GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Drittlei det evige vektkjøret på 2. trimester!
19:25 6.05.2008
I løpet av den siste måneden har det dukket opp flere og flere innlegg om hvor mye eller lite folk har gått opp i vekt, hvor lite kalorierer folk kan spise hver dag uten å skade babyen og så videre. Det er sikkert vanskelig å se at kroppen vokser for de som har spiseforstyrrelse, og sikkert for noen andre også, men jeg synes det er unødvendig at de som har det sånn skal skrive innlegg om det hver dag for jeg tror det påvirker andre. Folk SKAL legge på seg hvis de er veldig tynne når de blir gravide, og hvis de ikke orker å legge på seg så får de vente med å bli gravide til de takler det da! Noen ganger blir kalori-innholdet i kosten analysert ned til hver drue virker det som, og det er ikke bra å tenke så mye på det og ikke næringsinnholdet når folk venter barn.
De som har spiseforstyrrelse burde kanskje også gi beskjed om det når de skriver om mat og vekt hele tida sånn at andre kan forstå at selv om DE synes at 1500 kalorier om dagen er greit så er det kanskje pga spiseforstyrrelsen, og ikke noe andre burde strebe etter. Jeg skulle ønske at de som ikke klarer å se at kroppen trenger litt fett kunne gå og få hjelp med det istedetfor å skrive om det hele tida, for det smitter over på andre.

Bare et lite hjertesukk fra meg.
Anonym
Sv: Drittlei det evige vektkjøret på 2. trimester!
19:35 6.05.2008
signerer den ja. det er et par jenter som skriver om det hele hele tida! jeg prøver bare å overse de innlegga med det er mange av dem ja! jo fler som svarer jo verre blir det virker det som!
Anonym
19:58 6.05.2008
huff da huff da, stakkars deg som må se at folk ikke har det så greit med å øke i vekt. Ikke alle som synes om å være feit, selv om DU kanskje gjør d.
Anonym
20:01 6.05.2008
Man er ikke feit selv om man legger på seg under en graviditet! Det er fullstendig normalt å legge på seg mellom 10 og 15 kg. Ved siste kontroll viste vekten at jeg har gått opp 12 kg siden jeg først ble gravid, hvilket er akkurat passe. Jeg er ikke feit, jeg er gravid! Og jeg er snart i mål =) 33+2 i dag. Jeg er stor og stolt!
rose_of_ice
20:10 6.05.2008
Jeg tipper at 19:58 ble skrevet av en av de jentene med spiseforstyrrelser. Typisk at dem tror at friske folk som takler vektøkninga er dritfeite slugger siden de ikke er hysterisk opptatt av det sjøl! Avslørt!
Anonym
20:11 6.05.2008
Bra innlegg rose_of _ice!
Anonym
20:15 6.05.2008
Dagens umodne i denne tråden fra anonym 19.58

Jeg fant overhodet ikke noe ufint ved hovedinnlegget. Folk som sliter med maten BØR få hjelp, fremfor å oppmuntre hverandre eller late som alt er normalt. For noen er det å bli gravid noe som gjør at de gradvis forandrer synet på hva som er viktig, og får et bedre forhold til kroppen. Men svært mange bør vente med å bli gravide til de kan takle at kroppen forandrer seg.
Anonym
20:24 6.05.2008
Heelt enig med 20:15! Skulle faktisk ønske at moderator kunne gjøre noe med alle de innleggene. Bare på første side i dag er det minst tre innlegg som handler om det:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/137665556
http://www.barnimagen.com/forum/ thread/137641220
http://www.barnimagen.com/forum/thread/137657392
Anonym
20:32 6.05.2008
Skjønner ikke helt hvorfor moderator skulle gjøre noe med disse innleggene? man må vel få dele sine frustrasjoner som alle andre? samme om de omhandler vektøkning eller bekkenplager!

