GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Juli 2008 klubben

Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tar dere jerntilskudd?
15:31 5.05.2008
Hei.

Fikk beskjed fra legen i dag om å ta jerntilskudd, fordi blodprøve viste for lite. Har dere noen merker å anbefale?
endelig_mamma_igjen
Sv: Tar dere jerntilskudd?
20:11 5.05.2008
Jeg har tatt jern i over to uker nå, merker ikkenoe forskjell.... Jeg kjøpte, etter beskjed fra legen, et tilskudd reseptfritt på apoteket, men har hørt av andre at må omtrent bruke en hel boks før man merker noe særlig forskjell...

Lykke til :D
Thumper
20:35 5.05.2008
Har tatt ekstra jern siden vedig tidlig i svangerskapet. Har en blodprosent som ligger på ca 10,5. Tar jern morgen og kveld og ble anbefalt av jordmor å ta Ferromax (fåes reseptfritt på apotek)
Kinelind2
22:03 5.05.2008
Jeg bruker Hemjern, men har ikke fått opp jernlagrene mine enda. Er ufattelig trøtt og sliten for tiden, så håper de begynner å virke snart så jeg får litt piffen tilbake.
Småtrollet med prinsesse nr.2
12:23 6.05.2008
Jeg fikk anbefalt Hemofer (hemjern) for å bygge opp jernlagre. Den er ikke hard for magen, som mange andre jerntabletter er.

:)
Snuppimagen
19:20 6.05.2008
Takk for tipsenen. Har kjøpt Hemofer. Vet fra tidligere jernmanagel (var ikke gravid) at det tok ca 1 mnd før man merket virkning.
endelig_mamma_igjen
10:54 7.05.2008
Vil anbefale å gå til en helsekostbutikk. Der er det mye å velge i mellom. Har selv sluppet å ta jerntilskudd nå som er kjempefint da magen ikke tåler så godt jerntilskudd. :)
Når det gjelder at det tar lang tid før jernet begynner å "virke" så er det nok fordi man har et lavt jernlager som trengs å bygges opp før man får effekt. Så ta tiden med hjelp. Og ta jern sammen med c-vitamin (eks appelsinjuice) for å øke opptaket.

Lykke til !!
nikki naboo
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------