GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Dere med litt uren hud i ansiktet?? Hva har hjulpet dere?? Har dere byttet sminkemerke el brukt kremer? Jeg er avhengig av sminke... Men vil gjerne prøve noe som huden blir bedre av... Samme som skravle...
23:40 7.05.2008
Kom gjerne med tips om sminkemerker som har gjort din hud bedre!! Fortell også gjerne om du har prøvd kremer, formulations eller hudbehandlinger som har fungert. Tar i mot alle tips med takk. Er litt lei av å bruke penger på noe som KANSKJE hjelper...

Er ikke kjempeplaget, men vil gjerne ha litt penere hud...
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
Sv: Dere med litt uren hud i ansiktet?? Hva har hjulpet dere?? Har dere byttet sminkemerke el brukt kremer? Jeg er avhengig av sminke... Men vil gjerne prøve noe som huden blir bedre av... Samme som skravle...
23:53 7.05.2008
Dermanord! har hatt uren hud siden jeg var 12 eller noe sånt ; har prøvd alle kjerringråd og alle mulige produkter fra helsehosten, salonger og parfymerier. lemongrass-vasken til dermanord og ansiktskremen er stort sett alt jeg bruker nå og jeg er storfonøyd!!! En ting til som er viktig: body shop sin ansiktssvamp som jeg bruker til å skumme inn vasken i ansiktet med.
Mädchen
Sv: Dere med litt uren hud i ansiktet?? Hva har hjulpet dere?? Har dere byttet sminkemerke el brukt kremer? Jeg er avhengig av sminke... Men vil gjerne prøve noe som huden blir bedre av... Samme som skravle...
23:55 7.05.2008
har hørt at det hjelper å bruke i.d.-sminken, men har ikke forsøkt foreløpig.
Mädchen
23:56 7.05.2008
Okei, takk for tips. Hvor får man kjøpt dermanords produkter da?
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
00:12 8.05.2008
Har du fet eller tørr hud ? Tørr hud kan produsere talg, og kan føre til kviser. Hvis du har tørr hud og bruker typiske kvise produkter så gjør man vondt verre...

Dette har hjulpet meg :

Kjøpt meg id sminke, foundation+rouge,concealer osv..
Det er så rent at du kan sove med det, og nå har jeg ingenting i ansiktet som tilstoppet porene mine.
Veldig bra side: limebeauty.com
+ 5 prosent rabatt: Friendsoflime

Kjøpt meg masse gode dermalogica produkter som er tilpasset din hud. Kommer ann på hudtypen din.. men du kan kjøpe en sånn liten prøve pakke men f eks produkter for fet hud til 200 kr der, så kan du teste om de passer.
Dermalogica er helt fantastisk, men det gjelder og finne det som er rett for deg :)

Pass også på å vaske koster ol ofte, for det er bakteriebomber :)
Lillegulle<3*Fødeklar
00:13 8.05.2008
Dermalogica kjøper jeg på www.strawberrynet.com
Lillegulle<3*Fødeklar
00:19 8.05.2008
Jeg er så heldig og har en hudpleier til svigersøster og hun anbefaler fruktsyre.. får kjøpt det på hudpleiesalonger..det er en slags peeling for huden din og den har gjort underverker for meg.Påføres 2 ganger i uken.merket er "kerstin florian intensive renewal glycolic 15"
Lykke til videre...:)
Lilletrille-84
00:24 8.05.2008
Okei, takker =)

Har hverken fet eller spes tørr hud. Men den er mer tørr enn fet. Har ikke blank t-sone eller noe sånt.
*jente-i-vente &#9829; *HØYGRAVID*
04:33 8.05.2008
DERMALOGICA - det er kjempebra! De har også en krem med foundation som ikke er så tykk, slik at huden får puste. Helt fantasisk.
lilletrille*28juni*
09:25 8.05.2008
Jeg er ikke plaget med uren hud,men bruker ID- sminken og den er kjempe bra! Tror det hjelper å ikke kline alt mulig rart i ansiktet..foundation, pudder osv. Du kan jo prøve å koke en kjele med vann, og etterpå ha ansiktet over den med en klut over hodet. Slik at d kommer vanndamp i ansiktet. Er med på å åpne opp porene..
Lka85-Nora 4.juni!"Høygravid"
10:08 8.05.2008
Dermanord kan være litt vanskelig å få tak i, det kommer an på hvor du bor. se dermanord.no for forhandlere. Det er et relativt nytt svensk merke. og rimelige priser. Jeg har også forsøkt dermalogica, og syntes de var fantastiske i begynnelsen. Etter hvert syntes jeg de mistet sin effekt. Dermanord er det eneste merke jeg har forsøkt som jeg fortsatt er fornøyd med ett år etter at jeg begynte med det.
Mädchen
11:03 8.05.2008
Jeg har brukt exuviance sin hudpleie serie, og tatt fruktsyre behandling oss hudpleier, Har også brukt mineralsminke. Hadde veldig plager med uren hud en stund, men nå er huden min perfekt visst man ser bort ifra arrene:)
Er kjempe fornøyd:D
Mlinn86 HØYGRAVID:)
11:50 8.05.2008
det er lett å komme med sminke tips når man får det spørsmålet...men det man pakker i kroppen spiller og stor rolle...spiser man my søtt og fet mat vises det på huden, spiser man my frukt å grønt og drikker mye vann holder huden seg lettere pen:)
har aldrig vert plaget m uren hud før jeg ble gravid...så det var ikke særlig hyggelig, men har spist mye melon i det siste og føler at det funker + at jeg bruker i.d mineral sminke som ikke stopper til porene=)
chikolita
21:14 8.05.2008
hvor kjøper man denne i.d. sminken?
venter jente 080708
21:35 8.05.2008
Har ju egentligen lust att vara anonym på dessa sider, MEN när det är något som detta som jag verkligen brinner för, då kan jag inte hålla mig :)
Jag driver en hudpleie salong i Oslo och har både I.d. bareminerals och M.d. formulations - detta virker! : - ) Synes det är otrolig kul att jobba med dessa märkena för man ser otroliga resultater. Har haft kunder på kurer med Md produkter som gjort underverk!
M.d. är en ganska kompliserad serie med många kombinations möjligheter. Det är därför viktigt att man får riktig veiledning och råd om vilket produkt som passar till din hud. De som inte är nöjda med md produkter har som regel fått fel veiledning av produkter.

