GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kompliserte svangerskap

For noen gravide er ikke alt bare enkelt og greit. Årsakene kan være mange og man går og bekymrer seg for om det går bra eller ikke.
Nok et spørsmål fra meg, denne gangen om svangerskapskløe....
13:39 2.05.2008
Jeg har svangerskapskløe med noe forhøyet verdier på de blodprøvene de tok på tirsdag.

Skal på Ullevål på onsdag igjen og snakke med lege samt ta nye blodprøver. Jeg finner ikke så veldig mye informasjon vedrørende dette tema så lurte på om det er noen her inne som har opplevd det samme. Ble litt nervøs når det lille jeg fant fortalte at ved høye verdier kan det føre til fosterdød.... De holder det jo under oppsikt sammen med alt det andre, men dette synes jeg var det verste :-(

Noen som kan fortelle litt og kanskje berolige meg?
Bjørnen Collargol*gravid*
Sv: Nok et spørsmål fra meg, denne gangen om svangerskapskløe....
10:56 6.05.2008
Har snakket med jordmor i dag. Hun har forberedt meg på innleggelse og i verste fall ks for å få ut ungen fort.

jeg har begynt å klø inne i hendene og under bena til tross for de medisinene jeg har fått og det er ikke noe godt tegn....
Men jeg skal på Ullevål i morgen og er veldig spent på hva de sier der!
15:25 7.05.2008
Økning i verdiene her så da måtte jeg forberede meg på inleggelse og forløsning av jenta mi i helgen.
Skal ta nye blodprøver på fredag og dersom de ikke har blitt bedre så blir jeg nok mamma en god del før termin...
21:34 20.05.2008
jeg hadde dette sist svangerskap og går til oppfølging på ullevål denne gangen og pga. forhøyede lever og galle verdier

det stemmer at i værste tilfelle så kan dette føre til fosterdød
derfor skal man følges opp regelmessig med måling av babyen og ctg samt nye blodprøver
i noen tilfeller blir man lagt inn til oppservasjon og evt KS
mens andre tilfeller så vil man helst at babyen skal kunne være i magen til uke 37 men da blir det som regel avtalt igangsetting eller KS
for risikoen for fosterdød øker jo leenger mot termin man kommer
derfor er det sjeldent at en med betraktelig forhøyede verdier på lever og galle går lenger enn uke 37

masse lykke til
Cerraliz
10:07 22.05.2008
Jenta vår ble tatt 5 uker før tiden med ks. Hun har det helt supert og er nyydelig :-)

Klæm
18:50 22.05.2008
så bra at alt gikk bra med dere
å gratulerer så mye med jenta
Cerraliz
20:50 16.06.2008
gratulerer med jenta!!!! hva er andre tegn på forhøyet verdier?? har kløe blemmer i føtter og hender...kvalm og rar i hodet
Anonym
13:52 17.06.2008
Så vidt jeg har forstått så er det bare kløe og evt gulsott. Får man gulsott er det virkelig akutt fare på gang.

Dersom du har så kløe og blemmer bør du vel kanskje ta kontakt med legen omgående og få sjekket det!
Bjørnen Collargol
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------