Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Jeg har vært på UL OG fått JM!!!=D=D=D
17:46 7.05.2008
Hvor kult er ikke det?? Var klin umulig å få JM i Tr.Heim trodde jeg, men nei, jeg har fått, det hjelper å kjefte litt når man ringer! Høres ekstra fortvilt ut, så sniker du deg forran. Hehe, tror egentlig ikke det hadde noe med saken å gjøre men;o)
Hadde ei nydelig lita jente i magen min, så i dag har jeg kjøpt rosa sengeklær til halv pris på kid!=D Og litt rosa klær og verdens nydeligste dongeriskjørt=D
Helt i hundre her!
JM på UL tok seg god tid, og hadde med seg student, så fikk sett lillejenta i 45 minutter=) Herlig=)
Tusen takk=D Kjempefornøyd med jente da, hadde blitt litt "skuffa" hvis det hadde vært gutt..Ikke pga kjønnet, men pga at da hadde jeg ikke fått brukt det rosa teppet jeg har strikka=P hehe. Strikket det egentlig til ei venninne, men babyen hennes døde i magen, så nå ble vi gravide samtidig=)
Men hadde blitt glad for gutt og da!!!
Hadde skikkelig jentefølelse også=) Den stemte fint=)
Hehe, grudde meg jeg også.. Ønsket meg en liten jente første gang, og en liten gutt andre gang. Alltid gjort egentlig.. Og kanskje det blir sånn også? Hvem vet?=) Har 2 venninner som fikk gutter i februar, så nå skal jeg og ei annen venninne ha jenter i september/oktober. Moro!=D
Så bra at du fikk jordmor:) husker jeg var bekymra for at du ikke hadde fått:) da får du vært med på svangerskapskurset også:) Har du fått ny termin da?
Og gratulerer med jenta:) så bra at du fikk det slik du ønsket, (ja, vet at det viktigste er at barnet er frisk, men det er jo lov å ønske seg det man vil:)) Jeg ønsker meg skikkelig masse en gutt, men selfølgelig er det viktigste at barnet er friskt:) Gleder meg til ultralyd selv:)
Hehe, ja du ble ganske "sinna" av at jeg kanskje ikke fikk=P
Terminen ble flyttet 3 dager, så ny termin er 10.10.08. men orker ikke bytte nick fordi! Hehe. Jenta kommer når hu kommer!=)
Når skal du på UL da??? Spennende altså=)
Vi skal på ultralyd den 19. mai, huff, og d føles som om dagene ikke vil gå fort nok... hehe, er så utrloig spent på å se den lille krabaten vår:) og ikke minst å se kjønnet:) største ønsket vårt er at han/ho er frisk, et mye mindre viktig ønske er at vi begge to ønsker oss en liten gutt, så da blir d spennende:)
Fikk du se d på 3d ultralyd? og var d på 5 etasjen på kvinne barn senteret du var på ultralyd?