksom ikke at et uhell på jobb skal ødelegge for at egge skal vokse da.
så jeg fikk litt dårlig samvittighet etter jeg prata med legen siden jeg ville gjøre alt jeg kunne for at dette skulle gå. men nei man er ikke syk når man er gravid. hmmm.... det er jeg ening i men risiko da for noen som sliter med å bli gravid. brukt mye tid krefter og penger på det her. litt annerledes å bli gravid uten hjelp og med en gang man ser en tissemann liksom... hehehehe.... litt usaklig men jeg er litt frustrert
Er helt enig med at å prøve å få barn er ikke noe sykdom, men når man har prøvd i mange år og bruker mange penger på dette her så jeg faktisk ikke dårlig samvittighet for å bli hjemme 1 uke for å ikke utsette meg for noen farer. Det dreier seg om noen få dager bare. Vi skal faktisk jobbe resten av livet:-) Gjør det som du føler er best for deg.
Så det er flere helsearbeidere her inne ser jeg :) Er sykepleier selv, men jobber heldigvis et sted med bare oppegående mennesker og ganske rolige dager. Byttet jobb i desember, mye med tanke på dette vi er gjennom nå.
Bare bli hjemme dere og ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er som dere sier- man vil ha det best mulig for å få best mulig resultat når man har spandert så mye tid, krefter, snørr, tårer og ikke minst PENGER på dette!
Da er jeg også ruger JIPPI!!!! Klinikken var kjempefornød med hvordan eggene mine hadde delt seg:-) Jeg fikk satt inn et perfekt 8 delt egg, og to fine 8 delte på frys som er fryst hver for seg.
Jeg har kontorjobb, og kommer til å jobbe frem til test om ikke noe uforutsett skjer. Om jeg kommer til å være så effektiv er en annen sak:-)
Caroline, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ville ha sykemelding. På klinikken sa de til meg at jeg kunne gjøre det meste, men ikke trene alt for hardt. Det var viktig å bevare hverdagen for ikke å gå å bekymre seg og tenke og gruble på alt som kan gå galt. Stress og bekymring er ikke en positiv faktor, så hvis du kommer til å gå på jobb og bekymre deg for slag og spark og tunge løft hele dagen, synes jeg du skal ta kontakt med legen en gang til og kanskje si at klinikken anbefaler en sykemelding. Til meg sa de at jeg burde få meg en sykemelding hvis det ble for mye bekymringer i forhold til jobb.
Turbotrollet, jeg skal krysse fingrer og alt jeg har for at de to du har satt inn er det som skal til:-)
Krysser fingre++ for dere andre også. Denne 17 maien kommer til å bli enten den værste eller beste i mitt liv.
Jeg har og blitt ruger i dag. Fikk satt inn ett 6-delt og ett 4-delt egg! De var helt perfekte sa legen, ja rett å slett vakker. Det var deilig å høre.
Fikk også ett på frys. Det har jeg aldri fått før.
Merker faktisk at det hjelper litt på psyken. Da har man liksom en plan videre hvis dette ikke går.
Lykke til alle dere søte jenter:) Håper vi lykkes hele gjengen!!
Klem
Jeg jobber også i helsevesenet, og synes ikke at noen skal ha dårlig samvittighet for en sykemelding i forbindelse med ivf. Det er jo en litt spesiell situasjon, og koster oss tid, penger, snørr og tårer... Jeg spurte legen om hvordan det er med løfting, og fikk til svar "man løfter jo ikke med livmoren"! Hmm...litt skeptisk jeg... Kommer vel ann på hvor tunge løft vi snakker om!
Kjempefornøyd her, endelig ruger igjen :)
Denne gangen ble det to egg tilbake(fryseforsøk) - ett 8 delt og ett 6-delt. Er også sykemeldt ut neste uke - skal ta det med ro og fokusere på positive ting fremover.
Ønsker dere alle lykke, lykke til i rugeperioden!!!
det går veldig bra. nå merker jeg snart ingenting i eggstokka. man glemmer liksom noen ganger at man har et egg inni seg. kanskje greit ellers så går tiden for sakte a gitt. dere andre da?
