GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Dårlig samvittighet - følte jeg tok litt hardt i når gutten gjorde seg vrang...
 09:52 6.05.2008
Skulle sette han i bilsetet, og selvfølgelig gjorde han alt for å slippe. Vred seg rundt og opp og ned, hjalp ikke å snakke fornuftig til han. Tilslutt var tålmodigheten min så liten at jeg bestemt satte han litt hardt tilbake i setet. Han begynte å gråte, og nå, da han er i barnehagen, sitter jeg her og føler meg som en elendig mor... Mente ikke være hardhendt, men det nyttet ikke snakke til han på en allright måte. Han er jo verdens snilleste gutt, så jeg burde vel ikke reagert slik.

Flere som har hatt dårlig samvittghet for måten dere har reagert på?
Anonym
Sv: Dårlig samvittighet - følte jeg tok litt hardt i når gutten gjorde seg vrang...
 11:30 6.05.2008
Har dårlig samvittighet i dag jeg også. Nekta å ta på sko,hadde dårlig tid. Tok henne satt henne på fanget og sa nå er det nok. Vi må kjøre bil. Alle barn har på sko når de skal ut. Skreik som en gris... Tror vi alle har hatt noen sånne runder.
Anonym
Sv: Dårlig samvittighet - følte jeg tok litt hardt i når gutten gjorde seg vrang...
 11:52 6.05.2008
Høres ut som en vanlig hverdag for oss dette ja. Gutten er ekstremt trassig, og innfinner seg ikke etter noe vi sier og da ender det opp med å tvinge han...
zitara
 08:47 7.05.2008
Uff ja. Gutten vår nektet å ta på seg klær idag. Vi hadde kjempedårlig tid og det eneste han skulle ha på seg var en spiderman skjorte. Jeg prøvde forklare at den var skitten siden han hadde den igår og at den i tilegg var våt fordi det lå med svømmetøyet i natt. Men han gav seg ikke. Hylte og skreik. Så jeg tok på han den våte, kalde spiderman skjorten. Da blev det stille og han sa han ikke ville ha den. Uff, fikk så dårlig samvittighet etterpå.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er så trassig!!!
Anonym
 10:07 7.05.2008
JAAAAAAA! Hadde en "slåsskamp" på badet i dag med toåringen for å få kledd på henne, hvor hun også slo etter minstemann som kom krabbende inn på badet. Hele bataljen endte med at jeg først la henne bestemt ned på stellematta og så etter enda mer hyl og skrik skrek til henne at "nå er det nok".

Jeg har dårlig samvittighet, samtidig som jeg vet at jeg bare er nødt til å vise henne at nok er nok innimellom. Er ikke ofte jeg blir så sinna på henne, men hun driver meg til vanvidd innimellom. Kan ikke la toåringen diktere alt - går jo ut over minstemann også. Skulle gjerne hatt en mirakelkur som gjorde at vi ikke havnet i disse situasjonene, men sånn er det vel med en toåring som tester grenser.

Men jeg forklarer alltid etterpå hvorfor jeg blir sint.
@nemone
 10:53 7.05.2008
Dette er ikke enkelt, nei... Viktig å sette granser, men jeg føler ofte at jeg gjør det på feil måte. Skulle ønske det hjalp å forklare han mer, men virker som det ikke nytter når vi har disse "feidene". Da ender det med at jeg blir irritert i stedet, og angrer etterpå. Vanskelig å sette grenser på en real måte...

HI
Anonym
 13:52 7.05.2008
Jeg har ikke dårlig samvittighet for måten jeg har reagert på, men jeg kjenner meg absolutt igjen i mors følelse av avmakt, sinne, stress, nå er det nok og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre med denne umuliusen.

Jeg er imidlertid innmari streng med meg selv når disse følelsene kommer. Jeg anerkjenner dem, og sier gjerne at nå er det nok, og nå er mamma sinna fordi du ikke hører etter.

Men så, jeg skriker ikke, og jeg verken klemmer eller rister min frustrasjon inn i armene på ungen eller dytter eller er hard.

Er ungen spinnvill, så sier jeg at du må ikke sprelle slik, for jeg er redd du skal slå deg. Og da slutter faktisk ungen ganske ofte å sparke vilt. Eller du må gå selv, fordi jeg er redd du får vondt i armen hvis jeg må dra deg.

Er det helt krise så setter jeg meg gjerne rett ned på gulvet og bare tenker at, ja, slik er det. Nå blir vi bare sittende her. Det er greit. Og vinterdressen til mor er på i 20 grader pluss, svetten renner. Det er greit det og.

Ofte synger vi en sang når vi kler på oss i gangen, gjerne når jeg merker at dette kommer til å gå på tverke. Eller jeg kan gjøre en ordentlig tulleting. Helt uventet, slik at det blir latter og prat om det. Eller så avleder jeg og skryter av noe som faktisk går veldig bra.

Dette ble langt. Poenget er vel at du trenger aldri å ha dårlig samvittighet mer, om du ikke velger å få det. Lykke til. Klem til deg.
Anonym
 13:22 8.05.2008
Takk for gode tips, fra deg som skrev over her! Jeg vil heller ikke skrike og være hard mot barna mine når jeg blir sint. Høres ut som om du har funnet en bra løsning : )
Anonym
 07:28 9.05.2008
Alle kjenner vel den der en gang i blant .

Men jeg tenker........jeg har nok gjort feil, skal prøve å lære av det.
alvefrøken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------