At dere ikke har viktigere ting å foreta dere, enn å kritisere andre menneskers frustrasjoner, er faktisk skremmende!
Lurer på hvordan det blir når barna deres vokser opp? Kritisere problemene deres også?
Babygullz med bolla =)
08:01 8.05.2008
Og her kom ei som er med på eller starter disse trådene!
Og svaret kom ikke akkurat som noen overraskelse!!
Anonym
20:33 6.05.2008
Jeg synes også det er veldig trist at de som lider av spiseforstyrrelser hauser hverandre opp på den måten. :-( Men det er en del av lidelsen å ikke forstå hvor alvorlig syk man er, dessverre!
Anonym
20:36 6.05.2008
Tror ikke dem som er så alvorlig syke av spiseforstyrrelser får det bedre av å få slengt drit etter seg, og blir blåst opp i store diskusjoner.bare så det er sakt
Anonym
20:57 6.05.2008
Jeg kan ikke se at noen har fått slengt noe som helst drit etter seg! Tvert i mot så var det ei langt opp her som skrev at hun trodde HI var feit siden hun syntes det blir litt mye med alle de innleggene. Hvor syntes du at det ble slengt drit etter de som er syke? Jeg tror det er bra at folk blir klar over at noen av de som skrive om vekta hele tida er psykisk syke og sliter med spiseforstyrrelser, men det er ikke det samme som å blåse det opp i store diskusjoner! Men jeg skjønner at dere som har spiseforstyrrelser synes at det er "skremmende" at det blir fokus på det her, for da blir folk selvsagt klar over hva som egentlig skjer.

Jeg tror at hun som skrev innlegget 20:33 har rett i at de som er syke kanskje ikke innser hvor alvorlig det er at de skriver sånne innlegg hele tida. Mange blir sykere i samtalegrupper for spisefortyrrelser også, og grunnen er at det blir alt for mye fokus på det hele tida, og ikke på andre og mer normale ting.
Anonym
23:21 6.05.2008
Til hun som sier at folk med spiseforstyrrelser må få "dele sine frustrasjoner " ang. det å måtte legge på seg under svangerskapet må jeg si at det blir omtrent som at en alkoholiker må få dele sine frustrasjoner ang. hvor kjipt det er å slutte å drikke. Ingen av delene passer inne på et forum for gravide, og jeg synes tilogmed at det å skrive om abstinenser fra alkohol nesten hadde vært bedre! Da er det i hvertfall tydelig for folk at dette er skadelig, mens å fokusere så mye på hvor kjipt det er å legge på seg påvirker andre gravide på en langt mer uheldig måte. De som skriver sånne innlegg og har spiseforstyrrelser burde i hvertfall opplyse om at de har det i innleggene sine sånn er det er tydelig for folk. Noe annet er uansvarlig, synes jeg.
At de svarer i tråden her at HI sikkert synes det er greit å være feit selv siden hun reagerer på det viser hvor syk tankegangen er blant enkelte.

Det er bra at det blir tatt tak i det her, for det er ikke bra!
Anonym
23:31 6.05.2008
Å sette fokus på dette betyr ikke at vi vil "kritisere problemene til barna våre", nei! Hva du enn mener med det. Om ungen min får en spiseforstyrrelse eller blir syk på en annen måte så vil jeg selvsagt prøve å gjøre noe med det! Det er det som er å være en god mor, ikke å bare lukke øynene for problemet.
Anonym
23:55 6.05.2008
Det er jo ingen som synes at feite folk er en fryd for øyet heller da, og selv om man er gravid så er det jo ikke dermed sagt at en kan spise hva en vil og ese ut mer enn nødvendig. De som "syter" over at de har gått opp 10-15 kg halvveis i svangerskapet har vel god grunn til det når en leser over alt at det er normalt å legge på seg mellm 12-18 kg i hele svangerskapet. Det er vel normalt å få litt "panikk" da vel? Om en er vant til å være slank og fin ellers og kunne kle seg i hva som helst og føle seg vel om sommeren, for så å plutselig veie 20 + og ikke passe i noenting lenger gjør vel noe med en hormonell gravidkropp? Vralte rundt med 20+ melkekartonger ekstra i 20+ varmegrader. En trenger ikke å ha spiseforstyrrelser for å føle seg uvel da? Og alle vet at det er godt å få syte litt over ting som skjer med kroppen under en graviditet
Anonym
00:23 7.05.2008
Hva har det med saken å gjøre om folk generelt synes "at feite folk er en fryd for øyet"? For en merkelig greie å komme med! Det er dessuten ingen i denne tråden som har skrevet noe om å spise hva en vil og ese ut, så hvor du plutselig henter det fra vet jeg ikke.

