GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Erfaring med bæresele - hvilke er best? (samme som kjøpeguiden)
11:10 8.05.2008
Bæresjal, mei-tai, Babybjørn osv. Hvilke fungerer bra, og hvorfor? Hjelp det er så mye å velge mellom!?!?!
Kindred Spirit
Sv: Erfaring med bæresele - hvilke er best? (samme som kjøpeguiden)
11:16 8.05.2008
Jeg har BabyBjørn... Den med sånn skikkelig støtte i ryggen(for den som bærer-så vi ikke får vondt i ryggen)...Brukte den til førstemann var over 1 år... Og kommer til å bruke den nå også...:) Men lurer på å kjøpe bæresjal i tillegg...:)
<3MammatilNikolas+junibaby<3
11:19 8.05.2008
Hehe.
Jeg sydde ringslynge til førstemann, men det funket ikke for ham. Da han var 5 uker kjøpte jeg en babybjørn active for at den skulle være fin for min rygg også. LIllemann elsket den, men jeg kunne ha tenkt meg å hatt noe som tok enda mindre på skuldrene, egentlig.
Denne gangen ser jeg an og prøver å kjøpe en sånn lommeslynge. Synes de virker gode i forhold til amming også, men har jo aldri prøvd, da.
Smånetta 14.mai
11:32 8.05.2008
jeg vil anbefale ringslynge eller sjal, på tettinntil.no kan man få masse hjelp så man knyter det skikkelig og ikke gir opp for man tror det er slit eller bare mas og vondt...
jeg har bært min i begge deler men ikke fra nyfødt så det blir spennende å bære hun :D har lagt silkeslynga mi i sykehus baggen :D
Habiba
11:42 8.05.2008
Hadde babybjørn og mei tai sist. Brukte mei tai'en mest, da jeg syntes at sneipen satt best i den samtidig som jeg syntes den var klart best å bruke. Fikk skikkelig vondt i skuldrene av babybjørnen...
mie76
21:20 8.05.2008
Hei!
Til førstemann hadde jeg først vanlig Babybjørn, men den var vond for ryggen. Kjøpte så BB Active, men ble fortsatt fort sliten i skuldre og rygg, så solgte den.
Deretter kjøpte jeg Ergo Baby Carrier. Den fungerer fint for meg, mini sitter tett og godt, og jeg har til og med brukt den på fjelltur uten å bli sliten som med BB.

Skal prøve å bruke den til babyen som kommer nå med spebarnsinnlegg. De tre første mnd kan det være at et bæresjal e.l egner seg best til baby, men som en annen nevnte, så får du nok gode råd på tettinntil.
Hoppesan
22:22 8.05.2008
For utviklingen til babyen er det visstnok best å sitte i bæresjal, ikke Babybjørn. :)
*bubbs*
22:42 8.05.2008
Min erfaring er at mei-tai er definitivt best. Jeg gjorde mye research på dette med forrigemann, og kom fram til at mei-tai (samt slynger og bæresjal) er best også for barnet - mye bedre enn baby-bjørn. Grunnen er at vekten blir jevnere fordelt for barnet, mens med baby-bjørn blir mye av vekten på hoftepartiet for barnet..

For den som bærer er mei-tai veldig god, synes jeg. Den er lett å ta på, lettere enn babybjørn. Vekten blir jevnt fordelt, det blir som å bære en veldig god ergonomisk sekk. En annen variant som er litt i slekt med mei-tai er sånn ergosele, den har jeg ikke prøvd selv, men den skal visst også være god.

Lykke til med valget! Det er mye fint å få kjøpt av mei-taier på nettet av folk som syr, det er bare å søke litt rundt så finner du nok noen!
sinikka
11:24 9.05.2008
Er det ingen som har erfaring med Cybex I.GO? Har sett denne, og synes den ser suveren ut på komfort for barnet. Men jeg har jo ikke hørt om noen som har prøvd den, så da blir jeg litt usikker...
Ophelia
11:42 9.05.2008
Jeg har ikke noen erfaring, men har lest mange steder at forskjellige typer sjal er mye bedre for babyen ergonomisk.
Jeg har etter en del lesing kjøpt ring slynge, men det er fordi denne er anbefalt for nybegynnere, har ikke prøvd den enda, men det skal vist være denne som er lettest og knyte riktig for oss " amatører" :)
**Lykke**
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------