GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Hva mener dere om farmor og farfar som ringer og er sinte på sønnen sin fordi vi har takket nei til en familiesammenkomst?
14:44 6.05.2008
Blir så utolig lei meg på min samboers vegne. Han er verdens snilleste pappa og kjæreste og fortjener absolutt ikke å bli satt i en slik situasjon av sine egne foreldre. Vi har en liten gutt på to år som er sterkt plaget av astma. Han er svært ofte syk er avhengig av sterk medisinering. Den siste tiden har han klaget over vondt i magen, kastet opp mye slim flere ganger om dagen og hatt pipende pust. Alt dette er symptomer som kommer før et kraftigere astmaanfall og som vi må ta hensyn til foran alt annet. Det var også på bakgrunn vi ikke ønsket å ta med lillegutt til et stort selskap. Det skal svært lite til før det utløses et nytt anfall. Feks hvis han aser for mye, noe det ville blitt vanskelig å unngå da det ville være mange andre barn der. Han kunne heller ikke ha vært med de andre barna ut og leke, siden vinden var kraftig den dagen.

Vanligvis går han i barnehagen og må akseptere at han ikke kan få være med på alt de andre barna gjør, derfor synes vi at det er viktig at han får være litt seg selv i fred og ro hjemme og at han får "komme seg" etter en lang uke. Det er faktisk helt nødvendig å ta symptomene på alvor og forsøke å gjøre hverdagen hans best mulig for han.

Blir veldig lei meg når vi ikke møter noen forståelse for dette og at den snille samboeren min skal måtte høre på sånne sinte kommentarer fra sine egne foreldre fordi han tar hensyn til sin egen sønn. Han var faktisk helt på gråten etter å ha snakket med sin egen pappa.... Synes rett og slett at det er utrolig egoistisk av dem at de kan sette han i en situasjon der han må forsvare seg for å ta hensyn til sin egen familie. Og dette er ikke første gangen....

Selvfølgelig synes vi også at det er trist at vi ikke alltid kan delta på alt som skjer rundt omkring, men vi gjøre faktisk så godt vi kan.... Og vi har prøvd å forklare situasjonen flere ganger uten at det ser ut til at det hjelper. De tenker mest på hva de synes hadde vært koselig virker det som.

Hva mener dere om denne situasjonen? Har sett de en gang etter denne episoden og da later de som ingen ting. Er også invitert over til dem til helgen. Men for å være helt ærlig synes jeg nesten det hele blir for dumt. Har ikke lyst til å dra dit og late som ingen ting. Hva ville dere gjort i en lignende situasjon?
Anonym
Sv: Hva mener dere om farmor og farfar som ringer og er sinte på sønnen sin fordi vi har takket nei til en familiesammenkomst?
15:02 6.05.2008
Jeg syns man kan takke nei til det man vil og man trenger ikke å ha noen unnskyldning for det.

Men kanskje dere av og til kan dele dere opp litt slik at en av dere går i selskaper om dette skjer ofte?
Anonym
Sv: Hva mener dere om farmor og farfar som ringer og er sinte på sønnen sin fordi vi har takket nei til en familiesammenkomst?
17:40 6.05.2008
Møter du forståelse fra din side,da? Eller drar dere i din families sammenkomster? Her hører vi jo bare din side av saken. Og det er alltid svigerforeldrene det er noe galt med her på dib.
Anonym
20:37 6.05.2008
Hmmmm, dette var et rart svar synes jeg. Virker ikke som du har lest hele innlegget hennes. HUn forklarer jo at sønnen er alvorlig syk, da er det vel klart at det gjelder uansett hvem det er snakk om....håper i allefall det.

Jeg ville ikke orket å bruke seærlig mye energi på besteforeldre som ikke tar hensyn til barnets beste. Bli hjemme og kos dere. Det hadde jeg gjort
Anonym
20:41 6.05.2008
HI her. Ja, problemet er rett og slett kun hos dem. Ellers møter vi forståelse hos både venner og resten av familien. Det er det som er så trist....vi gjør så godt vi kan. Og forsøker å ikke gjøre så store forskjeller. Synes det er supertrist at det skal gå utover samboeren min at de rett og slett ikke forstår vår situasjon.
Vi er veldig slitne om dagen, og føler ikke at det skal være nødvendig å krangle med dem i tillegg.
Anonym
22:31 6.05.2008
Har dere legeerklæring på at sønnen deres har astma?
Noen folk må ha det skrevet oppi nesen deres for å skjønne at det er pga sykdom.

Neste gang kunne dere jo kanskje dratt, men bare for en times tid, om ikke det også er for mye,da.
Anonym
18:32 7.05.2008
Kan ikke mannen din dra så kan dere være hjemme?
Anonym
12:17 8.05.2008
Så trist å lese at dere ikke møter forståelse for deres problem hos besteforeldrene på mannen din sin side.Hadde dette vært i vår familie ville jeg sagt klart ifra hva jeg mente om saken. Dette er for drøyt!!!! Jeg har en stesønn som har litt spesielle behov og som må tas hensyn til, vi møter forståelse hos begge sider. Og det er aldri noe mas om at den og den må komme. Dere er voksne mennekser og bestemmer selv. Både med tanke på om bare en skal gå eller dere alle. HVis familien til mamnen din oppfører seg på denne måten ville jeg faktisk vurdert om å bryte kontakten. Kan ikke se at det kommer noe godt ut av samvær som ikke er basert på noen form for forståelse for barnets sykdom.

