GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Er det noen på lavkarbo her, under svangerskap?
23:20 6.05.2008
lurer på hvordan det fungerer, og om det hjelper til å slippe så mange kilo på kroppen.
Anonym
Sv: Er det noen på lavkarbo her, under svangerskap?
07:59 7.05.2008
jeg lever på ett lavkarbo kosthold,også nå. kroppen min fungerer mye bedre med ett slikt kosthold! har ikke lagt på meg men magen har en liten bul og babyen vokser bra. alle prøver fine. jordmor skryter og jeg føler meg vell. =) er 14+3
freefly
08:30 9.05.2008
Hei !
Det var interessant! Jeg gikk på lavkarbokosthold før jeg ble gravid, men kuttet det ut av redsel for å ikke tilføre barnet nok næringsstoffer.Så godt å høre at det går fint! Lurer på om du ikke spiser brød, frukt og melk? Har du gode fibertips? Jeg vil gjerne gå tilbake til lavkarbokost...har lagt på meg litt og føler meg uvel!Med lavkarbokosthold har jeg hatt kontroll på vekta og det har betydd mye for meg.

Supert om du har tid og mulighet til å svare meg:)
Nøtter, 17 uker på vei
Nøtter
10:29 9.05.2008
Heihå! =) ingen fare med lavkarbo kosthold,så lenge du spiser variert og nok grønnsaker og bær. tror også det er lurt å gi litt etter hvis det er noe man har virkelig sug etter akkurat i denne perioden. jeg spiser ikke brød og savner det ikke. men spiser knekkebrød av rug og amarant (helsekost) spiser tre frukt til dagen og drikker ikke melk. (tåler det ikke) men spiser yoghurt naturell med nøtter .frø og evt.bær. god fiberkilde er jo grønnsaker og bær,men jeg tar i tillegg loppefrø,to ss i ett glass vann hver kveld. det er rent fiber som sveller litt itarmen og tar med seg skitt og lort ut igjen. =) funker bra! også kan du bruke linfrø i maten din f.eks. i yoghurt e.l. det er bare å hive seg på igjen! =) viktigste er at man føler seg vell og har det bra. hvis du føler at du ikke får i deg nok av grønt så ta en multivitamin for å forsikre deg. det gjør hvertfall jeg.. lykke til!! klem =)
freefly
10:37 9.05.2008
Takk for gode tips :) Da prøver jeg igjen! Lykke til med resten av svangerskapet!
Nøtter
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------