God kveld jenter.
Fra å være fryktelig trøtt i går er jeg mye bedre i dag. Ser jo ut som jeg er 4 mnd på vei allerede med oppblåst mage, men det er greit bare det blir noe positivt ut av det:-) Ellers har jeg vært i konfirmasjon i dag så da har tankene vært fokusert på litt annet og det er deilig. Så det er bare å sysselsette seg med et el annet så tiden går fort. Ha en fortsatt god helg jenter!
Har en del murringer og utflod allerede jeg :) Hehe... sikkert bare bivirkninger av Crinone. Idag har jeg hatt litt sånn der "nei fader, det-funker-vel-ikke-likevel-dag". Så nå håper jeg bare at det faktisk skjer et lite mirakel her :) Syns virkelig det er på tide at det er vår tur til å lykkes nå.
Jeg merker absolutt ingenting, ikke mer eller mindre av hverken det ene eller det andre. Men egget har vel strengt tatt ikke festet seg enda. Jeg har også skiftende følelser om dette funker eller ikke. Kan være helt sikker på at det går bra i et øyeblikk, for så i neste bli pessimist igjen. Jeg synes også virkelig at det er vår tur nå, så det SKAL gå bra:-)
Godt å høre at det er flere som ikke merker noenting (selv om det kanskje er litt tidlig)! Det blir fort til at man leter etter symptomer, og jeg kjenner absolutt ikke noe, ikke så mye som en øm pupp engang;-)
Ser det er flere som velger å ta det med ro i rugetiden. Hva legger dere i det? Holde seg mest mulig hjemme på sofaen, eller feks bare å la være å trene i rugeperioden?
Legen sa i alle fall til meg at det ikke er meningen man skal legge seg på sofaen og bli der, men leve ganske så normalt. Er begrenset hvor mye uteaktiviteter det blir for min del akkurat nå siden jeg er allergisk mot bjørkepollen og ikke tar medisiner nå..
Ømme pupper hadde jeg jo allerede før jeg satt el-sprøyta :) Hehe... men ja, det er jo ALTFOR tidlig til i det hele tatt å lete etter symptomer ennå :)
Dessuten kan vel progesterontilskuddet vi tar lage en del "krøll" i symptomjakten :) Hehe...
Når skal dere teste forresten? Jeg skal ta blodprøve 13.mai
Jeg fikk også beskjed om å leve normalt, så jeg har gjort en del husarbeid, gjort litt lett hagearbeid, vært på fest (ikke drukket da:-))++. Jeg har lagt meg på sofaen når jeg har følt meg sliten.
Jeg vet ikke om jeg tør å teste i det hele tatt. Jeg skal ikke ta blodprøve, så kanskje jeg bare skal vente og se om mensen kommer. Jeg skal egentlig teste 16 mai, og det blir en tragisk 17 mai om testen blir negativ.
jeg og skal teste den 16mai. men når dere lå og var ferdig med innsettinga. prata sykepleier til dere da? hun pratet med oss,men jeg syns det var lite hun sa liksom om info. har dere andre noe dere vil dele som er lurt å vite. det jeg vet er å ikke ha sex eller bade i badekar ol i 14 dager. ellers leve som normalt.
uff du er så plaget. det er ikke gøy altså. jeg er ikke så ille ennå, men jeg blir mer og mer allergisk for hvert år.
det er helt utrolig deilig vær ute da. jeg pleier liksom å klare selv alt som er ute, liker å drive i hagen. men nå kan jeg liksom ikke løfte, holder på å glemme det noen ganger, og noen ganger minner samboer om det. gøy at han passer på :)
da skal man sikert bare leve som normalt da, nesten likt som normalt.
Det var så deilig vær i dag at jeg fikk lyst til å gjøre noe i hagen jeg også, og så glemte jeg meg, og løftet en 50 liters jordsekk:-(
Ang. info på klinikken så fikk ikke vi så mye heller. Det vi ville vite måtte vi spør etter selv. Jeg tror ikke jeg vet så mye mer enn dere. "Lev som normalt" går igjen ser jeg:-)
Jeg prøver å leve så normalt som mulig, bortsett fra å ikke løfte tungt (når jeg husker det:-/), ikke drikke alkohol og ikke slite meg fullstendig ut fysisk.
