Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Har såkalt guttemage, tror dere jeg venter gutt da?
10:47 8.05.2008
Jeg er bare så veldig spent på hvem som er der inne! Vet ikke kjønnet, og er så nysgjerrig på hva jeg venter. Kjønn har selvfølgelig ingenting å si når barnet er født, men akkurat nå er det veldig spennende å lure! Får høre at jeg har guttemage, er det mest vanlig at guttemage blir gutt eller er dette bare tull?
Sv: Har såkalt guttemage, tror dere jeg venter gutt da?
11:05 8.05.2008
En kollega og jeg gikk gravide samtidig (samme termin t.o.m!) sist, og jeg hadde skikkelig "jentemage" visste jeg skulle ha jente og jente kom. Hun hadde DEN guttemagen, helt annerledes enn min, og alle bare "visste" hun fikk gutt. Hun fikk jente to dager etter meg :)
11:07 8.05.2008
Eg har nok mage som heller godt mot jentemage... de fleste som kikker på magen min sier at d nok e en jente inni der... d de ikke vet e at vi vet at d blir en gutt.. så d på ultralyd i uke 33, og då så vi d veldig tydelig... så tror nok ikke at du burde stole på d der me mageformen... selv om noen, som svigermor sverger på at d stemmer... hehe... du får bare vente i spenning du då!... : ) e jo gøy d og då!
11:07 8.05.2008
Sist hadde jeg "rund" og bred mage, UL sa jente og jeg fikk jente. Denne gangen har jeg spiss og rett mage, typisk "guttemage" og alle som skal tippe utfra formen på magen sier at jeg får gutt. Men UL sier jente, og stoler på det. Så...tja.. magen kan være forskjellig selvom det er samme kjønn som skjuler seg der!
11:15 8.05.2008
Jeg har også typisk guttemage denne gangen men ifølge UL skal vi få en jente denne gangen også. Jordmor så det tydelig og det gjorde vi også, men en vet jo aldri. Så da blir det spennende å se hva det er som skjuler seg der inne:-)
12:59 8.05.2008
tanten min visste ikke hva jeg fikk, og sa:" jeg tror du får gutt, side du har en guttemage". også sa jeg til henne at ul viste gutt, så det stemte med meg. men er nok ganske tilfeldig:)
samme som på hjertelyd. min baby (gutt) har hatt 156 og 162, mens kjerringregelen sier at over 140 er jente. :)
13:31 8.05.2008
Sist sa alle at jeg hadde skikkelig gutte mage - ut kom en jente.
Denne gangen sier også alle at jeg har skikkelig guttemage - og 2 ul har vist at det er en gutt i vente.
Jeg tror magen min bare blir slik når det er beibi inni der...
00:29 9.05.2008
Alle sier det ser ut som jeg venter gutt pga formen på magen, den er langt nede, og man kan ikke se bakfra at jeg er gravid har jeg fått høre.. Men venter en liten jente! Hvis ultralyden viste riktig da, men har tatt ultralyd to ganger og begge gangene sa de jente:)
10:39 9.05.2008
Magen min er også ganske langt nede, men min svigerinne og min mor sa "jente" allerede rundt 3 mnd, fikk mage veldig fort, men det de så på var at jeg la på meg noe så vanvittig på hoftene og rumpen...
Stemte det, to ul har bekreftet at det er en jente som kommer her, og jeg skal gå i MASSE oppoverbakker etterpå:)
10:45 9.05.2008
I begynnelsen så så magen min ut som jentemage, men de siste mnd så er det blitt veldig guttemage.
Ultralyden sier jente.
Så blir jo spennende å se hva som kommer. :)