GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Beskriv svangerskapet

I dette forumet inviteres du til å beskrive hvordan du har det der hvor du er i svangerskapet. Det er opprettet ett hovedinnlegg for hver uke - og vil du bli med går du inn og legger inn ditt bidrag under relevant uke. Legg vekt på hvordan du føler deg, hva du er opptatt av, hva som evt. plager deg. Takk for ditt bidrag!
Med vennlig hilsen Jordmor Siri
Blodårene sprekker!!! Noen andre - kan det stoppes???
12:37 5.05.2008
Huff. jeg er snart 7 mnd på vei. Allerede da jeg var 5 mnd på vei oppdaget jeg at huden var misfarget på innsiden av det ene kneet. Det viste seg at det var blodkarene som sprakk....

Nå har det spredd seg oppover låret, og jeg ser ikke ut - kan aldri vise meg i shorts mer. Jeg venter bare på at det skal spre seg oppover magen og opp til ansiktet.... (litt dramatisk, kanskje, men).

Er det noen andre som har opplevd dette tidligere og som har blitt seende OK ut igjen etter svangerskapet, eller er man "merket for livet"? Noe som kan stoppet dette? Har lest om støttestrømper et sted, men det er vel mer for leggene og ikke for innsiden av knærne og lårene.....

Jeg var forberede på strekkmerker og hengepupper og hengemage, men ikke at alle blodårene mine skulle sprekke.....

HJELP!
Anonym
Sv: Blodårene sprekker!!! Noen andre - kan det stoppes???
17:18 31.05.2008
Dessverre så er ikke dette noe som går over etter svangerskapet.
Jeg fikk det etter mitt forrige svangerskap (for 14 år siden!) og nå har jeg begynt å få det igjen. Det er skyldes rett og slett for mye trykk på blodårene. Mest sannsynlig så er det fordi du går, står, sitter for mye. Det kan hjelpe å kjøpe støttestrømper for å ikke få noe mer av det.

Når det er sagt, så kan du fjerne det etter svangerskapet hos en hudlege. De vil sette en miniatyrisk liten nål inn i blodåren som har strøm i seg og tappe blodåren for blod slik at den blir usynelig.
Det gjør ikke vondt og det er ikke farlig.

Så det er lys i tunellen for oss også :O)
ChellBell
Sv: Blodårene sprekker!!! Noen andre - kan det stoppes???
00:16 8.06.2008
for å si det sånn du er ikke alene!!! hadde ikke det me første mann men har fått en del nå!!! sitt masse me beina oppe å gjerne i me kald luft på spes på varme dager! støtte strømper hjelper ikkje på meg!!
ntnjen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------