Uff...har så lyst å ha MASSE symptomer jeg :) Hehe... men det er vel LITT for tidlig ennå :) Er skikkelig plaget med allergien- lurer nesten på om jeg brygger på en forkjølelse eller om det er bare allergi. Potte tett i nesa og sår i halsen. Føler meg småkvalm og har murringer i magen. Men jeg vet at det er ALTFOR tidlig til å lete etter symptomer ennå. Ingen skal komme og fortelle meg at man kan få symptomer allerede den dagen egget fester seg :) Haha... Er nok bare psyken min
ja den psyken våres den er noe for seg selv. men jeg syns jeg kjenner litt murringer, bittelitt. så det kan jo hende vi kjenner litt at det skjer noe der. men det er vel litt tidlig å bli morgen kvalm. hehe... jeg håper vi klarer det alle sammen. er så lenge til testen a gitt.
Ja da var jeg også blitt ruger. Fikk satt inn et perfekt 8 delt egg, og fikk flere på frys. Litt rart å tenke på at en kanskje er gravid. Blir til man går å kjenner etter hele tiden ja. Skal ikke teste før 22 mai med blodprøve. Tenkte jeg skulle prøve å la være å teste selv, slik at jeg ikke får noen falske forhåpninger. He he spørs om jeg klarer å la være. Skal på jobb allerede i morgen, litt skeptisk ja. Får prøve å la være å stresse og ikke løfte tungt. Gratulere alle sammen med vellykket innsetting.
Hei alle sammen og lykke til! Jeg satte inn to frysegg på tirsdag, og har nå masse symptomer. Men jeg vet ikke om det er medisinene som gjør det. I det ene øyeblikket tror jeg at jeg er gravid, og i neste er jeg super pessimist. Ikke lett dette her. Hvor mange forsøk har dere hatt?
Gratulerer til deg også Smira:-) Ikke lett å være like positiv hele tiden.
For meg er dette det 5. søskenforsøket, du da?
Har prøvd å lage en liten oversikt over oss uke 18-rugere. Dere får rette opp hvis det er noe feil:-)
Smira, Ruger på 2 fryse-egg fra 24.april
Ann-ch.(36), Ruger på 2 egg fra 2.mai.
Kanskje i år?, Ruger på 2 fryse-egg fra 2.mai.
Mille38, Ruger på 2 egg fra 2.mai.
Junine, Ruger på 1 egg fra 2.mai.
Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.
Caroline85, Ruger på 1 egg fra 2.mai.
vera32, Ruger på 1 egg fra 5.mai.
Jeg har vært veldig positiv denne gangen, men plutselig våknet jeg med den ekle følelsen av at dette ikke går....jeg vet jo fra tidligere forsøk at det svinger sånn hele tiden, men det er ikke kjekt!!
Velkommen til de nye innpå denne tråden:)
Dette er vårt fjerde ivf-forsøk.
Brumm: Hvorfor skal du ta blodprøve så tidlig som den 13? Jeg har fått beskjed den 16?
Får dere tiden til å gå dere som er sykemeldt?
Håper dere har det bra alle sammen:)
Inatt var jeg sikker på at det ikke kom til å gå bra. Hadde ingen murring i magen eller noe. Men idag tidlig var murringen tilbake og brystene begynner å bli tunge. Blir litt positiv igjen. Jeg jobber, men tok det med ro sist uke. Denne uken derimot skal jeg være borte fra og med i morgen og til fredag i forbindelse med jobb. Er redd for å stresse. Det har jeg gjort ved tidligere forsøk. Jeg har sagt i fra på jobben til leder, men tror ikke han forstår hvordan det er å gå i slik behandling. Har noen av dere noen symptomer?