Om man har en veldig lav vekt før graviditeteten så må man faktisk forvente at man går opp til en mer normal og sunn vekt, selv om det kanskje betyr at du legger på seg 10 kilo de første 18 ukene. Når du er utrolig nøye på hva du spiser og kroppen likevel klarer å legge på seg såpass så tyder det på at kroppen trenger det for babyens skyld. Da får du heller vente med de sexy sommerklærne til neste år da!

Det burde være mulig å akseptere en normal vektøkning når man er gravid uten at man trenger å syte og klage over det hele tida, og uten å få panikk fordi man plutselig blir sunnere. Ordvalgene dine som "vralte", "ese", osv. gjør at jeg mistenker at dette er nok et forsvarsinnlegg fra en med spiseforstyrrelser.
Anonym
00:47 7.05.2008
He he. Hvem har sagt noe om sexy klær da? Ikke nødvendig å hisse seg sånn opp vel? Har aldri nevnt noe om å ikke akseptere noe som helst. Men det å "vralte" rundt på 20+ melkekartonger om sommeren er vel ikke lukrativt? det er tungt og det er varmt, og ikke minst uvant. normal vektøkning i et svangerskap er som sagt opp til 18 kg, blir du tyngre enn det er det et slit og en hver føler seg nok uvel med dette. Veldig lav vekt er vel å ta litt hardt i? folk som spiser vanlig mat og trener mye veier mindre enn de som ikke gjør det. Disse trenger ikke å gå opp mer enn gjennomsnittet fordi de har en sunn og trent kropp vel? den vekten er noemal for den kvinnen. Synes mange her er veldig kjapp med å uttale seg om at andre har spiseforstyrrelser her fordi de liker å ta vare på kroppen sin og være slank. alle som er slank og fin har ikke spiseforstyrrelser vet du! Litt misunnelse ute å går kanskje? Normale folk blir ikke frustrert og forbanna på et innlegg ang. vekt.
Anonym
03:10 7.05.2008
"Men det å "vralte" rundt på 20+ melkekartonger om sommeren er vel ikke lukrativt?" Lukrativt? Tjener du penger på kroppen din? Da forstår jeg at du blir stressa av å legge på deg, ja.

Misunnelig? Ja, jeg skulle også ønske at jeg hadde store problemer med å akseptere vektøkning under svangerskapet.

Det virker som du virkelig takler innlegget til HI dårlig, og forsøker å legge skylda for dette over på de som svarer deg i denne tråden.
Anonym
12:24 7.05.2008
Jo mer denne anonyme forsvareren skriver, jo tydeligere blir det at det er en del benektelse inne i bildet, og at dette er en person som selv ikke har innsikt i at hun har et problem.

Nå har ikke jeg lest de aktuelle trådene det refereres til, men moderator bør slette innlegg dersom det handler om direkte oppmuntring til spiseforstyrrelser. Da er det absolutt en alvorlig sak, og ikke noe som bør finnes på en nettside for (kommende) mødre.
Anonym
14:01 7.05.2008
ØH?