Om någon är intressert i å köpa dessa produkter är ni hjärtligt välkommna till salongen :)
Salongen ligger i Oslo hemsida är www.edens-have.no

Välkommen till den som vill :)
b@rnim@gen
21:48 8.05.2008
Hedde jeg bare bodd der nede så ;) Kommer gjerne innom deg når jeg skal på besøk til min søster som bor like utenfor Hønefoss =) Da skal vi til Oslo. Men da har du kanskje permisjon du og? ;)

Får sjekke ut hjemmesida hvertfall :)
*jente-i-vente &#9829; *HØYGRAVID*
21:57 8.05.2008
Som eier är man alltid inom :) Men de som jobbar för mig är super duktiga. Är strålandes förnöjd med de. Viktig med god service :) Så det är bara att komma inom :)

Hemsidan är under arbete, man ska ha tid till så mycket men så har inte dygnet nog timmar ändå. Konstigt va? :)

Men oavsett, detta är ting som verkligen hjälper! :)
b@rnim@gen
22:19 8.05.2008
glo minerals:)bare minerlaer og vitaminer, sminke du faktisk talt kan sove med!
juli-prins:)
09:00 9.05.2008
Mycket om diskuterat och med risk att jag trampar någon på fötterna som är nöjd med det märket. Men dessvärre är det så att I.d. är det enda märket som innehåller kun mineraler. De andra "mineral" märkene, har kommit många efter att i.d. kom. De innehåller mineraler men också syntetiska stoffer som tetter till :(

Hoppas jag inte gjorde någon allt för besviken nu. Men sån är dessvärre detta markedet, det kommer etterligninger hela tiden.

Ha en fin dag och njut solen!
b@rnim@gen
09:07 9.05.2008
Det som hjalp meg når jeg begynte å få mange gravidkviser var å slutte tvert med sminken. Smørte med hyppig med vanlig hudkrem, og passet på å være masse ute i sola. Har selv alltid brukt endel sminke, så jeg skjønner godt at du ikke vil slutte med det, men du kan jo fortsatt bruke mascara, øyenskygge og leppestift o.l. og nå om sommeren er det jo in med naturlig hud;) Men noe jeg har lest her inne var å bruke en bomullsdott med vademecum på og smøre det på huden, har ikke prøvd det selv da jeg er litt sensitiv, men kanskje det funker for deg?
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
12:44 9.05.2008
Er det flere som opplever at man får lettere arr etter kviser når dere er gravid? Har dere noen tips mot dette? Hjelper det å sole seg, eller gjør det ting bare verre? Har jo ikke dype arr, men det blir typ brune flekker som ikke går bort.
anette_78
14:04 9.05.2008
Jeg har også fått en del arr. Virker som sår/kviser har vanskeligere for å gro?!? Blir bare lilla/brune flekker som sitter igjen.
Fødeklar Løvemor 240508
15:33 9.05.2008
tips: inte sola dig med arr. Bruk hög solfaktor på arret(spf 30) om du ska vara i solen. Det kan bli pigmenter och mer fremtränande när det inte har grodd :)
b@rnim@gen
15:57 9.05.2008
Men vil arrene gå bort/bli svakere når man ikke er gravid mer? Eller er skaden gjort for alltid nå? Må jo være noe man kan gjøre..
anette_78
16:18 9.05.2008
Helningsprosessen går nog långsammare bara :) Men oavsett om man är gravid eller inte så är det inte lurt att klämma för det kan bli ärr ändå. Sån då har den masete hudpleieren haft sin moral prat idag :)
b@rnim@gen
19:01 9.05.2008
En spray fra A-derma. Fås på apoteket. Helt genial spray som jeg bruker i ansiktet om huden blir uren/betent der, på armer, ben, strekkmerker osv. Den lindrer også dattra mi sine solutslett på en suveren måte! Og solbrent hud osv osv. Kan brukes til ALT! Og en kvise er borte etter et par smøringer :-)
MissT *is pregnant*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------