Håper noen av oss blir heldige på dette forsøket. Morsomt å følge med hvordan det går med andre og. Jeg har ingen barn fra før og dette er mitt fjerde innsett. Hatt to ferske og et tidligere frys. Testet svakt positiv ved en fersk innnsett, men det forsvant:( Håper det går bedre denne gangen. Har du flere barn fra før?
jeg har ingen barn og det er føste gang jeg ruger :)
puppa mine er drit vonde, men det var de før jeg satt inn egg. men brystvortene og rundt der er litt rødt. sikkert litt bivirkninger. i dag er jeg litt negativ. men positiv i går. prøver ikke å tenke så mye på det. men ikke lett.
jeg stresser ikke så mye, jobber ikke så mye heller. men det er litt sån slitsomt psykisk denne ventingen.
og jeg la merke til at jeg begynte å gråte veldig fort her etter jeg prata med noen i telefonen. det var ikke noe spesielt vi prata om. men sikkert bivirkning det å.
Flott med sammendrag Ann-ch. Kanskje vi skal ta med når vi skal teste?
Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai. Blodprøve 13.mai
Uff, akkurat nå føler jeg absolutt ingenting ang dette. PLutselig litt sånn der "ja, ja, går det så går det-holdning" :) Hehe... men hadde jo vært knall å få tvillinger da! Så hadde jeg jo fått 1/3 av ishockeylaget vårt på en gang :) Siden det ikke blir trillinger som jeg fleipet med her tidligere...hehe
Ja, man blir rimelig i psykisk ubalanse. Det går litt lettere for meg denne g.angen. Ved tidligere forsøk har jeg blitt så sinnsykt sint. Samtidig veldig trist. Nå er jeg emosjonell og gråter lett hvis jeg ser noe på tv. Tvillinger hadde vært supert. Min venninne satte inn to egg før jul og er nå gravid med tvillinger. Hun er heldig hun..... Det viser at det er håp. Det var hennes andre innsett og det var fryseegg. Jeg har fortsatt murringer i magen og tunge bryster. På klinikken ba de meg ta test på dag 16. Lenge å vente det.
Et mirakel til? Ruger på 1 egg fra 30.april
Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.
Dette er vårt første søskenforsøk. Har vel kanskje på følesen at det ikke blir noe søsken av dette forsøket, det er lett å bli litt pessismistisk i jakten på symptomer...
Mille38, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 16.mai.
Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 13. mai.
Caroline85, Ruger på 1 egg fra 2.mai. Teste 16 mai
Junine, ruger på 1 egg fra 2 mai. Skal egentlig teste 16 mai.
I dag har jeg hatt en skikkelig sinna-dag. På jobben i dag holdt jeg på å sprekke over filleting som ikke gikk som de skulle med en gang. Samtidig holder jeg på å grine over alt også. Herlighet for et berg og dalbane tilværelse dette er. Jeg er optimist det ene øyeblikket og pessimist det neste. Må nesten le litt av meg selv:-)
Uff, idag er skikkelig deppedag...trist og lei og føler at jeg aldri kommer til å bli gravid. Har slett ikke lyst i barnedåpen til tanteungen den 18.mai. Og spesielt ikke dersom testen den 13.mai blir negativ. Er bare skikkelig lei hele dritten.
Uff så kjipt. Den tærer virkelig på psyken denne ventingen! Jeg er skikkelig ustabil iallefall, og i dag har jeg hatt en dag hvor jeg ikke har hatt noen følelse av hva som helst. Skjønner godt at du ikke har lyst i dåp om testen blir negativ. Jeg har fått beskjed om å teste etter 14 dager, altså den 16 mai. Det har jeg IKKE tenkt å gjøre(om ikke mensen har kommet før det da)! for da tror jeg det kommer til å bli en veldig vanskelig 17 mai og skulle stå å rope hipp hurra til kjente unger i toget.