Tror ikke jeg hadde synes det vært så festelig atbare mannen min gikk heller når familien hans faktisk ikke er noe særlig hyggelige mot han og det bare vrker som om de ønsker å lage problemer. Men det er min mening....

Anonym
14:08 8.05.2008
Alle dere som foreslår at mannen skal gå, har dere tenkt på at mannen faktsik ikke øsker å gå når han har foreldre som oppfører seg på den måten? Kanskej han ikke synes det er noe hyggelig å gå i slike sammenkomster uten sin nærmeste familie?

Enig med anonym over jeg, vær hjemme og kos dere og ikke la noen gi dere dårlig samvittighet for å være sammen bare dere. Det er faktisk veldig viktig når man har et barn som krever litt ekstra.

Lykke til, synes dere gjør en kjempejobb!
Anonym
21:01 12.05.2008
Æsj, kjenner meg litt igjen her. Men ikke så ille her som hos dere! De oppfører seg dumt. Basert på våre erfaringer med liknende situasjon vil jeg komme med to generelle råd.
1. Forsøk og invitere dem over litt oftere, savner de barnebarnet litt? (Kan de innlemmes litt i problemstillingen f. eks komme noen timer i helgen så dere kan sove ut litt mens de leker med barnet?)
2. Avtal en time hos legen der de kan være med og han spesifikt forklarer om symptomer/forebyggelse/nødvendige forholdsregler etc. Slik at dere slipper forklare hver gang de er uenige med dere, det koster så mye bortkastet energi og gjenta seg selv til noen som knapt lytter. Lær dem mer om sykdommen!

Huff, lykke til!
annie-77
12:07 13.05.2008
Hva er det med svigerfamilier rundt omkring??
Tror de kan herse og bestemme over sønnene deres etter at de er voksen, flyttet hjemmefra og har egne familier.. Takler ikke mødre at småguttene deres blir menn? eller hva er det?

Dette er jo ikke første innlegget om sånne svigerforeldre?? Måtte håpe jeg aldri får en sønn, om det er sånn som dette man blir. Mine svigerforledre bryr seg med alt de også. Og forlanger/forventer at vi skal følge ALLE deres tradisjoner på bla høytider, men blir sure når vi lager egne....

Uff.. ikke lett. Men, syns dere skal gjøre det som er rett for dere!!!
Anonym
16:36 13.05.2008
Jeg synes du overreagerer. Men det er min mening. En ting er at barnet er / kan bli sykt, og at dere helst vil ha han hjemme, men noe annet er at dere ikke da kan stille med en voksen i selskapet. Det gir ikke akkurat de mest positive signalene.

Jeg har selv en sønn med alvorlig astma (grad 5), men hele familien sitter ikke hjemme av den grunn. I vår familie blir en voksen igjen med den som er syk, så går resten av familien i selskap.

Det er ikke rart det blir krig i verden.
Anonym
07:45 16.05.2008
Kjære hovedinnlegger, jeg er barnepleier og ser ofte barn med sterke astmaplager. All ære til dere som tar så godt vare på gutten deres.Ville bare si at det er veldig veldig viktig at han får lov til å være seg selv i det tempoet som passer han. OG det er stor forskjell på hvor gamle barna er, en gutt på to år er helt avhengig av at foreldrene er der for han. Han kan ikke selv regulerer sine anstrengelser like godt som et større barn.

Så til anonym over her, stakkars barna dine!!!! Skulle ønske alle barn over her hadde så omsorgsfulle foreldre som denne lille gutten har. Og en mamma og pappa som tydeligvis samarbeider og er glade i hverandre.
Anonym
07:50 16.05.2008
Hei hovedinnlegger her, tusen takk til barnepleier over her.

Må jo si at vi for all del ikke sitter hjemme hele tiden...vi er med på så mye som mulig. Og koser oss masse de gangene. Men som sagt setter vi gutten vår foran alt annet. Og etter det prioriterer vi faktisk å være litt sammen vi tre som familie. Men det betyr slettes ikke at vi ikke ser resten av familien vår altså. For det gjør vi faktisk ganske ofte. Men noen ganger er det best for oss å droppe de største sammenkomstene og heller besøke familie i litt roligere omgivelser.
Mammaogdu
09:52 16.05.2008
Huff dette er en lei situasjon! Noen mennesker er bare seg selv nærmest og makter ikke å sette seg i andres situasjon. Veldig slitsomt å ha familiemedlemmer med lite empatiske evner.
Har vært i en lignende situasjon selv. Da var jeg nyoperert og kunne ikke delta i konfirmasjon til min svigerinne. Gjett om det var upopulært! Jeg har i etter tid prøvd å la den manglende empatien være svigers sitt problem og ikke mitt. Jeg vet hva som er best for meg og min familie og er ikke andre enige, ja så dem om det.

Prøv å ikke ta dette for mye innover deg. Du gjør det som er riktig, nemlig å prioritere barnet ditt :o)
♡MammaLykke♡
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------