GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

foreldre som klager over at de må være med barna sine.
19:57 7.05.2008
er det bare meg???
jeg blir så oppgitt når jeg hører om, prater med folk som snakker dritt om unga sine. de sier piss som at de er så krevende å kan ikke være hjemme, det blir bare krangling, osv.
de sender de i bhg alt for lenge, plasserer de vekk når de er sjuke og i helger. og når de snakker om unga sine så er det bare negativt.
sånn som pokker og, planleggingsdag på fredag, det blir et helvete da må jeg være hjemme med barna.

koker inni meg.
her sliter folk med å få barn, noen får kronisk syke barn, noen får aldri barn, noen barn dør, ja alt mulig.

å jeg er selv av typen som ikke hadde så veldig lyst på barn, eller jo jeg ville jo ha barn en gang, men det var liksom ikke sånn åååå vi må få barn. men når jeg fikk førstemann ble jeg solgt. nå har vi to. å jeg bare forguder å være med de. de er det beste som har hendt meg og min mann, å vi er dypt takknemmelig.
vi tilbringer mye tid med de. når de har sovna om kvelden må vi alltid inn å se på de å sier til hverandre vi er så ufattelig heldige som har hverandre og disse barna. en trenger ikke penger i banken når vi har gull i huset.

jeg kan ikke komme på at jeg har slengt drit om mine barn, selv om det selvfølgelig skjer at jeg blir så sint som fy osv.
klart jeg og blir irritert og sliten, helt normalt det.

men jeg blir så lei meg på barnas vegne når foreldrene gir så uttrykkelig beskjed om at de ikke vil være med de.
bare det at de prøver å plassere de vekk 4 uker i ferietiden om sommeren. for de klarer ikke være med de.

arg ble bare så forbanna nå, for fikk en tekst melding av mora til bestevenninna til jenta mi i bhg. hvor det stod om jeg kunne la vær å ha jenta mi så mye fri fra bhg, for nå var hennes jente også begynt å mase på å ha fri, å det kom ikkje på tale om det brant i helvete.
å om hun kunne bli med hjem til de imorgen sånn at de fikk slått ihel den tiden mellom barnehagen og leggetid.
ja slått i hel du - eg spyr. ho har klaga sånn på ungene sine, at eg blir helt dårlig. men ungen e veldig snill å grei, for vi har jo hatt ho hjemme her.
eg forstår bare ikkje. kjenne eg e heilt på gråten på barnas vegne.

koffor får de flere barn, når de syns det er så fælt.

å hvis den ungen skulle dø, så vet jeg ikke om jeg klarer å syns synd på foreldrene.... pga de har aldri vist tegn til at de liker å være med barna sine. man viser mye kjærlighet i sine handlinger ja.

måtte bare få det ut.

stakkars meg som må sende jenta mi bort dit, slik at foreldre ikke blir plaga fra bhg tid til leggetid. men jenta mi merker nok ingenting til den holdingen håper eg.
Anonym
Sv: foreldre som klager over at de må være med barna sine.
20:24 7.05.2008
Må passe deg litt for hvor du roper, verden er ikke så stor.

Anonym
11:32 8.05.2008
Det handler sannsynligvis ikke om hvor fælt det er å ha barn...men det er slitsomt å ha barn, det er ikke til å komme fra. Ikke nok søvn etc. Jeg har alltid ønsket meg barn, og er kjempe glad for mine to og vil gjerne ha fler. Men selvfølgelig er jeg veldig sliten til tider og skulle ønsker jeg kunne få en time for meg selv, eller en hel natts søvn... Og jeg har min eldste i barnehage selv om jeg er hjemme i mammapermisjon med minstejenta. Dette gagner alle slik jeg ser det. Jeg får tid med veslejenta alene og hun med meg. Eldstemann er VELDIG aktiv og storkoser seg i barnehagen. Ville blitt veldig kjedelig for han å abre være hjemme. Har han hjemme noen dager innimellom og ikke lange dager i barnehagen.

Anonym
12:48 8.05.2008
Synes du var ganske fordømmende jeg, og lite empatisk. I og med at du signerer med anonym så regner jeg med at du skjønner det litt selv også...

Jeg har nok også klaget over barna mine noen ganger, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i dem eller at de ikke betyr alt for meg, for det gjør de. Og om de skulle dø så ville hele livet rast sammen. Synes din kommentar angående det var en smule usmakelig.

Det er slitsomt å ha barn. Mer for noen enn for andre.
pjokken
13:15 8.05.2008
Det må være merkelige mennesker du har i din omgangskrets. Jeg kjenner ingen sånne...
Anonym
13:19 8.05.2008
Jeg syns at det er slemt å klage over barna sine. Man kan være så innihælvetesdrittlei man bare vil, men man skal ikke klage over barna man har satt til verden. Det går an å si ting på penere måter. Dessverre tror jeg at barn plukker opp slike holdninger, som jeg gjorde fra min mor.. Det var trist å vite at min egen mor syntes at jeg bare var i veien.
Anonym
14:56 8.05.2008
Jeg er litt enig med deg HI, selv om jeg ikke har hørt sånne tilfeller før. Hvorfor er det slik at enkelte må bort fra barna sine så ofte? Noen barn er jo mer krevende enn andre, det er sikkert en årsak, men jeg tror det ofte går mer på foreldrene. Vi lever i et ganske egosentrisk samfunn og man skal være velykket på alle områder. I lengden går det bare ikke. Man kan ikke være en god og tilstedeværende mor hvis man tror at man kan fortsette å leve slik man gjorde før man fikk barn...man må "ofre" mye tid, slik er det bare. Jeg kjenner en 8 åring som kom hjem til farmora si å sa "jeg er ikke verd noenting".Det var et rop om hjelp.

linneha
18:10 8.05.2008
tror nok mange foreldre får ut frustrasjon å sinne med å snakke "dritt" om barna sine.

bedre det enn å la sinne gå utover barna?

jeg elsker barna mine, men enkelte ganger trenger jeg å få ut frustrasjon hos venninner eller mora mi, å da kan jeg si ting som er negativt ang dem..(altså barna)
beklager men jeg ble IKKE født perfekt!!

Anonym
22:50 8.05.2008
Det er lov å vere sliten å lei, og det er lov å si det....men eg er enig med HI. Hører endel som "bare" snakker negativt om ungene og selvfølgelig plukker ungene opp disse negative holdningene. Dessuten synes eg ikke det er positivt å snakke negativt om noen bak deres rygg, og eg ville iallefall ikke gjort det om mine egne unger!

Snakka "dritt" om barna eller la sinne gå utover dem....Hvorfor må det vere en av delene? Eg er heller ikke født perfekt, men å snakkke dritt om min egen datter, DET gjør eg ikke. Eg kan si at eg er sliten, men det er ikke pga av henne...
Yo&LaPirilimbilimbilona
09:30 9.05.2008
"jeg blir så oppgitt når jeg hører om, prater med folk som snakker dritt om unga sine. de sier piss som at de er så krevende å kan ikke være hjemme, det blir bare krangling, osv.
de sender de i bhg alt for lenge, plasserer de vekk når de er sjuke og i helger. og når de snakker om unga sine så er det bare negativt.
sånn som pokker og, planleggingsdag på fredag, det blir et helvete da må jeg være hjemme med barna."

Nei dette har jeg aldri hørt noen si/ gjøre! Det er vel ikke normalt? Jeg hadde reagert da ja!
FruLykkelig
13:00 19.05.2008
enig med det HI, dette er noe jeg irriterer meg over også. å har flere i vår omgangskrets. å de er så tøffe i trynet, sender ungene fra seg, å vil helst ikke være alene med de. jeg blir oppgitt. og igrunn så tenker jeg.
hvor festlig har de det egentlig????

Vi var alle neste tretti da vi fikk barn, så en skulle jo være klar for det da.
i motsetning til meg selv som også identifiserer meg veldig i morsrollen om dagen, så blir jeg oppgitt over hvor lite de liksom skal bry seg.
å jeg tror nok de kommer til å få igjen seinere.
å alle sier om mine unger som jeg har mye hjemme, og tilbringer myye tid med. at mine unger er så snille, harmoniske og kjekke å ha med å gjøre, imotsettning til deres. derfor kan de ikke ha de hjemme, derfor trenger de pauser fra de osv. Ja spør jeg meg selv da, hvorfor er mine barn så eksepsjonelt kjekke i deres øyne. De får 110% god omsorg av foreldrene. å mye tid til lopper å lek.
vi derimot tar aldri pause, hehe. men det hadde vi nok hatt godt av alle sammen. så planlegger en helg nå tilsommeren bare vi to.
men det er ikke noe jeg lengter etter. men skjønner jo at vi har godt av det alle mann.

handling sier mer en tusen ord når det kommer til barna.
en sier jo at det er det viktigeste bla bla en har osv.
men når en ikke prioriterer de så.....

bare helt sånn, jeg signerer anonym nå pga dette.
men en venninne av en venninne av meg. jeg bare vet hvem det er.
fått sitt tredje barn, begynte å jobbe igjen når ungen var vell tja 3 mndèr tror jeg. orket ikke være hjemme med den helvetes skrikerungen sa hun til venninna mi. faren fikk ta seg av det. noen uker etter hun hadde begynt å jobbe døde barnet i krybbedød.

det får en til å tenke. hun angrer bittert nå.
Anonym
14:45 19.05.2008
klart så høres det jo helt forferdelig ut , det du skriver. Og selv har jeg aldri møtt slike mennesker. MEn, som et normalt oppegående menneske så skulle vel jeg tro at en sak alltid har to sider. Kanskje har hun et uvanlig krevende barn, er selv sliten , lei, deppa osv....Ja, det er mange som ikke skulle hatt barn, men å se så sort /hvitt på ting synes jeg personlig er skummelt....
Jeg unnskylder ikke problemet, men tror du moren gjør dette for å være ond??? For meg så høres det ut som om hun er utrolig sliten....Skulle ønske folk kunne tenke seg to ganger om før de uttaler seg om ting de utvilsomt IKKE har peiling på.....Er det rart det er krig i verden???Elller har dere lagt merke til det, dere som er så opptatt med å fordømme andre og forhellige dereselv...HUsk " du skal ikke tåle så indelig vell, den urett som ikke rammer degselv"....
witchofthenorth
21:12 19.05.2008
vi trenger vell alle få ut litt frustrasjon innimellom.
kjenner og noen som ikke snakker så pent om barna sine, og ikke syns de er så ok å tilbringe tid med de.
eller vell forresten, de snakker ikke så værst om dem, men er ikke mer enn nødvendig med dem. dette gjelder ett vennepar da. så ja kjenner noen jeg også. så alle ferier, reiser de på alene. barna flyttes rundt mellom besteforeldre og tanter og onkler.
jeg syns selvfølgelig det er kjemperart. men vi er alle forskjellig. å jeg er bare takknemlig og glad for det jeg har og har fått. og nyter hverdagen og barna mine. og det er 99 prosent kos.
dog minstemann har vært våken annenhver time hver natt i nesten hele sitt liv, så tenker jeg jaja. det kunne vært verre. så det har mye med hvilken holdning man har til ting. (men er til tider så sliten at jeg ser ....)
syns jeg hører så ofte om familier hvor barn enten dør eller blir alvorlig syke, eller ting går galt på en eller annen måte.
så vi nyter dagene vi har sammen, for ingen kjenner morgendagen.
sweet dreams
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------