Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Kattungen og fest deg godt lille spire:-)
23:34 3.05.2008
Hvordan går det med dere? Her går det bra:-) Er 10+1 og har allerede vært på ul! Alt så bra ut!! Er så glad og bekymret:-) Formen er begynt å bli bedre, har vært utrolig kvalm og dårlig..
Kattungen ser jeg her inne noen ganger, men fest deg godt lille spire har desverre mistet. En kjempetragisk historie, og har satt prøvingen på vent. Noe jeg skjønner meget godt. Hvis du leter bakover, så finner du sikkert den, men anbefaler deg ikke å lete og lese...
Bra at formen din er bedre! Og var det ikke spennende på ul? Se på det lille hjertet som slo? Og nå er det ikke lenge før du kommer over til oss! Det er en lettelse, å krysse 12 uker, om jeg så skal si det selv, og det gjør jeg! =)
Hei!
Åååååå, så fantasktisk at UL gikk bra. Denne gangen går det supert for deg, det er jeg helt sikker på! Skjønner godt at du har bekymringer, men det blir lettere for deg når du kommer over forrige "mistedato" og opplever at alt er bra, det skjedde hvertfall med meg. Nå er jeg ikke bekymret overhodet lengre, rart?
Er nå 19+4 og venter en lillebror til gutten vår:) Det blir skikkelig stas, og synes det er topp med 2 gutter så nær i alder, håper de kommer godt overens! Jeg har vært kjempedårlig og kaster fortsatt opp om mrg, men har gått opp litt nå, så nå er jeg bare 2 kg i minus fra utgangspunktet. Har vært sykmeldt i 2 mnd og lillegutt har vært masse syk og jeg har blitt smittet av han fl ganger, så nå har jeg bihulebetennelse, grrrrr. Men likevel går det bedre. Håper du slipper mer kvalme, FØLER med deg!!!
Som du så over så mistet fest del lille spire en liten gutt. Det var utrolig trist, og jeg anbefaler deg at du ikke leser om det før du føler deg tryggere. Men det var grusomt, for både hun og alle trodde at det skulle gå bra og var ved godt mot. Hun har som hun over skrev, tatt en lang pause fra babylagning, og vil ut å reise, trene og kose seg med sin kjære.
Ser deg om bare 2 uker her inne, det blir gøy! Masse lykke til og håper du klarer å roe deg og bekymre deg litt mindre i tiden fremover.
Nei og nei og nei!!!! Så utrolig kjipt altså:-( Håper hun får en ordentlig utredning..Dere skjønner at jeg så et innlegg med et nick som lignet så veldig på hennes, der det sto noe om exu osv..men tenkte at det kunne ikke være henne som hadde opplevd exu så langt på vei så slo meg til ro med det..Huff, stakkars, stakkars henne..
kattungen:
Så fantastisk at du får en gutt:-) Jeg fikk en veldig guttefølelse på ul!! Ønsker meg egentlig en gutt til, jeg. Er en sånn ordentlig guttemamma, men blir glad uansett hva jeg får. Med sønnen min ønsket jeg meg en jente, helt til han ble født..da kunne jeg ikke forstå at jeg hadde ønsket meg noe annet enn akkurat han, og slik blir det nok neste gang også:-) I morgen er det ny ul, er ikke så nervøs nå lengre etter første ul er overstått utrolig nok:-) Magefølelsen er veldig god, så velger å stole på den..
Måtte bare bla med nedover for å høre hva som hadde skjedd. Er helt herdet på de tingene der selv om det jeg har opplevd ikke kan sammenlignes med det fest deg godt lille spire har gjennomgått..Det er virkelig ingen grense for hva hun skal måtte gjennomgå..Skjønner godt hun tar en pause nå etter alt det triste.
Nettet var borte så fikk ikke svart før nå. Kanskje, det var likegreit at d leste det og så hva som hadde skjedd. Og som du så, var jo ikke dette noe vannlig forløp. Synes utrolig synd på henne og hva hun og mannen hennes har gjennomgått. Håper at de får et barn til slutt etter alt strevet.
Rart det du sier med gutt/guttefølelse. Hadde det som deg, ønsket meg jente 1. gangen (men hadde guttefølelse). Og nå som jeg har gutt, så er det så gøy at jeg liksom ikke klarer å forestille meg noe annet. Var helt sikker på gutt også denne gangen, rart det med magefølelsen:) Men selvfløgelig er det like gøy med jente, bare mangler erfaring på området, hehe.
Hei igjen:-) Da var også UL nr 2 overstått!! De to UL var bare med halvannen ukes mellomrom:-) Den første var privat for jeg klarte ikke å vente til denne..Sa ikke et ord til gynekologen på mandag at jeg hadde vært for halvannen uke siden, da måtte jo hun trodd at jeg var helt sprø:-) Det gikk veldig fint med den lille, den hadde vokst mye på halvannen uke:-) Nå har jeg begynt å innstille meg på at dette skal gå fint!!! Har vært på første ordentlige kontroll hos lege i dag:-) Skal til ny UL når jeg er 14+6. Tror magen er større nå enn den var i uke 19 sist..Rart at det ikke ringte noe bjelle, men, men..går ikke an å tenke på snøen som falt i fjor!