Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
stimulering av brystvorter
09:38 8.05.2008
dere som setter i gang fødselene med det,eller prøver bruker der pumpe eller lar mannen gjøre det??eller kombinerer???
jeg kan tenke meg at dette er en bra måte og sette i gang ting på så det må jeg prøve....jeg leste det stod en plass ompumping men det kan jo ikke virkeveldig stimulerende eller?
det var hvertfall kjempe effektivt på meg.... kan ikke helt skjønne at det kan vere like effektivt med pumpe, enklere å bare bruke fingrene... riene startet med meg, sluttet jeg stoppet de, men etter ca 20 min fortsatte de av seg selv og så rett etterpå gikk vannet:)
med fødsel nr to gjorde jeg det samme tok litt lengre tid før riene slo inn for fult, men startet også denne gangen ved hjlep av stimuleringen:)
regner med at man må være moden, men det hjelper helt sikkert å ta noen "økter" for å hjelpe til i modnings prosessen.... skal hvertfall gjøre det når jeg nermer meg:) er i uke 31 nå:)
er i uke 37 og neste uke skal barna reise til faren og være der 8 dager da er jeg uke 38 så jeg tenkte og prøv og sette igang noe,siden vi har flyttet utenlands og har ingen barnevakt ,og vil jo ha med pappaen...
har snakket med jordmor om det hun ga meg heldigvis grønt lys for å prøve :D
Er også i uke 37+5 nå...er dritt lei av magen som bare er i veien....tungt og varmt....off...nå får vi vel lov til å klage litt vel??Starta modnignsakp,bringebærblad-kapsel og sex...hihihi....ikke verdens enkleste å få til det heller gitt....:=/hadde håpa å få d overstått til 17 mai;=)
he he ja det var det da.... jeg fant meg egentlig godt til rette liggende flatt i sengen og begynte å rulle og små knipe i brystvortene(herregud dette høres ut som en erotisk novelle...hehehe) etter litt så begynte livmoren å stramme seg og da var det bare å fortsette...sinnsykt vondt men man må fortsette for å få noe fres over riene...:) best å finne en god ligge stilling, fikk mest effekt når jeg la meg på ryggen hvertfall:)
Hehe, morro (erotisk novelle...). Skal gi beskjed dersom det funker ja! Er 39+1 idag, så hvis lille tulla er klar til å komme ut, så kanskje jeg er heldig?
Kan skrive under på at dette funker hvis du er moden! Problemet mitt var at det stoppet på 5 cm, og jeg ble sendt hjem fra føden, men tror at riene hadde tatt seg opp hvis jeg hadde fortsatt... skal prøve igjen ikveld, ...
Leste om dette i boka "På vei" av Gro Nylander.
Hun advarer om at denne metoden KAN UTLØSE RI STORM dvs kraftige rier uten pause, og dette er uheldig hvis man ikke samtidig har kontroll på barnets hjertelyd osv.
Hun skriver at man ved første forsøk på stimulering av brystvortene burde gjøre det under overvåkning - belte rundt magen som måler rier og barnets hjertelyd.
Vet ikke helt, er vanligvis ikke hysterisk når det gjelder risiko i svangerskapet...
Uansett bør man være litt forsiktig, og vente til magen har slappet igjen før man stimulerer brystvortene på nytt.
Jeg leste denne tråden i går og prøvde, fikk masse rier som desverre ga seg igjen, men jeg sendte mld til en venninde som har termin i morgen og tipset henne om det,.... Hun testet det også og nå ligger hun på føden!!!
Hun prøvde sent i går kveld og halv 4 i natt gikk vannet.--
Så dette er bare og prøve jenter, jeg skal garantert ta en omgang til i dag!!;)
Men husk og kjenne etter på babyen, har lest at hvis det blir for mye kan de bli veldig stresset og det er jo ikke så kjekt:)
Forsøkte dette i natt, men feiga ut da det begynte å gjøre kjempevondt, hehe... Etter ca 2-3 min fikk jeg kjempekraftige mensensmerter, skikkelig ille... Fortsatte i ca 30 min, men da var jeg så sliten ifingrene og øm i brystvortene + at det var veeeeldig vondt, så tenkte jeg skulle fortsette i kveld:) Hadde en del vonde kynnere utover natten, men gav seg etter hvert.. Er sikker på at det hadde blitt fødsel om jeg hadde fortsatt, men var egentlig bra jeg ikke gjorde det, da vi ikke har barnnpi til ungene i dag....
Hehe, ja jeg har skikkelig troen på akkuratt dette, vi lurer jo bare kroppen til og skille ut de rette hormonene, jeg føler det er mer riktig og naturlig enn de fleste andre "føde triks".
Da er jeg mye mere skeptisk til og spise kanel og ananas osv, jeg elsker forøvrig fersk ananas og har spist massevis av det uten en eneste liten kynner:)
artig å høre at det er andre som også har hatt utbytte av dette "trikset" lykke til videre med prøvingen:)
må få tilbake melding om noen går i fødsel:)
jeg fikk beskjed at ingenting funker så lenge man ikke er moden...eneste jeg TROR(er ikke sikker her) er at om du ikke er moden så starter ikke fødselen,men at det kan hjelpe på å modne....
Hmmm.... kanskje dette er noe for meg? Blir bare så veldig skeptisk med tanke på hva Gro Nylander skriver. Hadde termin i går, sov nesten ikke i natt pga HYPPIG dobesøk og mensmurringer. Hatt murringer i hele dag og.. og noen ganger kommer det litt mere tak. Tror jammen meg ikke noe er i gang før jeg "får se det".. hehe.. Lei av lureri nå :)
Kanskje jeg skal sette meg ut i sola og kna, hehe.. får litt rare bilder i hodet av dette :)
Dere som skal gjøre det på kvelden, hvorfor venter dere til kvelden?
Må vel være bedre å gjøre det på morgenkvisten, slik at man forhåpentligvis føder i løpet av dagen. Så har man en god natts søvn i bakhånd.
var på kontroll i dag,der jeg ble sjekkamhar pning og er myk og moden og ingen kant...lå med ctg og sånn rie sjekk...prøvde og gni noen minutter for å se om jeg så noe på rie måleren hehe,men så ikke noe på di få minuttene jeg prøvde...var redd jordmora skulle komme og se hva jeg drev med hehe
Hvor ofte kan man gjöre dette, om man gjör det i 30min?
Prövde for to timer siden, fikk absolutt resultat, men ikke varig. Kan jeg pröve igjen för jeg legger meg i 23 tiden?
Kroppen min virker ikke. Det må være noe galt, noeødelagt.
Jeg har kynnere konstant, men når jeg prøver å stimulere, skjer det ikke noe!
Hadde tenkt å kjøre på med både oxytonin fra brystvorter og prostaglandin senere.Men puppene mine virker ikke og min kjære mann har tatt på kyskhetsbeltet.
Jaja. Tålmodighetskrem.
hører det funker for noen ,så bra:) jeg anbefaler hvetfall å gjøre det når man er uthvilt så man slipper å gå i fødsel på halv åtte:)
gleder meg til jeg får prøve igjen om det går på nr tre,men 2 mnd igjen:-s.....ja ja:)
He-he! Jeg ler meg ihjel av beskrivelsene deres her, festlig lesning : D
Er bare 17 uker selv, men skal garantert prøve ut dette så snart det nærmer seg tiden for det.