Prøv å ikke tenke på den dåpen enda. Ta en dag av gangen og prøv å finne på noe som du liker å gjøre og som kan ta tankene litt bort fra alt gravidestyr.
ja det er ikke noe gøy å føle seg sån. jeg og er litt sån trist, føler meg litt ensom for samboer jobber dag og natt helt til over 17mai, så han kommer bare hjem å sover å drar igjen.
tror det er lurt å prate med hverandre om hvordan det er. hverfall vi jenter trenger å få det ut.
når vi er triste og leie så får vi finne på noe gøy så tiden går. være ute i det fine været, vaske huset. dra på besøk, dra å shoppe osv. vi må ha noe annet å tenke på.
men når er det man egentlig kjenner symptomer? og når kommer mensen hvis det ikke går?
Når man kjenner symptomer? Nei, si det... tror vel egentlig de fleste ikke merker så mye før mensen plutselig ikke dukker opp :) Det er bare her inne på bim at alle overanalyserer alt og kjenner symptomer nesten fra før eggløsning :) Hehe... leste forresten en tråd der ei kjente det fra dagen etter eggløsning pga bekkenløsningen?!?!? Hallo???? Egget fester seg jo ikke da og ingen skal fortelle meg at man kjenner noe som helst før egget fester seg!!! Hehe...
Her har murringene blitt borte. Bare masse utflod. Har våknet på natta de to siste nettene og det er rimelig kliss vått for å si det sånn... *sorry detaljene*. Veldig vanntynt. Har dere det også sånn? Jeg bruker crinone, så mest sannsynlig er det vel den som gjør det slik...
ja jeg og blir litt klissete om natta, må ha på truse, det er nok den crinonen tenker jeg.
føler seg litt sklissete da ja. he.
blir spennende om dette går. håper at alle her får det til. men egentlig er de 3 føste mnd ganske skumle/spennende da. men vi må tenke positivt og ta var på kroppen vår. ta det helt med ro liksom.
Jeg har iallefall ingen symptomer, og jeg tror heller ikke det er noen vits i å lete etter symptomer før bortimot testdato. For et par dager siden fikk jeg også masse tyntflytende utflod. Bruker crinone jeg også. I tillegg har jeg begynt å få antydning til ømme pupper, men det har jeg alltid før mens allikevel.
Jeg har heller ingen god følelse i dag, men da er jeg jo i godt selskap virker det som! Har ikke hatt mulighet til å slappe av i det siste i det hele tatt - det stresser meg, og gjør meg bare enda mer sliten.
Og når symptomer gjelder, så glimrer de med sitt fravær. Men når enkelte kvinner føder i do og påstår at de ikke visste at de var gravide, så er det vel håp for oss symptomløse rugere også!;-)
Hei jenter:-)
Nå har det det snart gått en uke og det er bare en uke igjen til svaret,phu!!! Kjenner meg igjen med symptomjakten,og det er vanskelig å la være. Jeg hvet iallefall at crinone gir graviditetssymptomer så det er helt umulig å vite. Jeg går på cyclogest denne gangen,men i følge bruksanvisningen ( som forøvrig er på engelsk ) er det ikke mye bivirkninger på den???? Er fortsatt oppblåst,ømme pupper,stikninger og mensmurringer innimellom. Prøver å leve som normalt og gjør det jeg føler for,uten å løfte tungt,så får vi holde ut litt til:-)
Ha en strålende rugedag i solen jenter:-)
Hei hei! Strålende dag idag også jo! Håper virkelig været holder seg slik til ...tja, ut september om det ikke for mye å be om?!? :)
Har drevet og ryddet litt i boden. Kommer nemlig sånn containerbil rundt i borettslaget her i løpet av kvelden. Greit å få kastet en del søppel man samler på (kjekt å ha vettu...) Så nå fikk vi plutselig mye bedre plass i boden ja (og på "barnerommet",som enn så lenge er tørke/rote-rom :)...) Satser på at det snart må ryddes klart til tvillingene kommer :) Hehe...
hehe.. ja det er vel litt tidlig vel ;) men det er fristende.jeg gleder meg så fælt til den dagen det står "gravid" på testen. :)
men nå er det ern uke igjen. på denne tiden ca om en uke så vet vi svaret.
Kanskje i år?, Ruger på 2 fryse-egg fra 2.mai.Blodprøve 23. mai -hjemmetest 16. mai :)
Junine, ruger på 1 egg fra 2 mai. Skal egentlig teste 16 mai.
