Ikke den som svarte tidligere her, men det er jo veldig subjektivt da, og det blir bare krangel av det:P
Anonym
Sv: Styggeste navnene dere vet??
23:44 2.05.2008
Synes du Erling er stygt?? Det er jo et ganske "vanlig" navn, eller..? Men jaja.. Synes mer sånne Oddveig og Hagbart er stygge jeg da.
Anonym
23:47 2.05.2008
Fordi det alltid vil være noen her inne som heter det selv, har ett barn som heter det eller er glad i noen som heter det.... og da er det helt unødvendig å remse opp. alltid noen som blir lei seg av slike tråder ..... derfor er det frekt .....
Anonym
23:42 2.05.2008
Jeg ber på forhånd om unskyldning om noen av dere/barna deres heter:
Tone, Tora, Undis
Harry, Sigvart
(det er nok heller min assosiasjoner til navnene jeg ikke liker)
Anonym
23:44 2.05.2008
Jeg tror jeg velger å la være å svare på dette jeg i frykt for å fornærme noen, hehe.. Skjønner godt at folk trykker på anonymknappen:)
Sikkert mange som ikke liker navnet til lillegutten min også!
Jo, jeg synes Tone er stygt ---- Den mest kyniske (og styggeste) kjærringa jeg vet heter det og det navnet gir meg dårlige assosiasjoner.
Dessuten synes jeg det er et ord for noe mer enn et navn...... som tonedøv, hører du tonen.... finner dere tonen med hverandre osv....
Bestemora mi heter også Tulla;) Elsker dama, men misliker navnet:) Så beklager om du ble støtt, det var absolut ikke ment som noe personelig angrep på din avdøde mor. Men jeg liker fremdeles ikke navnet..
Det meste som slutter på -(s)ander, og da fortrinnsvis de "nye" overfeminine poppisnavnene som nærmest kastrerer guttene fra de er døpt.
Anonym
10:34 3.05.2008
Min sønn heter Sander. Det er et gammelt slektsnavn i min slekt, og ikke det minste feminint. Mente du det også?
Anonym
09:38 3.05.2008
Njål og Sjur.
Anonym
10:33 3.05.2008
Trym. Høres ut som noe man har harket opp og spyttet ut.
Anonym
10:41 3.05.2008
Du lenger opp med den døde moren..Min mor er også død og jeg regner med at hennes navn kan komme opp her en eller annen gang.. Du bør ikke ta deg nær av sånt. Det er alltid noen som ikke liker navn.
Jeg for min del kan ikke fodra chrisander, carosander, alvarin, leah, sivert eller heidrun
SERIØST tåler ikke folk å høre at navnet på barnet, samboer, mor, far eller dere selv for den slagskyld er styggt.. herre gud, ta dere sammen.
syns det er gøy med en sånn tråd jeg. viss ikke dere liker det så LÆVÆRE å lese da for fanken!
Synes jeg er mindre pene navn, men det er min personlige mening og jeg sier unnskyld på forhånd om jeg fornermer noen...
:)
Anonym
14:06 3.05.2008
si meg en ting: tåler ikke folk å høre at ikke alle har samme smak eller?? om en heter ola f.eks og en ikke liker navnet ola så har det jo ikke med personen å gjøre, men navnet...
mange mindre fine navn, men vi har da et navn alle sammen og gud så kjedeli det hadde vært om alle het det samme fordi foreldra likte de samme navna...
Se på profilen min på gulljenten min som heter Tora Helen så får du kanskje andre assosiasjoner ved navnet..Synes navnet er nydelig--Ikke manndig en plass!!!!!!!!!!!
Utrolig tåpelig tråd som jeg selvfølgelig ikke klarte å styre unna..Lurer på hva poenget med en slik tråd er..For morsomt er det ihvertfall ikke..gjesp!!!!
Arne-Bjarne og Harry-Jomar
Gørdis-Chrestine og Klara-Kleopatra
I kombinasjon selvfølgelig;)
Anonym
20:45 3.05.2008
Litt hardt å si det er de styggeste navna jeg vet, men jeg liker IKKE :
Henrik
Fredrik
Leander ( + alle i samme gata)
Sander (mangler noe.....)
Kevin
Adrian
Maximilian
Renate
Bente
Torunn
Nathalie
Anonym
20:58 3.05.2008
Synnøve
Torill
Siv
Marve
Erling
Ulf
Anonym
21:01 3.05.2008
Leander
Chrisander
Tony
Savannah
Anonym
22:47 3.05.2008
No må dere kutte ut. Synes det er så ufattelig mye surmuling på denne siden. Trudde det skulle vere interessant å lese på dinbaby.com.
