GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Trening av magemusklene, var det 6 uker man skulle vente?
16:39 7.05.2008
Husker jeg riktig nå?
Anonym
Sv: Trening av magemusklene, var det 6 uker man skulle vente?
16:40 7.05.2008
etter fødsel selvfølgelig mener jeg;)
Anonym
20:11 7.05.2008
ca. 2 mnd. fikk jeg anbefalt. så det er nok noe der omkring. =)
freefly
18:47 20.07.2008
... mulig jeg ikke har gjort leksa mi her nå men hvorfor kan man ikke trene magemuskler før etter to mnd?? Hva i hule helvete har nicole kidman gjort for å bli "perfect fit" på NI dager etter fødsel da???!?!?
Hilsen en som er frustrert over kommende kilo!!
SecondTry!
09:55 25.07.2008
Er syltynne Nicole Kidman dama å sammenligne seg med? ;) Vet aldri hva de Hollywood-damene egentlig har gjort...

Det er forskjell på å trene magemusklene og å komme i kontakt med dem. Rene sit-ups bevegelser bør man nok vente med til de rette magemusklene er grodd sammen igjen. Øvelser hvor man trekker navlen inn mot ryggsøylen og presser korsryggen ned i gulvet kan man fint begynne med før. Jeg ble imidlertid sjokkert over hvor lite respons det var i starten. Ugh! Men det ordna seg det og.
Søtnosmamma
09:57 25.07.2008
Forresten: Det er ikke magetrening som hindrer at kiloene kommer på. Du kan gjøre sit-ups til du har krampe uten at det synes noe særlig om det ligger masse fett på toppen. For å få bort kiloene bør du mikse styrke, utholdenhet og kosthold. Ingenting som heter punktforbrenning. ;)
Søtnosmamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------