Tror nok det er litt tidlig å teste Turbotrollet:-)))))
Selv om man gjerne vil. Eggløsningssprøyta kan sitte i kroppen inntil 10 dg så da kan man faktisk få positiv test selv om man ikke er gravid.
Ellers så snegler dagene seg fremover. heldigvis at været er flott så man kan være ute og gjøre ting.
Hvordan går det med Smira? Du er vel klar for test?
Jeg reiser en tur på hytta nå i pinsa så må klare meg uten pc frem til mandag. Kos dere alle sammen og god helg. Så håper jeg at neste helg blir en stor fest. ( For Smira og Et mirakel til? litt før ) .
Ann-ch.(36), Ruger på 2 egg fra 2.mai.Test/blodprøve 16.mai.
Kanskje i år?, Ruger på 2 fryse-egg fra 2.mai.Blodprøve 23. mai -hjemmetest 16. mai :)
Junine, ruger på 1 egg fra 2 mai. Skal egentlig teste 16 mai
Hei jenter,
jeg synes det er så nervepirrende dager for tiden. Har en ekkel følelse av at jeg skal få mensen hele tiden....ikke kjekt. Og ja, jeg har lyst å teste hver dag, men vet det er for tidlig.
Av erfaring fra tidligere resultat så vet jeg nok resultatet tirsdag. De andre forsøkene har mensen kommet på denne dagen. Får bare håpe jeg slipper det denne gang!!
Hvordan har dere andre det-moen symptomer på gang??
Ann-ch:God tur på hytten:) Synd du ikke har pc der da(eller kanskje like greit?) Man blir jo helt avhengig av å ha kontakt med mennesker i samme situasjon. Dere er gode å ha:)
Klem fra meg
Ah...endelig snart helg igjen :) Og ikke mange dagene før testing :) Har ingen symptomer. De ømme puppene er borte og murringene jeg hadde her i begynnelsen av uka er også borte. Ja ja...
Nå har jeg sittet og kost meg på verandaen og lest ferdig "Snømannen", men måtte gå inn nå siden jeg ble så snufsete og øynene klør. Gelede seg til bjørkepollensesongen er over! Så da blir det vel dr.Phil og litt lunsj før jeg skal på jobb.
Enn dere andre da? Noen symptomer eller gode magefølølser?
Hei igjen og god pinse:) Jeg skal ikke ta test før torsdag (anbefalt 16 dager etter innsetting), men vet ikke om jeg klarer å vente. Har fortsatt murringer nederst i magen, vært utrolig oppblåst og ømme bryster. Har hatt det slik etter tre dager etter innsetting. Men det er sikkert bare bivirkninger på medisin. Vært på reise i forbindelse med jobb. Vanskelig med sosiale settinger hvor alle drikker vin til maten og ikke jeg. Får mange undrende blikk. En kveld var jeg så trøtt at jeg sovnet kl åtte på kvelden. Har vært så utrolig trøtt.. Hvordan går det med dere andre? Har noen av dere testet?
Nei, ingen symptomer her i gården! Jeg skal også reise bort i pinsen, og er ikke tilbake før mandag kveld. Skulle jo egentlig ta blodprøve mandag, men det er jo helligdag - så da blir det tirsdag. Tror ikke jeg kommer til å ta noen hjemmetest mandag ettersom vi er bortreist. Ikke så gøy med negativ test når man er på besøk, men det kan jo være mensen kommer før den tid uansett. Prøver å være optimistisk, men det er ikke så lett alltid!
Et mirakel til? Ruger på 1 egg fra 30.april. Blodprøve 13. mai.
Ingen symptomer her heller - ikke annet enn at mensen ikke kommer.
Kanskje i år?, Ruger på 2 fryse-egg fra 2.mai.Blodprøve 23. mai
-hjemmetest 16. mai :)
Jeg har heller ingen symptomer enda. Puppene er ømme, men det er de alltid en uke etter EL uansett, så jeg tar ikke det som et symptom.