Og hvorfor passer ikke en frustrasjon over vektøkning i sv.skap på et forum for gravide, om jeg tør spørre?
Og hva i alle dager har en alkoholikers problemer med saken å gjøre? det går ikke an å trekke paraleller mellom frustrasjon over vektøkning, og problemer med å slutte å drikke.
Babygullz med bolla =)
13:14 7.05.2008
Signerer! For det er når dere kommer over på 3. tri at kiloene virkelig renner på ;)
Neida, det trenger ikke være slik, ofte blir det ikke så ille til slutt. Ikke for å være fordomsfull, men noe sier meg at disse jentene burde tenkt på de perfekte kroppene sine FØR de ble gravide??? Noe av det deiligste med å gå gravid er jo å kunne vise frem en gravidkropp - den kommer på slutten av 2. tri en gang - i alle fall for mitt vedkommende. Det største problemet nå er at jeg har lagt på meg feil... Det er jo nesten ingen mammaklær som funker siden hoftene og rumpa ikke blir store nok, og jeg har faktisk lagt på meg over 10 kg så langt - så kilo teller ikke, utseende teller ikke, det er friske, sunne gravide og friske, sunne barn som teller!!

Sorry hvis dette ble rotete og litt hormonelt, men vektdiskusjoner provoserer meg!!
Anonym
13:24 7.05.2008
Det er lett for deg å si som bare har lagt på deg 10 kg da!
Det er litt annerledes når en er vant til å veie 60kg og vips så er du 100kg. Vil ikke si at det har noe med spiseforstyrrelser å gjøre at en ikke føler seg helt vel da.
Mener dere virkelig at alle som ikke er fornøyd med å gå opp mer enn gjennomsnittet har spiseforstyrrelser?
Da vet dere lite om denne lidelsen! Og skal slanke mennesker ta abort når de blir uplanlagt gravid siden de må tenke på de perfekte kroppene sine FØR de blir gravid? Her er det bare misunnelse som snakker gitt.
Anonym
13:34 7.05.2008
Forskjell på å ikke føle seg vel og å være sykelig opptatt av....
Hvis det styrer tankene og hverdagen din, og man tenker mer på kiloene enn på babyen og hva som kroppen trenger, så har man et problem.

Jeg syntes ikke det var gøy å legge på meg 20 kg, men jeg holdt fokus på hva som var viktig, et sunt kosthold, trening - og at det går an å jobbe litt for å få dem av igjen etter fødselen.

Jeg vet veldig mye om denne lidelsen, så jeg ser veldig tydelig når noen er i fornektelse og har et forvrent syn på ting.
Anonym
14:41 7.05.2008
Da synes jeg at dere som "hater" vektinnleggene lar vær å lese dem, og de som hater syting om bekkenløsning gjøre det samme osv. Så kan vi med "spiseforstyrrelser" dele erfaringer i fred uten å bli hetset for det.
Når en er så stor at en må gå barbeint fordi det ikke finnes sko som passer på bena, og ansiktet er så stort at du blir nærmest ugjenkjennelig g nesen er stor som en potet er det lett ¨å bli sykelig opptatt av vekten når den bare går oppover. En har ikke spiseforstyrrelser av den grunn.
Jeg fornekter ingenting når jeg sier at jeg ikke har spiseforstyrrelser men blir lei av at vekten raser opp for hver uke. Har ei heller et forvrengt syn på ting, men ser realiteten i at det er vanskelig å være stolt over en kropp som nærmest har fordoblet seg på kort tid. Så lenge mor og foster får den næringen de trenger hver dag ser jeg ikke problemet med å dele erfaringer.
Anonym
17:39 7.05.2008
Grunnen til at dette med spiseforstyrrelser blir trukket inn i denne debatten er at hun som skriver de fleste av disse innleggene på 2. trimester har en spiseforstyrrelse, og har hatt det i mange år, noe hun har skrevet om i andre sammenhenger. I innlegg skriver hun om ulovlige slankemidler og andre midler og beskriver hvor utrolig effektive disse er. Slike erfaringer trenger man ikke å dele på dette forumet!
Det virker som om det inspirerer andre jenter til å søke til slikt, og det blir feil både fra et etisk synspunkt og med tanke på at dette er et forum for gravide. Dessuten bidrar det til at flere får et negativt syn på den nødvendige vektøkningen et svangerskap fører med seg.

