GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Slitere

Et forum for dere som har prøvd å bli gravide i mer en ett år eller som sliter med mange spontanaborter. I det hele tatt et forum for dere som syns at det ikke er noen lek å lage barn lenger. Her kan dere dele erfaringer og følelser og kanskje utveksle gode råd også? Tvi, tvi videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Pergotime for første gang, noen som har erfaring?
17:17 7.05.2008
I dag var jeg på sykehuset og fikk resept på 3x pergotime kur... noen som har erfaring med den?
Dodli 24pp
Sv: Pergotime for første gang, noen som har erfaring?
14:41 8.05.2008
jo da...har prøvd noen kurer og siste kuren jeg prøvde var dobbeltkur.
2 tab daglig i 5 dager(tror jeg det var)
men hos meg hadde det ingen nytte.
jeg og mannen min har prøvd i 5 år...men uten lykke...
sist jeg hadde vært igjennom en sånn pergokur(i feb) så bestemte vi oss at det var siste gang.
vi har bare fått nedturer etter hormonkurene.forde mensen blir jo forsinket og da har jeg jo gått å håpet på at nå har det endelig lykkes...men neida...ikke her i gården...=( Men vi har jo skjeldent
hellet med oss...(har skrevet inne et innlegg om lap)...etter siste pergokur så ba jeg om at legen skulle sende en søknad om lad til meg.(noe jeg var igjennom 6 mai, uten hell der oxo)

Men for all del Dodli24pp....HÅPER virkelig at det lykkes for deg og din mann......ønsker deg MASSE lykke til...og kos dere masse...

ps:beklager hvis jeg virket litt veldig negativ i svaret mitt...(men ikke vondt ment til deg....men jeg blir litt lei meg og frustrert over at ting tar sånn tid...og at det bare er nedturer.)

lykke til...klem=)

Lady-alice
18:21 8.05.2008
Hei, jeg forstår at du er trist for en får jo et lite håp. Jeg har hatt pause herfra leeenge nå pga jeg ble så deppa av å se at alle andre ble gravide. Jeg har derfor problemer med profilen min, får ikke til å gå på min side å endre til ca 32 pp... men hjelpe meg, 5 år er jo masse. Jeg vet at det er vanskelig, jeg håper virkelig at det ordner seg for dere, finnes jo maaaange lykkelige historier om par som det går bra med :-)
Dodli 24pp
19:41 8.05.2008
Så vil jeg gjerne komme med en melding som er god.
Jeg fikk pergotime i februar og ble gravid på første pp med enkeltkur med denne.
Så her er det bare gode erfaringer med pergotime:). Jeg fikk el en dag før jeg pleide, og hadde ingen bivirkninger.

Lykke til Dodli
vil bli bleieskiftarbeider
11:45 17.05.2008
Dodli, hvorfor tok du pergo? Du sier at du fikk EL en dag tidligere enn du pleier? Pergo er jo for å lage EL for de som ikke får det av seg selv? Trudde jeg ihvertfall?
momaja 20pp
11:46 17.05.2008
opps skrev feil navn på det forrige innlegget..sorry:)
momaja 20pp
20:13 19.05.2008
Jeg fikk vite av gyn min at pergotime både kunne brukes for å få EL, eller for å gjøre EL kraftigere hos de som har EL av seg selv.
vil bli bleieskiftarbeider
22:11 11.06.2008
hei på deg.selv om vi har el,så trenge vi litt dra hjelp så eggene modnes riktig og da nesten garantert el.går selv på pergp nå.men det er for de vi har prøvd i ett år nå.jeg har to store barn nå.ni og ti år gamle og det var naturell.lykke til.
lille fia
17:46 25.05.2008
jeg har gått på 3 doble pergokurer å er nå blitt gravid.. har nettopp fått positiv test, men har sterke smerter i magen.. var på sykehus samme dag så positiv test å de var redd det var utenfor livmor..men smertene har blitt litt mindre og jeg er sendt hjem, ny ul om ca 1 uke..men jeg hadde blitt overstimulert, hadde fått mange cyster på høgre eggstokk pga pergotab.. men disse ville forsvinne av seg selv, så jeg ble sykemeldt å fekk beskjed om å ligge på sofaen i ei uke.. håper alt går bra..lykke til alle sammen
recaro
19:45 25.05.2008
Gratulerer :) jeg har foreløbig ikke kjent noe i fht pergoen, ikke føler jeg at kroppn endrer seg og ikke finner jeg eggløsning... blir spennende å se når jeg får mensen (Eller om kanskje....).

Dodli 32pp
23:12 25.05.2008
takk takk.. bare håper alt går bra, er veldig redd for å miste...
jeg merket ingenting når jeg gikk på pergo, da jeg begynte på siste kuren (3) så hadde jeg ingen tro på at det ville gå denne gangen heller, men allerede flere dager før ikm fikk jeg en merklig følelse av at nå hadde vi klart det, og jeg hadde mange graviditetstegn ( små kvalm, trøtt,ømme bryster) testet negativt i noen dager før den ble positiv litt før ikm.
hadde menslignende smerter ca 1 uke før ikm men det er normalt for meg når jeg venter mensen..
Du må ha lykke til, klarer det til slutt dere og..
recaro
23:15 25.05.2008
glemte å si at jeg tempet ikke, vi bare kjørte på i den tida vi regnet med at eggløsning ville komme... håpe du slepper tanta denne gongen:)
recaro
15:03 12.06.2008
Pergoen virket den :-) ble gravid med en gang :) så nå er jo utfordringen at spiren skal sitte i en stund...
Dodli 32pp m/spire
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------