GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Noen som har født på Ullevål?
01:55 3.05.2008
Skal selv føde der og lurer på om noen vil dele erfaringene sine? (Tenker spesielt på overnatting til far og evnt overflytting barselhotell, men også annet - og hvis det er noen tips og råd..)
Verdens_lykkeligste
Sv: Noen som har født på Ullevål?
19:02 4.05.2008
Da er jeg i mål, og har jo født på Ullevål. Kom hjem i går, så det er ferske erfaringer :)

Jeg hadde planlagt keisersnitt, og vi fikk beskjed om at det ikke var aktuelt med overflytting til hotellet. Barseltid var i utgangspunktet kalkulert til hjemreise på 3 dagen etter snittet, tvillinger eller ei. Men nå tror jeg at de som får tvillinger ikke blir kastet så fort ut hvis man trenger en ekstra dag eller to. Dersom du føder vaginalt kan det jo være at du kan få komme på hotell kanskje?

På barsel er det siesta mellom 13-16 og 22-08, så far kan ikke være der i den tiden. Hvis du har enerom er du jo litt mer fleksibel til å smugle inn pappen, og de med tvillinger blir prioritert for enerom.
(Jeg var 7 netter på barsel, og bodde alene i 3 av dem)

Jeg var på barsel B og der hadde de ikke tvillingammepute, så det ville jeg tatt med tror jeg. Stolene på rommene er ikke spesielt gode til amming, så det eneste du virkelig får praktisert på en komfortabel måte er amming av ett barn liggende i senga. Ellers får du det meste du trenger til deg selv og babyen. Babyklærne (bodyer og sparkebukser) er veldig store, så hvis du får små barn vil de antatt drukne i sykehusklærne. (selv om det er litt sjarmerende) Luer og sokker til barna har de ikke, så det kan være lurt å ta med. Toalettsaker må man jo selvsagt ha med.

Det var veldig mange hyggelige jordmødre og pleiere på barsel. Det var mye omsorg og dedikerte mennesker. Noen unntak finnes det alltid, og det er jo travelt, jeg synes likevel jeg fikk masse hjelp og støtte.
Nå ble mitt barselopphold temmelig spesielt siden jeg hadde ett barn på barsel og ett på barneklinikken, så helt representativt er det jo ikke.
Men jeg ble positivt overrasket over barsel, man har hørt så mye rart.

Lykke til! Det er bare å glede seg!

Tvillingerimai
08:53 5.05.2008
Hei
jeg var veldig fornøyd med ullevål. jeg fødte 3 mars.. i dagene før fødsel var jeg både innom føden og obs posten.. utrolig hyggelig folk. etter fødselen bodde jeg på barsel b.. Jeg syns de var veldig flinke der, men de kommer ikke løpende så du må be om hjelp. Den eneste jeg kanksje var litt missfornøyd med som litt skyldes meg selv var at jeg at jeg ikke ba om hjelp til amming fra dag 1.. jeg fikk mest hjelp fra barna var 2-3 dager.
Jeg bodde der i en uke og fikk ha mannen min der hele tiden.. det var veldig viktig for meg. vi hadde først et stort rom med eget bad.. for så et mindre rom uten bad. Ved at jeg hadde mannen min der avlastet vi personalet en del. Du møter mange forskjellige i løpet av en uke, alle har ulike oppfatninger om amming, hvor mye de tilbyr hjelp osv. f.eks var det alltid en nattevakt som tok de i noen timer så vi fikk sove litt. Når en bor på barsel får en også som regel snakke med de som var med på fødselen.. jeg griner bare jeg snakker om noen av de.

ta med morgenkåp, kjekt når du skal traske til dusjen. det som også var veldig fint på barsel var det å spise når du var sulten. bare å hente seg når en følte for det.

de sier at alle med tvillinger kommer på barsel, ikke lov å bo på hotellet med to. evt kan jo far bo der ( betale selv) om det ikke er plass på barsel.
bøllefrøene
23:29 5.05.2008
Nå hadde ikke jeg noen vanlig tid på Ullevål, i.o.m at jeg lå bare tre timer på Føde B ;)
Min barsel tid tilbrakte jeg på Obs.Posten, da jeg allerede hadde rom der ( hvor jeg lå i nesten 4 uker:) Ungene lå på Nyfødt intensiven.

Men: det skal sies at absolutt ALLE jeg kom i kontakt med på Ullevål var helt suverene! Jeg følte meg så ivaretatt og trygg! De gjorde dagene mine litt lysere :) Fantastiske jordmødre og leger!!!

Tilde og Sarah - 2 små nøster!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------