GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Slitere

Et forum for dere som har prøvd å bli gravide i mer en ett år eller som sliter med mange spontanaborter. I det hele tatt et forum for dere som syns at det ikke er noen lek å lage barn lenger. Her kan dere dele erfaringer og følelser og kanskje utveksle gode råd også? Tvi, tvi videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Begynner å miste håpet... Noen som kan være så snill å gi meg noen trøstende råd???
23:16 6.05.2008
Hei. Jeg og sambo har ikke brukt prevensjon på over 3 år. Har skrekk for lege og har aldri fått rota meg til å bestille time. Nå har jeg endelig gjort det og har time den 20. april hos en kvinnelig turnuslege på legesenteret. Noen som er i liknende situasjon? Lurer også på om dere der ute ble anbefalt pergotime e.l etter besøk hos legen på det lokale legesenteret, eller om dere måtte vente til rekvisisjonen til sykehuset ble sendt og dere fikk time der? Hvor lang tid sånn ca. går det før man får time på sykehuset? Kommer til å smøre tjukt på til fastlegen min, så rekvisisjonen til sykehuset går fortere. Begynner å bli ganske utålmodig og vil veldig gjerne ha barn. Rundt meg ser jeg gravide kvinner hele tiden og jeg er SÅ sjalu. Til informasjon, har jeg i den siste tiden hatt veldig uregelmessig mens og sistet syklus var på 38 dager. Vanskelig å regne ut når jeg har EL, men tror sånn ca at den er rundt den 23. mai. Kommer til å gardere meg å ha sex hver dag med sambo. Hehe. Puh... Godt å få ut litt frustrasjon.
Takker veldig mye for svar og håper virkelig at 2008/2009 skal bli det året det plopper ut så mange barn det aldri har gjort før.
Klem Mari, 22 år
dølajinta
Sv: Begynner å miste håpet... Noen som kan være så snill å gi meg noen trøstende råd???
00:36 7.05.2008
Hei hei! :o)
Huff stakkars, ikke bare bare med legeskrekk, kan vertfall fortelle deg hvordan min lege har gådd frem sålangt :
Vi har prøvd i 1 år nå i slutten av mai, har også hatt veeeldig uregelmessig mens, opptil 50 dager!! Så har ingen aning om når å om jeg har hatt el, var hos fastlegen min som sendte rekvisisjon til gyn, gikk ca 3 uker så fikk jeg time der, der var det innvendig UL, + vanlig underlivsundersøkelse.. Ble sendt videre til Sykehuset( der var det bare å møte opp til blodtapping når jeg ville) der jeg nå skal ta blodprøver 4 ganger i løpet av syklusen min nå, startet på dag 4 av mensen, Så får vi se om jeg faktisk har EL og nåkk andre hormoner, hvis ike blir jeg satt på hormonkur, som jeg antar er pergotime.
Men vi får bare hoppe til køys mest mulig, så er vi nå på den sikre siden ;o) Så får vi hpe det bli 2009 spirer på oss å mange fler :o)
Håper svaret hjalp deg litt verfall . Å lykke til!!!! KLEM
behapia
Sv: Begynner å miste håpet... Noen som kan være så snill å gi meg noen trøstende råd???
10:14 8.05.2008
Hei. Jeg har ikke egen erfaring men kjenner godt til det. Har flere venninner som har brukt mange år på prøving. Når en har prøvd mer enn 1 år uten å bli gravid er det relativt vanlig at det gjøres en lapraskopi (kikkullskirurgi). Jeg har selv gjort dette og det er et dagkirurigisk inngrep der de tar en titt inni for å se om alt er normalt. Videre tas det en rekke blodprøver for å måle hormonstigning rundt eggløsning. Mannen blir også utredet. Etter alt dette finnes det to alternativer. IAH og IVF. I Oslo har de begge på Rikshospitalet. Personlig ville jeg forsøkt IAH, som er inseminasjon av din manns sæd ved eggløsning. Dette blir nøye overvåket av sykehuset. Hvis en ikke blir gravid ved 2 forsøk er det vanlig å foreslå en runde med IVF (prøverør) for å være sikker på at befruktning faktisk skjer. Jeg har bare hørt positive responser på IAH. Jeg har blitt gravid 3 ganger på 1 år, men har mistet hver gang og ville forsøkt IAH før IVF. Dessuten er det billigere også.

Siden dere har forsøkt så lenge som i 3 år vil jeg ikke tro at det blir noe problem å bli sent videre til utredning. Jeg har stor forståelse for legeskrekken, men stol på at de vil gjøre det beste for deg. Målet er forhåptenligvis det viktigste :-)

Det er sikkert mange som har egne erfaringer på dette området men håper dette hjelper litt.
Eshaw
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------