Jeg forstår at det må være vanskelig å slite med en spiseforstyrrelse, men er enig med HI i at effekten disse innleggene har er veldig lite gunstig for andre gravide. Det er stor forskjell på å bli overrasket over at man har lagt på seg 2 kilo på en uke, og å fantasere om fettsuging etter fødsel, at man kun skal bruke 3 mnd. på å få igjen den perfekte kroppen, og om amming eller ulovlige tabletter vil være mest effektivt for å gå raskt ned i vekt etterpå.

Det er mange nok endringer vi gravide opplever under svangerskapet, uten at vi skal bli pådytta ekstra negative følelser rundt selvbildet vårt gjennom slike innlegg. Ja til et sunt svangerskap!
Anonym
17:56 7.05.2008
Jeg antar at du som skrev innlegget 14:41 er den samme som stadig argumenterer for at disse innleggene om vektøkning er helt normale, og nå prøver du å trekke paralleller mellom innlegg om vektøkning og bekkenløsning. Det er da vel ingen som er syklig opptatt av bekkenløsning? Det er heller ikke slik at et syklig fokus på bekkenløsning kan føre til sykehusinnleggelse og død? Du prøver hele tiden å normalisere dette usunne fokuset, og selv om det dessverre er endel personer som deler den samme lidelsen som deg så blir det ikke noe mer normalt og sunt fordet!

Det er ingen som "hetser deg for spiseforstyrrelsene" dine!
Jeg kommer med innlegg i denne tråden i håp om at du skal slutte å skrive alle disse innleggene på 2. trimester, og heller trappe opp behandlingen din slik at du blir friskere. Det er ikke meningen å rakke ned på deg eller være kjip, men ikke overfør problemet ditt til andre!

Og alle vi som reagerer på dette kjøret ditt er ikke feite drog som tilbringer hele dagen i sofaen med potetgullposen slik du har skrevet gjentatte ganger før i andre tråder! Vi er derimot litt sunnere i synet på oss selv, og har et ønske om at det skal fortsette.
Anonym
18:02 7.05.2008
La være å lese innleggene! Det står bestandig klart og tydelig i tittelen at det er vekt-innlegg. Jeg leser ikke tråder jeg vet provoserer meg, eller som ikke er for meg. Og jeg skriver i hvert fall ikke innlegg om at disse innleggene ikke burde eksistere, fordi det er pokker så arrogant å skulle mene hva som er riktig og galt for alle andre å tenke/interessere seg for.

Jeg er ikke superaktiv i disse innleggene selv, men jeg interesserer meg da faktisk for kroppen min. Jeg er vant til å være tynn og trent, det har stor verdi for meg, og da er det vanskelig å ikke interessere seg for kiloene som kommer på i graviditeten. Det er ikke dermed sagt at jeg misliker det, jeg synes selv jeg er nydelig med alle mine ekstra gravide-kilo, men det er jo rart og annerledes, og det er med skrekkblandet fryd jeg ser at jeg vokser ut av den ene buksen etter den andre. La nå meg få snakke med andre som også liker å følge denne utviklingen hvis jeg vil det! Og det er for guds skyld ingen spiseforstyrrelse å bry seg om kroppen sin. Jeg er perfeksjonistisk i jobben min, jeg streber etter å være en god venn og et godt menneske, og tilsvarende ønsker jeg selvsagt at det jeg presenterer meg med, nemlig min kropp og mitt utseende, skal være kjempebra. Dette er verdier for meg. Ikke vær så nedlatende at dere kaller det for spiseforstyrrelse bare fordi ikke tilfeldigvis alle deler min store interesse for å ta vare på meg selv, og ikke fortell meg hvordan jeg skal like meg selv best.
Når det gjelder anbefalinger av preparater av ulik art, håper og tror jeg at alle som har satt eller skal sette barn til verden evner å gjøre egne vurderinger med hensyn til om de skal bruke dem eller ikke. At noen forteller om hva de har gjort, er ikke synonymt med at du må fly ut og prøve det. Å si at andre skal holde kjeft om temaer som du selv misliker vitner om ekstrem uvitenhet og intoleranse og dessuten stor grad av selvtilfredshet; hvem søren har lov til å mene at de er så moralsk hevet over alle andre at det er de som skal få sette agenda?

