Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)
Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
definisjon på rasisme
22:07 4.05.2008
Etter FNs definisjon er rasisme:
«…enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»
dere skal være litt forsiktige å slenge ut om å kalle folk rasister.
å mislike en type folkegruppe på grunn av dårlig erfaring og traumer er ikke rasisme men fremmedfrykt og ikke hat i seg selv om mennesker kan si det.hat bekrepet er lett å si om noe skremmer en eller man misliker noe.
vedkommende som blir hetset for dette har virkelig ikke gitt uttrykk for å handle ut ifra sine erfaringer med svarte mennesker men fortalt verbalt her inne hva hu syns om dem og ikke handlet ut i fra hva definisjonen er på rasisme.hu er redd og det har hun all grunn til å være etter det hu har opplevd.
selfølgelig...noen ganger så er det bedre å holde meningene sine for seg selv og hu var kanskje litt dum i måten hu uttalte seg på men har dere hørt om empati?
skal jeg legge inne definisjonen på hva mobbing og diskriminering er i samme slengen eller???
det er ikke hakket bedre enn rasisme kan jeg fortelle dere...
Hvis jeg stadig skriver her inne at jeg hater damer som jobber i matbutikk. Jeg vil ikke snakke med dem og jeg ser automatisk ned på dem. Jeg gjentar igjen at jeg virkelig hater de som jobber i matbutikk. Grunnen min er at jeg en gang jobba i matbutikk selv, og ble slått ned av noen kollegaer. Jeg unngår dem og vil ikke snakke med dem, dog jeg har ikke noe problem med å stadig kritisere alle matbutikkjobbende damer selv om jeg ikke kjenner dem.
Så kommer en bruker og sier at det er ille av meg å henge ut disse damene på den måten, de prøver tross alt å tjene penger.
Hvem er verst? Hvem må skjerpe seg? Hun som sa at det er feil av meg å oppføre meg sånn?
..og sånn forresten; hvis dere syns så jævlig synd på rasister så hjelper dere dem ikke mye med å stadig lage nye tråder om dem.
Jeg har aldri STADIG skrevet inn noenting som helst! Jeg skreiv på den tråden som HANDLET om dette med rasisme om denne episoden jeg har vært borti, og skreiv det på den måten jeg føler det! Har skrevet i ettertid at jeg har ikke clue om det er rasisme, men rekker ikke skrive dette før folk slenger ord i kjeften på meg om hvor rasistisk jeg er. Om du hadde blitt banket av kollegaer,og sliti med det både psykisk og fysisk lenge etterpå, hadde ikke jeg kallt deg rasist om du hadde vært skeptisk til dine nye kollegaer!
Nei det kan du godt si, Fiffi, men jeg tok meg ihvertfall et godt tak i nakkeskinnet og ristet litt. Fra i morgen skal jeg også begynne å bli mer empatisk. Koste hva det koste vil. Det er så deilig med mennesker som får en til å våkne litt. Skjerpe seg litt, liksom...
Takk, HI!
Og PS forresten.. Har ALDRI sagt at jeg ser NED på andre mennesker. Ser ikke NED på sorthudet mennesker. Ser ikke ned på noen!!!! Har sagt at jeg er REDD! Ser man ned på folk man er redd for? Ikke jeg iallefall...så ikke lag mer styr av det enn det egentlig er.
Du har sagt at du HATER svarte menn. Er det bedre enn å se ned på noen?
Hvis det var lite styr du ønsket deg, hadde det kanskje vært fornuftig å holdt en litt lavere profil her inne.
Neida. Men nå får du se da. Går og legger meg så får dere hobby psykologer som vet ALT om hvordan ALT er, sitte her å spekulere om det går ann å ha psykiske problemer som ikke kan håndteres med, så får dere si i fra hva konklusjonen blir. Om dere tror dere har fasiten på hvordan jeg blir kvitt angsten for sorthudet mennesker, får dere si i fra, så skal jeg bruke de pengene på å rådføre meg med dere isteden, og det er ikke snakk om lite penger heller! Så dritt jeg ikke traff dere for 3-4 år siden. Hadde spart meg for masse nerver og anfall...hmmm...Kanskje dere kan kurere ryggen min også? Som spesialister har brukt 3 år på??? *venter spent*
eehh, hvis man HATER noen fordi de er somaliere saa passer jo det ganske saa perfekt inn i FN-definisjonen du siterer her. Bare fordi hun er redd og hadde en daarlig erfaring med noen menn som var somaliere, saa er det mer enn fremmed"frykt" naar hun gaar ut og sier hun hater dem alle sammen - da er det fremmedHAT, ogsaa kjent som rasisme... Hadde hun sagt hun kun hatet de som gjorde dette mot henne hadde jeg vaert enig med deg.