GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Bekkenløsning - debatten

Bekkenløsningsdebatten

Bekkenløsning er en naturlig del av svangerskapet, og oppstår når fødselen nærmer seg. Bekkenet skal utvide seg, og derfor gjør hormoner sitt til at bekkenet forandres så barnet skal få plass. For de fleste er dette helt uproblematisk, men mange får plager og langvarige smerter. Her kan dere dele erfaringer og treffe likesinnede.

Her kan du lese om bekkenløsning
Bekkenløsning og setefødsel...
13:29 7.05.2008
Noen som har opplevd det??
Er i uke 32+1 nå, og fikk i går vite at babyen ligger i seteleie, og de var usikre på om hu kom til og snu seg til fødselen.
Vi spurte jm om det da kom til og bli ks eller vanlig fødsel, og da svarte hun at det måtte de avgjøre når det nærmet seg litt mer, og det hadde med hvor stort bekken jeg hadde..
Men kom til og tenke på det etterpå at jeg hadde BL og lurer derfor på om noen har hatt sete fødsel med BL og ikke fått noe plager etter fødselen pga dette.....
Vil helst føde på vanlig måte, men ikke hvis jeg blir værre i bekkenet av det...
Liss 03.07.08
Sv: Bekkenløsning og setefødsel...
00:16 1.06.2008
Dytter opp, dette er jeg og nysgjerrig på. Samma situasjon, men er kun 30+3. Vet han fortsatt kan snu seg, men har mine tvil. Jeg vil og føde normalt. . x fingrene for at lillegutt enten snur seg eller at jeg har et digert bekken.. Hehe.. Lykke til til deg og..
lykkelig_mamma_08
Sv: Bekkenløsning og setefødsel...
20:27 2.06.2008
Takk takk:)
Snakket litt med jordmor på føden om det sist jeg var der, for de tror ikke at lille jenta mi kommer til og snu seg, så har derfor vært og tatt røntgen av bekkenet for og sjekke om det er stort nok..
Fikk da beskjed om at det hadde ikke noe og si, så lenge man ikke hadde skade i bekkenet eller lignende.
Så nå må jeg bare vente og se om bekkenet mitt er stort nok til og føde vaginalt, også får jeg ta det derifra...

Lykke til til deg også, får håpe han snur seg da:)
Liss 03.07.08 Høygravid
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------