GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
noen som er våkene her nå?
00:00 8.05.2008
lurer på noe jeg:-)
blir gal
Sv: noen som er våkene her nå?
00:02 8.05.2008
Jepp, er våken, har ikke for vane å sitte på bim i søvne hehe ;) Kanskje jeg kan hjelpè??
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
00:08 8.05.2008
Så bra:-).Jeg er i uke 29+4 nå.de siste dagene så har trusa vært så våt.man kjenner vell om man tisser på seg? lurer på om jeg lekker noe?eller om det bare er svette,for jeg er varm om dagen.men,føler at det er litt mye til å bare være det også.blir bekymra jeg da:-(
blir gal
00:19 8.05.2008
Det er sikkert bare utflod. Husker jeg hadde en god del av det rundt uke 26-32, men så avtok det, og nå er det mye mindre. Bruk truseinnlegg.

Hvis du er veldig usikker, så anbefaler jeg å ringe føden, eller lege/jm i morgen. Du kan evt sjekke selv, ved å bruke en svart bomullstruse en dag du er hjemme (uten truseinnlegg inni) og dersom det som kommer ut er hvitt i våt tilstand først, men blir gult etter en stund når det er tørt (okei, ikke så lekre detaljer her, men men, det tåler vi vel :)) så er det bare utflod. Dersom det som kommer ut er blankt og kanskje litt grålig (og gjerne med hvite "flak" i, og lukter søtt/rart) så kan det være fostervann.

Kan også være urin, eller svette. som du sier, men du kan ta på deg et bind/truseinnlegg på morgenen, og "levere" det til jm på dagen, så kan hun sikkert stixe det å se hva det er for noe. Håper du finner svar, hvertfall. Og lykke til videre med svangerskapet =)
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
00:06 8.05.2008
Jeg også er våken.. Får ikke sove på grunn av de h..es kynnerne.
benann
00:08 8.05.2008
jeg og..
Emilia m juni-jente i magen♥
00:10 8.05.2008
ikke så lett å svare på detta kanskje men
blir gal
00:14 8.05.2008
Er jo ofte sånn at man lekker litt både urin og utflod. Men hvis du er usikker, og syntes det er unormalt mye så ring på føden, det er en enkel sak for de å finne ut om det er fostervann.
benann
00:17 8.05.2008
det er som benann over her sier at det blir mer utflod og det er vanlig å leke både det og urin, men dette kan de sjekke med sånn laktmus(tror det heter det) på sjukehuset,da skal du ta med en truse eller bind fikk jeg beskjed om som du har lekt i og ikke dusje før du kommer...enkel prosedyre:)
frøya79
00:13 8.05.2008
er våken her også.....
kan det ikke være at ungen har lagt seg langt ned med hodet så det blir press på blære og du lekker litt + svetter? det gjør jeg... fikk tips om å ta på ett truse innlegg og se etter en stund. det lukter gjerne litt om det er urin...
frøya79
00:14 8.05.2008
jada :) pleier ikke legge meg før i 2 tiden jeg.... snudd døgnet
Lillegulle<3*Fødeklar
00:15 8.05.2008
har hørt fra andre innlegg at det blir sakt at utfloden blir helt tynn på slutten... og at det kan ligne på fostervann...

Har det ikke selv men..
Lillegulle<3*Fødeklar
00:17 8.05.2008
Okay.da skal jeg prøve med et truseinnlegg:-)så får vi se
blir gal
00:19 8.05.2008
det er vert ett forsøk... lykke til:)
frøya79
00:22 8.05.2008
Takk,for mange gode svar:-)utrolig mye man kan bekymre seg for.er jo ikke akkurat vant til detta.
blir gal
16:20 8.05.2008
hei igjen:)

hvordan gikk det med deg? fant du ut hva det var?
frøya79
21:46 8.05.2008
Hei igjen:-)frøya79.nå har jeg hatt på meg truseinnlegg og gått med sort bomullstruse:-)men,jeg veit liksom ikke helt.er jo svett om dagen da.trusa er liksom veldig klam.blir frustrert jeg.
blir gal
21:53 8.05.2008
heisann, der var du ja:)
om det er noen trøst er jeg og vanvittig klam og svett om dagen. lukter gjerne urin av truse innlegget om du lekker urin,er en del mer utflod hos meg også nå så det kan jo være det....nei det er ikke greit å vite når alt blir klamt og vått.... har vert usikker noen ganger jeg også...
men er du fortsatt i tvil anbefaler jeg at du tar kontakt med føden å hører:) det r fort gjort å sjekke det og så får du slappe av etterpå:)
frøya79
22:16 8.05.2008
ja,kan jo det også.men,kvier meg litt for å ringe ditt.skal jo ikke det men.
blir gal
11:20 9.05.2008
sånn er jeg også, liker liksom ikke å bry noen, men mannen min sa noe klokt...det er jo bedre å sjekke noe en gang for mye en en gang for lite...for hadde ingen gått gravid og hatt mange spm så hadde jo ikke de hatt obb...
smart:)
håper det går bra:)
frøya79
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------