Hei hei! Bare innom og ønsker dere god pinsehelg! SÅ er det bare å krysse fingrene for positiv test over helga :) Uff, magefølelsen min er slett ikke bra, men gidder ikke tenke på det nå. Skal nyte frihelg og fint vær!
hvordan går det med dere jenter? får dere slappet av litt i pinsen da?
nå er det 5 dager igjen til test på noen av oss. og ikke så veldig mange dagene til dere andre. blir så spennede å høre hvordan det går med dere når testen er tatt.
Har bare koset meg så langt i pinsen. Gått tur og sett film. Spiste reker i går og idag skal vi grille. Nam :)
Har begynt å få litt murringer i magen nå etter at absolutt alle symptomer forsvant her på mandag/tirsdag :) Så nå håper jeg bare det er tvillingene som forårsaker dette :) Haha... Har jo ikke hatt noe bivirkninger av medisinene, så regner med det ikke er det :) Men kan jo så klart være vanlig pms da... Heldigvis skal jeg teste tirsdag!
symptomer.. hmmm.... jeg har fortsatt ømme pupper, små murringer noen ganger. hva skal man se etter liksom.
ja tenk om begge egga har festa seg. Tvillinger a gitt. dobbel lykke :) du er heldig som kan teste på tirsdag. det er så kjedelig å vente å vente og vente.... men funker det her så må man jammen meg vente i 9mnd også. heheheh... hvordan skal det gå :) ja tenk om vi kan bytte til 1 trimester debatten. det hadde vært noe det :)
jeg har jobba hele helgen jeg men har fri i morra, så da skal jeg bare slappe av :) håper det blir like fint vær som det har vært lenge nå.
Huff... tok en test jeg nå. Eller dvs to tester :) Hehe... en billigstrimmel og en billig stav. De ble jo som forventet negative, men etter ca 5 min dukket det opp en svaaaaaaaaaaaak strek på staven. Huff... har jo fått sånne skyggestreker før på disse stavene, men gjett om det tuller med hodet! Trøster meg med at det er for tidlig å teste ennå. Er jo 10 dager etter innsett (hvis man teller dagen etter innsett som dag 1)
Er det fortsatt noe håp tro? Får jo heldigvis sikkert svar i morgen da :)
Begge testene mine fikk jo sånne streker jo... Vet jo at de er ugyldige dersom de kommer etter at det har gått 10 min. Men den ene kom jo etter ca 5 min og ellers har jo testene mine ALDRI skiftet farge uansett hvor lenge de har ligget og uansett hvor mye jeg har stirret på dem :)
Kommer vel til å ta en test til i kveld og en i morgen tidlig :) Hehe...har jo mange tester liggende og må jo bruke dem opp for SKAL jo være gravid nå!!! hehe
JIPPI!!!!! Har akkurat tatt test og det kom opp to tydelige streker:) Er så glad. Endelig gravid etter mange forsøk. Nå gjelder det å holde den/de på plass. Satte jo inn to egg. Hvordan går det med dere andre. Håper alle blir gravide!
Så flott Smira:-) Gratulerer så mye. Håper vi kommer etter med samme resultat!
For min del har det vært en frustrerende helg. Våknet på lørdag morgen med mens-smerter og brunlig utflod ( hadde sex kvelden før ), så var sikker på at nå var det over.Var da på dag 8 men synes det var veldig tidlig å få negativt resultat. På de andre forsøkene har jeg fått mens fra dag 11- 14. Puppene er fortsatt ømme men ingen mens-smerter og minimalt med brunt utflod så da får jeg prøve å være positiv litt til:-)
Går det bra med dere andre?
Smira, Ruger på 2 fryse-egg fra 24.april. Positiv Test :-)
Ann-ch: er det ikke sån at man kan få festnings blødning da? kanskje det er det. tenke positivt og håpe på det beste. du skal teste 16 du også. det er så lenge å vente a gitt.
det går nok bra ;)
Takk for gratulasjoner! Jeg hadde litt rød utflod igår, mer som et par dråper lyst blod. Så gikk det over. Så ikke gi opp håpet enda! Det blir spennende å se hvordan det går med dere andre. Håper på mange positive tester!!!