Langt og sikkert hormonelt, men SLUTT å bestemme hva andre skal si. Håper for mennene deres sin skyld at dere begrenser denne utrolig ubehagelige vanen til BiM.
Berta_78
18:15 7.05.2008
"Det er ikke dermed sagt at jeg misliker det, jeg synes selv jeg er nydelig med alle mine ekstra gravide-kilo, men det er jo rart og annerledes, og det er med skrekkblandet fryd jeg ser at jeg vokser ut av den ene buksen etter den andre."

Slik ser vel de fleste av oss på denne endringen! Det er flott at du faktisk bryr deg å ta godt vare på kroppen din og ikke ser på den som din verste fiende. Innleggene jeg, og sikkert de andre i denne tråden misliker er de som omtaler denne forandringen som veldig problematisk, og fantaserer om hva som kan gjøres for å få kroppen de hadde før graviditeten raskest mulig tilbake ved hjelp av fettsuging og ulovlige tabletter. Ser du ikke forskjellen? De fleste gravide er vel fascinerte over forandringene og vektøkningen, men vi skriver da vel ikke daglige innlegg hvor vi syter og klager over hvor uutholdelig det er fordet?
Anonym
18:28 7.05.2008
Jo, jeg ser forskjellen. Og takk for velfurmulert svar på angrepet :-)
Men poenget er at det er deres rett å få lov til å snakke om det! Det skjer mye rart her inne. Folk har tanker og idéer som er meg så ufattelig fremmede, men det er ikke min sak. Sitter det noen her og planlegger mord og overgrep, blir det selvsagt min sak. Men man må styre unna å være moralsk politi.
Jeg har ikke noe i mot en god krangel. men man må krangle om uenighetene. Si gjerne "Du er en idiot som bare bryr deg om vektreduksjon", men ikke si "du har ikke lov til å si høyt at du bare bryr deg om vektreduksjon" Ser du forskjellen?
Berta_78
18:29 7.05.2008
Men hvis du ikke føler deg truffet eller føler at du hører sammen med de ekstreme som er opptatt av å slanke seg, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare klapper igjen. Da angår jo ikke denne tråden deg!

Den beste måten å drite seg ut på. Fare opp og forsvare seg istedetfor å bare tenke at "jammen dette er jo ikke slik jeg er". Selvfølgelig blir man overbevist om at du har et problem slik som du forsvarer disse innleggene.

Utveksling av erfaringer rundt vekt og kropp har ingenting å gjøre med å oppmuntre hverandre når man har en spiseforstyrrelse.
Anonym
18:35 7.05.2008
Jeg er ikke enig i at alle disse har spiseforstyrrelser. Jeg mener at mange av de innleggene som angrepes nettopp er utvekslinger av erfaringer. Dessuten er jeg ekstremt opptatt av å gå fort ned i vekt etter fødsel, og det er ikke motstridende til det å undres over, men være komfortabel med gravide-kiloene mine.
Og jeg farer opp på prinsipielt grunnlag, fordi jeg mener at alle har lov til å diskutere det som er viktig for dem uten at noen skal sette restriksjoner på temaene. Jeg synes ikke det er "å drite seg ut", noe jeg i denne sammenheng synes var en pussig formulering.
Berta_78
20:16 7.05.2008
Det var egentlig ikke myntet på deg, Berta, men den anonyme som har gått så veldig i forsvarsposisjon her :-)
Anonym
20:19 7.05.2008
Det med å drite seg ut går på at man er så opptatt av å forsvare seg selv og samtidig benekte at man har et problem. Og så ender man opp med å avsløre at man faktisk føler seg truffet av en grunn...altså man trenger ikke forsvare seg hvis man ikke føler seg truffet. SKjønner?