Herregud.... har dere ikke bedre ting å spør om
Anonym
22:58 3.05.2008
Linus er helt forferdelig... Tenk deg en gammal mann som heter det da :S
Anonym
23:08 3.05.2008
Linus og Maximus
Anonym
14:26 4.05.2008
Jeg liker ikke disse:
Tone
Bettina
Hilde
Gerd
Tora
Torill
Per
Arne
Gudmund, Gudleik osv
Ola
Hermann
Henrik (henry), Harry, Harrald (gammel-gubbenavn)
Sorry til dere som har barn eller personer dere er glad i som har noen av disse navna - dette er ikke personlig! Liker ikke navna bare ;)
Anonym
15:00 4.05.2008
Jessica
Vanessa
Cassandra
Sandra
Kenneth
Tommy
Carosander
Chrisander
o.l.
Anonym
19:45 4.05.2008
Falk og Balder. Det heter barna til søskenbarnet mitt. Grøss
Anonym
20:03 4.05.2008
Falk og Balder er jo superflotte navn! Sterke og individuelle.
Liker ikke dillete navn som Leander osv.
Anonym
20:09 4.05.2008
Jeg synes egentlig ikke så mange navn er stygge,men jeg synes navn kan bli stygge på dialekt... F.eks i Hedmark:
Sander er vel ikke mer pompøst og komplisert enn Knut og Trond.
Anonym
23:56 4.05.2008
jeanette, veronica, therese, linn, marita, siv, michelle, tommy, jonny, ronny, kim, raymond, julian, mikael, andre
Anonym
00:58 5.05.2008
Gunnar
Kåre
Herman
Torstein
Oddvard
Geir
Magnus
Storm
Brynjulf
Carosander(what the fuck liksom???)
Leif
Svein
Morten
Nils
Truls
Per
Ole
Olav
Olaf
Henrik
Petra
Olga
Synne
Alva( høres jo ut som en alv, jezezz)
Trude
Silje
Anna
Anonym
01:08 5.05.2008
Ulvar er jo helt jævlig! Haha
Linus - høres jo ut som et lite plagsomt innsekt.
Nikolai
Lukas
Noa
Odin - bikkja til et vennepar
Ulrik - bikkja til naboen
Ludvig
Sander
Adrian
Michelle
Chritell
Linda
Hilde
Mariell
Isabell
Celine
Maria
Mar ie
Anonym
21:22 5.05.2008
Jeg er visst helt off jeg, for jeg synes stort sett de fleste navna som er ramsa opp her er fine.
Men ett navn jeg ikke liker, og det er KUN pga vedkommende som heter det, er:
Gronya- det er ett jentenavn, ei jeg ble kjent med i England het det
Enig med anonym over her.. Ulvar tar virkelig kaka.. stakkars barn.. Er jo dømt til å bli erta..
Anonym
22:01 5.05.2008
Rart du sier det. Jeg får vanligvis utrolig mange komplimenter for navnet hans jeg :-) Enten så er det smaken til alle andre som er gale, eller så er det din :-)
Ertet blir han nok ikke, ikke med det utseendet og den personligheten han kommer til å få ;-)
Og er ikke mye synd på ham heller, han har det faktisk helt perfekt han!
Synes i grunnen mer synd på barn som vokser opp med mødre som lærer dem å bli mobbere, for mobbere har det aldri helt godt med seg selv...
Hm. Høres som du har snudd på Vegard Ulvang også slått det sammen til din egen "navnemix"... Jeg synes også det kanskje var litt for spesielt. Men hver sin smak..
Anonym
22:08 5.05.2008
Hehe, ja det skal være visst :-) Kan jo opplyse om at det er et eldgammelt norrønt navn som betyr ulvejeger.
Ulvar Johannes er ihvertfall verden fineste gutt, og jeg er sikker på at ingen kommer til å dømme ham utifra navnet hans.
Utenom enkelte mødre kanskje, men de har forhåpentligvis vett til å holde det for seg selv :-)
Pussig at DU av alle syntes synd på barn som har mødre som mobber.. Du har da strengt tatt et veldig godt kjent alter ego her inne som slenger dritt til alt og alle. Digg med to brukerkontoer? En snill og en bitchy?
Anonym
21:26 5.05.2008
Vel, det er to navn jeg synes er utrolig stygge...
Finn og Idun.
Anonym
21:44 5.05.2008
Er ikke så veldig mange jeg syns er fææle, men syns litt synd på nevøen min som heter william carelius.. willliam er jo fint, men Carelius...? Pappan hans sa i dåpen "han kommer nok til å bli erta" også flira han..
syns ikke så mange navn på R er så veldig fine, vet ikke hvorfor..
Liker ikke så godt engelske navn på norske barn (skjønner det jo hvis de har engelske foreldre) men uttalen blir så rart hvis du heter f.eks Joshua eller Jessica eller noe sånt.. særlig hvis du heter hansen til etternavn.. hihi :p
nakker om navn i dialekt.. Kjenner ei som heter Maren og vi oppi Trøndelag sier det navnet rett frem.. Men hadde ei i klassen som var fra Østlandet og hun uttalte det; MAARN! :-0
Alle sier; det er ikke personlig. Jeg mener at de fleste navn man synes er mindre pene har noe sammenheng med at man misliker mennesker som har eller man forbinder med de navnene. Så personlig er det nok, bare ikke mot ALLE personer med det navnet. Skjønner?