Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Hvor finner jeg Tautonia vogner på nettet?
18:42 7.05.2008
Fikk ett tips om at en kan spare flere tusen ved å kjøpe Tautonia vogn på nett, men finner ikke noe særlig.
Noen som vet om gode nettsider?
lilleprinsen, ja. Rita heter vel hun som driver det (hun selger vel fortsatt fra huset sitt på Bekkestua?) HUn er veldig hjelpsom og skulle dere etterhvert finne ut at dere trenger mer tilbehør til vogna etc, så skaffer hun det rimeligere enn i butikk det også. :) Jeg har nettopp bestilt litt tilbehør til min "gamle" Teutoniavogn for å pimpe den opp litt til nestemann skal bruke den fra høsten av. (to år siden vi kjøpte den ny men greit å få den stæsjet.)
Litt masing, men er jo så mye en lurer på ;)
Hvilken modell har dere kjøpt, og er dere fornøyd med den? Er jo en jungel av vogner!! Ante ikke at det skulle bli så vanskelig.. hehe.
hehe, vogn synes jeg er kjempevanskelig:)
Har stått mellom....... emmaljunga city cross med graphic black bag og sport carbon sportsdel hos meg. Ville mest ha den pga av den stilige bagen.....men siden det er sportsdelen vi bruker lengst har jeg nå endelig bestemt meg for.........Teutonia spirit s3. Den er litt tyngre både med å ta delene av og på/ trille/løfte. men liker så godt trihjulinger:) Og den er den beste av de jeg har prøvd:)
Vi gikk for 2008 modellen, sort fashion. vi har jo ikke fått prøvd den med ungen oppi enda da, men har kjørt den rundt i stua og den virker utrolig enkel å manøvrere. har også prøvd å ta av bagdelen og sette på sportsdelen og litt sånn fram og tilbake for å øve litt og det er utrlig greit når du har gjort det et par ganger. driver å bestiller ekstra regntrekk til vogna nå, har hørt at det er mye bedre enn det som følger med. Vi kjøpte også bilsete på samme sted med base og adapter til å sette på vogna. det sparte vi også en del penger på. Det er Rita Holm som driver lilleprinsen ja og hun er det bare å ringe eller sende mail til.
Happyland på Svinesund har også Teutonia. Jeg kjøpte Teutonia Prestige Duo der sommeren 06 og sparte masse på det. Valgte prestige istedet fot Mistral fordi den er høyere. Synes også det er greit med hardbag så lenge jeg skulle ha i september. Synes de ligger lunere og litt mer beskyttet der enn i en softbag.
I tillegg må jeg si at servicen på Happyland var kjempe bra! Jeg var totalt grønn og hun som hjalp meg var veldig flink til å forklare fordeler og ulemper med de forskjellige vognene.
Jeg har funnet en nettbutikk som selger Teutonia s3 (og alle de andre modellene) til 4500 kr, og noe billigere enn det skal man vel lete lenge etter. Men, så kommer teite mva i tillegg da ;P
Blir litt klokere etterhvert kjenner jeg... ;) Tror vertfall jeg har bestemt at det blir tautonia da. Men så er det dette med softbag vs. hardbag. Hva velger dere?? Har forstått det sånn at det er litt lunere med hardbag siden vi får baby høst/vinter.
Må gjerne skrive innlegg både for og mot begge typer bag. I need help :)
hehe, det er der vi også har kommet i prosessen! Vi vet vi vil ha Teutonia s3, men vet ikke helt hvilken bag. Vi begynner å lene mot fashion bag - som er den harde, fordi vi får barn i oktober. Den er det visst litt større plass i også så da kan vi ha pose nedi samtidig som babyen kan få beveget seg. Men, så oppdaget vi nylig en bag som heter duobag og som mange skryter veldig av. (det står om den på lilleprinsen.no med bilder).. så nå vet vi ikke helt hva det blir! Den bli beige i hvertfall ;)
Jeg hadde bestemt meg for teutonia S3 igår. men så gikk jeg i butikken og prøvde med fashion bag. det som er med den er at den står på noen jernstenger på understellet og den bråker når en kjører på lett grus eller litt humpete asfalt...Så jeg ble så usikker igjen....
Kanskje en av de andre bagene har et litt annerledes feste? Hadde den hatt et like bra feste så emmaljunga hadde jeg kjøpt den med en gang:)
Nå må jeg i tenkeboksen igjen:)
Hørtes rert ut, vår bråker ikke, ikke at vi har trilla så mye men i prøvde den før vi kjøpte den, og har grus/småstein utenfor leiligheten og den bråka ikke altså....
Hei! Hører egentlig hjemme på 3.trimester, men snoker litt på 2. trimester! :-)
Vi har nettopp bestilt på www.lilleprinsen.no, og vi gikk for en Teutonia Spirit S3 med duobag. Fant ut at den er størst av alle bagene, og i tillegg bruker man samme kalesje som til sportsdelen og den er mye tettere og lunere synes jeg, enn den som er på fashionbagen. Likte ikke det store "hullet" (pga bærehåndtaket) på toppen av fashionbagen heller, men fashionbagen er desidert den stiligste bagen!
Vi kjøpte i tillegg bilstol, regntrekk, stelleveske og litt forskjellig, og sparte noen tusen på å handle på lilleprinsen.
Muligens dumt spm, men here we go :)
Tautonia Spirit 03 og Tautonia Mistral er samme vogn bare med henholdsvis 3 og 4 hjul? Eller er det mer jeg ikke har fått med meg? Hehe..
Er så skeptisk til 3 hjul da jeg kommer til å trille en del på grus også. I hodet mitt blir det litt vinglete med 3 hjul på grus mens det nok er supert på asfalt og i butikker og sånn.
Tror vertfall vi går for hardbag siden vi får i slutten av september...