Og den var jo til den ene anonyme...
Anonym
20:25 7.05.2008
Det er nok meg:) jenta med "spiseforstyrrelser" som har verken startet denne tråden eller tatt ulovlige slankepiller:) Det er forresten et nytt vektinnlegg på 2 tri. nå. Du får gå inn der å prakke på de at de har spiseforstyrrelser hele gjengen. Det er nesten skremmende å se hvor stort hat du føler for slanke mennesker som liker å trene og ta vare på kroppen sin. en sykelig lidelse er det ihvertfall! Du sliter tydelig nok med en veldig lav selvtillit.
Anonym
21:38 7.05.2008
Jeg vet ikke hvem du henvender deg til når du skriver "du", men jeg kan fortelle deg at det er sikkert 5-6 forskjellige personer som har skrevet inn på denne tråden i tillegg til deg og Bertha.

Jeg har absolutt ikke noe hat mot folk som er slanke pga. spiseforstyrrelser, men synes tvert i mot synd på dere som vet at dere sliter, men likevel ikke klarer å slutte å fokusere på dette når dere blir gravide engang.

Det er åpenbart at det provoserer deg veldig at vi andre ikke sliter slik du gjør, men jeg tror ikke det er vi som sliter med dårlig selvtillit.
Anonym
23:40 7.05.2008
Hahahaha:) god du
Anonym
00:13 8.05.2008
Takk for det! Typen min er helt enig! :)
Anonym
01:15 8.05.2008
Æh, det var ironi.
Dum du.
Det var ikke ironi, tror nokså gjerne at typen din er helt enig i det og:)
Anonym
08:27 8.05.2008
Det er kun snakk om lav selvtillit
Anonym
08:45 8.05.2008
HAHA.......tror dere virkelig at alle som passer vekten under svangerskapet lider av spiseforstyrrelse?? går det virkelig an?
herrejesufader......

Drit nå bare i å gå inn på de trådene da, og la de som ikke ønsker å rase opp i vekt få lov til å fortsette som de gjør...
Er ikke nødvendigvis sånn at en bare skal syns det er greit å gå opp 30 kg pga en maks 5 kilos unge plus6-7 kg ekstra. Det er fett en legger på seg da, og om noen ikke ønsker det sånn er det greit!
Forøvrig er jeg en som passer vekten, jeg går greteroede for gravide og har både jordmor og leges fulle velsignelse.
Jeg ønsker ikke å få en 5-kilos unge til, eller å få svangerskapsdiabetes, eller forøvrig diabetes i det store å det hele..
Det skal tross alt av igjen, og det er faen ikke enkelt!
Scorpiogi *11.08.08*
16:01 8.05.2008
Det er så vidt jeg vet ingen i denne tråden som hevder at alle som passer på vekta under svangerskapet har spiseforstyrrelser! Snakk om å sette det på spissen! Det det er snakk om er jenter som har vært undervektige pga. år med spiseforstyrrelser, noe de har fortalt selv, så blir gravide, men sliter så mye med at kroppen karrer til seg det den kan pga. den tidligere lave vekta at de friker helt ut. Derfor skriver de innlegg på innlegg om hvor herlig det var før når de kunne ta efedrin og lignende dop, bli 'helt ad/hd og bare trene og trene'.
Hvis det er slikt du også fantaserer om så forstår jeg godt din indignasjon, men slik jeg ser det så er det temmelig uheldig at jenter som sliter med dette gir andre gravide som er misfornøyd med den nye vekta slike ideer og kaller det utveksling av erfaringer.

