som f.eks trampoline/huskestativ på eiendommen deres. Hvordan forholder dere dere til at nabobarna bruker utstyret deres?
Vi har nettopp flyttet. Ved siden av oss er det en plenflekk som naboen eier. Der er det et huskestativ , og nå på sommeren også en trampoline. Ved innflytting sa naboen at så lenge denne tomta var ledig (den er avholdt til evt husbygging senere) kunne barna bare bruke den.
I går ble vi dessverre nokså kvasst informert om at dette ikke var en offentlig lekeplass, og at våre barn kun fikk bruke utstyret i lek med deres barn. Det hører med til historien at vår datter hadde vært ufin mot deres barn ved leking der, noe jeg selvfølgelig unnskyldte på det sterkeste, hadde stor forståelse for at de reagerte på og satte pris på at de sa ifra om. Naboen mente det var sagt at vi kunne bruke utstyret i innflyttingsperioden, noe jeg ikke kan huske. Jeg tok alt på min kappe og sa at da var det nok en misforståelse og selvfølgelig skulle vi forholde oss til det. MEN; hvordan skal et barn på 2 år skjønne at hun får låne huskene i 2 uker, deretter ikke, fordi vi er ferdige med å flytte? Jeg blir så lei meg fordi jeg føler at det slett ikke var dette vi ble lovt. Naboen mente vi var frekke og tok oss til rette, og det liker jeg ikke, for det pleier vi ABSOLUTT ikke å gjøre!!! Nå må vi nok bare sette opp gjerde og kjøpe vår egen trampoline til de stakkars barna mine som ser trampolina like utenfor stuevinduene hver eneste dag og ikke kan låne den!! Huff.... |