GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Pappa debatten

Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
Fedre som IKKE tar ut pappapermisjon pga av høy lønn
15:20 5.05.2008
Hei.
Jeg er journalist i tv2 og jeg holder på å jobbe med en sak om fedre som velger å IKKE ta ut pappapermisjonen sin.
Jeg har fått tips om at det i noen yrkesgrupper ikke er vanlig at permisjon blir tatt ut med den forklaringen at far har så høy inntekt at man anser at summen som NAV utbetaler ikke er tilstrekkelig kompensasjon for tap av inntekt i pappaperm-tiden.
Er det noen som er i en slik situasjon og som kunne tenke seg å snakke om hvorfor de har truffet dette valget?
Eller er det slik at de tipsene jeg har fått overhodet ikke stemmer?
Dersom du har informasjon til meg kan jeg nås på e-mail moc@tv2.no

MVH
Monica Csango
Tv2 Nyheter
mocca74
Sv: Fedre som IKKE tar ut pappapermisjon pga av høy lønn
21:52 26.05.2008
Hei

Ser du har lagt inn dette for en stund siden... Veldig bra at dette temaet tas opp syntes jeg :) I og med dette er et tema som intereserer deg så vil jeg legge inn en vinkling til. Jeg er den gravide, og den høytlønna i vårt forhold. Jobber i et typpisk mannsyrke og hadde det ikke vært for at jobben betaler utover 6G grensa til NAV hadde det vært vannsklig rent økonomisk for oss i det hele tatt å bli gravide... Man vil ha jenter inn i mannsdomminerte yrker, man oppfordres til å ta høyere utdannelse. Slik det fungere i dag er mange jenter i mitt yrke prisgitt frimaer som kan stille med gode ordninger utover det NAV kan tilby.
WildPrincess
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------