Kan du virkelig ikke se forskjellen på det og på å holde seg i form generelt under svangerskapet?
Anonym
17:50 8.05.2008
Scorpiologi>
utifra det du skriver så tviler jeg på at du veide 52 kilo da du ble gravid sånn som hun ene med spiseforstyrrelsen gjorde. Da er det vel ikke så rart at hun legger på seg 10 kilo de første fire mnd. vel? Er enig med innlegget over 16:01 at det er STOR forskjell på å prøve å ikke legge på seg FOR mye og å holde på sånn som de som tråden handler om gjør. Det blir ikke noe bedre av at alle prøver å få det opplegget de driver med å virke heelt normalt, tror du det? Skjønner ikke hvorfor du ble så sinna pga tråden når det ikke gjelder deg, men jenter som er syke og påvirker andre negativt!
Anonym
23:19 8.05.2008
dytter
Anonym
23:30 8.05.2008
"Jeg er perfeksjonistisk i jobben min, jeg streber etter å være en god venn og et godt menneske, og tilsvarende ønsker jeg selvsagt at det jeg presenterer meg med, nemlig min kropp og mitt utseende, skal være kjempebra. Dette er verdier for meg."

Hentet fra en diagnose på spiseforstyrrelser: Vestlig kultur er en risikokultur med sitt overfokus på kroppen som symbol på psykologisk og sosial mestring.

Ser noen sammenhengen her? Feks. at den som skrev innlegget over ikke nevner personligheten sin i det hele tatt i forhold til å presentere seg selv for andre mennesker? "min kropp og mitt utseende" er det som fokuseres på.

Huff jeg synes det er trist :-( Håper de som sliter med dette får hjelp til å komme seg ut av det.
Anonym
21:49 10.05.2008
Veldig bra innlegg 23:30! Jeg tror du er inne på noe der! De har i hvertfall ikke mye fokus på indre verdier, og det er litt trist når vi er på et forum for gravide i grunn.
Anonym
18:02 12.05.2008
Litt pussig at dere spesielt vektlegger at jeg ikke er opptatt av indre verdier når sitatet anonym 1 trekker frem nettopp inneholder at det er viktig for meg å være en god venn og et godt menneske samt det å være god i jobben min, verdier jeg alle vurderer som "indre". Men det er tydeligvis så provoserende for dere at jeg også verdsetter et godt ytre og etterstreber dette at dere glatt overser halve innholdet.
Det mest irriterende er likevel det at dere føler at det er greit å hakke løs på meg fordi jeg har andre (flere) prioriteringer i livet enn dere. Og at dere dømmer alle utfra at ikke synspunktene matcher med deres. Mulig jeg stiller større krav til meg selv på flere plan enn dere gjør, men det gjør meg ikke til et offer for spiseforstyrrelser. Jeg er et gjennomført lykkelig menneske med en mann jeg forguder, gode venner og familie som står meg svært nær. Jeg har en jobb jeg gleder meg til å gå til hver dag, og øknonmi så jeg slipper å tenke særlig mye på utgifter. I tillegg liker jeg (med sjeldne unntak ;-) ) det jeg ser i speilet veldig godt - også fordi kroppen min er tynn og trent. Beklager hvis det er provoserende for dere. Jeg synes jeg er veldig heldig.
Vær greie og ikke tåkk på mine verdier. Jeg tråkker ikke på deres.
Berta_78
22:44 10.05.2008
Etter å ha lest innlegget til hun som gosser seg over at de fleste andre gravide legger på seg mer enn de 5 kiloene hun har så skjønner jeg at det er mange som er på det vektkjøret. Jeg ser ikke opp til slike gravide jenter, men synes synd på dem og ungene de kommer til å overføre de verdiene sine til.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/137699292
Anonym
00:47 12.05.2008
I tillegg til de som har hatt spisefortyrrelser i flere år så tror jeg at noen kan ha en slags latent spiseforstyrrelse som kan bli utløst av forandringer som en graviditet. Det er derfor det er ekstra viktig å ikke skrive innlegg om hvor ekkelt fett er, hvor fælt det er å måtte ha en normal vekt etc..
Anonym
22:39 22.05.2008
Kom til å tenke på den her tråden igjen..kanskje på tide å dytte den litt opp nå som folk skriver så mye om sånt igjen...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------