Dette er forum for deg som veier mer enn 90 kilo. Her kan dere diskutere hva dere vil, så lenge "inngangsbiletten" er der, nemlig at du veier mer enn 90 kilo! Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede.
Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder. Vi har fått inn flere historier fra både sinte og fortvilede damer som vi vil legge ut under en egen avdeling på "minhistorie" Så fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
skal på ultralyd når jeg er 12+1 men er så godt polstret :(
14:37 5.05.2008
er urolig for at det skal være vanskelig å se noe. Er meget godt polstret på magen for å være ærlig. Damen sa at dersom det var vanskelig å se skiftet de bare til innvendig, men jeg ser for meg scenarioet der jeg må "trekke opp" magen for at hun skal komme ordentlig til for ved 12+1 ligger jo livmoren langt nede. har litt hengemage :( Andre med poslstring som har tatt utvendig ul i uke 13 som fikk fine bilder? Så lenge alt er bra med ungen spiller det ingen rolle, men merker jeg gruer meg litt til den biten der ja.
Anonym
Sv: skal på ultralyd når jeg er 12+1 men er så godt polstret :(
14:44 5.05.2008
de bruker å ta innvendig såpass tidlig.. det gjorde de med meg iallefall .. trur det er fram til uke 13 de bruker å ta innvendig.. kan aldri tru det skal bli vanskelig å se på utvendig ultralyd sjøl om du har polstring som du kaller det.. itilfelle vil eg si at personalet har vondt i viljen for med såpass godt utstyr som me har nå til dags kan ikke litt ekstra polstring være noe problem..
15:36 5.05.2008
Jeg var på ultralyd i dag:) Ikke noe problem i det hele tatt. Så ikke tenk på det. Gled deg heller ;) Var en helt fantastisk opplevelse. Jeg er forresten 12+3 uker på vei.
Anonym
18:14 5.05.2008
Jeg var på ul da jeg var 12+5 og godt polstret jeg også. Legen hadde overhodet ingen problem med utvendig ul. Han så alt tydelig nok. Alt går nok veldig bra for deg skal du se. Lykke til!
Anonym
18:36 5.05.2008
Det kommer mye ann på hvor morkaken ligger. Morkaken er hos meg på framsiden, i tillegg til at jeg er godt polstret på magen. Jeg var til utvendig ultralyd i uke 11 og det var ikke lett å få bra bilder. Var nødt å kombinere med innvendig ultralyd. Jeg måtte ligge helt flat på rygg å trekke inn magen, samtidigt som gynekologen trykket ultralyd apparatet hardt ned i magen. Et tips angående tidlig utvendig ultralyd, sjekk om de anbefaler at du har urin i blæren. Jeg er gravid med prøverørsbarn og ved innsettingen måtte jeg ha "full tank" i blæren for at gynekologen skulle se på ultralyden.
Anonym
20:28 5.05.2008
Eg og var på ul i 12 veka, og fekk då innvendig. Dette var et valg som gynekologen tok ifølge jordmor. 12. veke var akkurat i skille mellom innvendig og utvendig. Men gjekk veldig greit med den innvendige då, så det gjorde meg ingenting..
23:59 6.05.2008
Ikke noe problem i det hele tatt. Tror det var rundt uke 12 at gynekologen min skiftet fra innvendig til utvendig UL, rett og slett fordi det da ble bedre bilder. Og jeg har MASSE mage fra før av. Veide 122 kg før jeg ble gravid, og hadde skikkelig hengemage. Men det gikk fint å se bilder.
På UL i uke 18 hjalp jeg til å holde magen på plass, men det var ikke det minste nedverdigende. Folk flest er jo høflige, og de har da truffet på overvektige før. Ikke bekymre deg, det blir bra.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem