Bruker dere lue til to-åringene deres om dagen når det er varmt og sol?
20:59 7.05.2008
.....men det blåser. Vår gutt har lue på, er livredd for ørene hans... Men kanskje ikke nødvendig eller??
Anonym
Sv: Bruker dere lue til to-åringene deres om dagen når det er varmt og sol?
21:07 7.05.2008
Hvorfor er du redd for ørene hans? Redd for ørebetennelse? Ørebetennelse kommer fra halsen, her ingenting med ørene å gjøre,,,,,,,,,,,
Anonym
21:09 7.05.2008
Selvfølgelig er hun redd for ørebetennelse. Det har absolutt noe med ørene å gjøre. Bruker en tynn lue også jeg!
Anonym
21:12 7.05.2008
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320976
Har ingenting med ørene å gjøre nei!! Blir så irritert på folk som tror de vet alt! nei, ørebetennelse kommer fra HALSEN! HAR HATT DET 100000 GANGER SÅ VET HVA JEG SNAKKER OM......................
Anonym
21:17 7.05.2008
hmm...dette var nytt for meg:D
jeg bruker forresten lue når det blåser, men kjenner jeg meg varm selv, så tar jeg lua av!
06:46 8.05.2008
Ja jeg bruker tynn lue, caps eller solhatt på mini. Å bli solbrent i hodebunnen er ikke noe godt, og vind er heller ikke godt å få i ørene.
Anonym
07:57 8.05.2008
nei jeg bruker ikke lure på gutten min, han har så vidt begynt med caps som jeg kjøpte her om dagen :) men han hiver den bare i bakken så vi får drøye capsen litt hehe
08:47 8.05.2008
kremt... Angående ørebetennelse, så stemmer det nok at man ikke får det av vind i ørene. Min gutt har det støtt og stadig, og nå som allergien kom og han ble snørrete, så satte det seg fast igjen. Han vil absolutt ha lue på, hvis han ikke har det prøver han liksom å holde for ørene. Tror det er vondt med trekk der når man først har betennelse...
09:37 8.05.2008
Her er det kanskje 7-8 grader om morgenen så vesla (22 mnd)har på ei hekla tynn lue. Har sett når vi henter henne i barnehagen at hun har hatt den på når det er 17-18 grader også. Hun har mye men tynt hår (som sin mor...) så sikkert for å beskytte litt mot solbrenthet i hodebunnen. Her i Møre og Romsdal er det mye kraftig vind også, sjelden det er skikkelig tropetemperaturer, så ser for meg at det blir mye lue/solhatt/skaut året rundt dessverre...Vi kasta lua en halvtimes tid en dag vi var hjemme, da. Ville hun skulle få kjenne litt vind og luft på skallen også, og da var det godt og varmt også.
10:18 8.05.2008
Bruker enten caps eller en tynn, hekla lue. Men snuppa er så glad i luer og går ikke ut uten. Veldig opptatt av hvordan hun ser ut før hun går ut - står ved speilet og gjør seg til. I barnehagen bruker hun capsen - ser mange av de andre barna på samme alder med caps også.
10:39 8.05.2008
Jeg er den første som lar ungen få gå uten lue om våren, og den siste som tar lua i bruk på høsten..... Når sola kommer for fullt bruker vi caps for å hindre solbrenthet. (har tynt hår ja!)
Men vi er "immune" mot influensa og øreverk vi da.
11:53 8.05.2008
Er det varmt så bruker gutten caps, men om det regner og er litt kjølig, så bruker han en tynn lue.
Anonym
13:05 8.05.2008
Han bruker ikke lue lenger, den er lagt bort og kommer ikke frem før kulda setter i igjen. Vi prøver å vende han til caps, noen ganger godtar han den, men som regel går den i bakken.
Han sover når sola er på det sterkeste. Kunne aldri i livet tenkt meg å gå med lue selv nå, hadde dødd av svette.